İşte atıştırmalıkta yeni dünya düzeni: Organik, vegan, glütensiz ve düşük şekerli

İşte atıştırmalıkta yeni dünya düzeni: Organik, vegan, glütensiz ve düşük şekerli

Dünyadaki sağlıklı atıştırmalık pazarı 150 milyar dolar; bu pazarın Türkiye'deki değeri ise 110 milyon dolar. Sektörün gelecek 10 yılda yüzde 6'dan daha fazla büyüme kaydedeceği belirtiliyor. Ama nasıl? İşte ayrıntılar...

Dünya çapında sağlıklı atıştırmalık hacminin 150 milyar dolar olduğu belirtildi.

Yapılan analizlere göre dünya genelindeki sağlıklı atıştırmalık pazarının önümüzdeki 10 yıl boyunca yüzde 6-7’lık yıllık büyüme gerçekleştirecek.

EN AZ 110 MİLYON DOLARLIK PAZAR

Dünya sağlıklı atıştırmalık pazarında önemli bir yere sahip olan Türkiye’de yaklaşık 110 milyon dolar değerindeki pazar bulunuyor. Uzmanlara göre ise önümüzdeki beş yılda 200 milyon dolara ulaşması hatta bunu geçmesi öngörülüyor.

SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIK TRENDİ

Dünya genelinde olduğu gibi Türki­ye’de de sağlıklı yaşam tren­di, bu alandaki pazar payını artırıyor. Sağlıklı atıştırmalığa olan talep her geçen gün artıyor.

Üreticiler yükselen bu talebe karşılık vermeye çalışıyor.

ORGANİK, VEGAN, GLÜTENSİZ VE DÜŞÜK ŞEKERLİ ATIŞTIRMALIKLAR

Atıştırmalıkta yeni dünya düzenini sağlıklı yaşam belirliyor.

Organik, vegan, glütensiz ve düşük şekerli atıştırmalıklara olan rağbet son derece güçlü. Sağlıklı yaşam trendleri de bu talebin ana besleyicisi.

Küresel pazar ve küresel pazara bağlı olan Türkiye'de bu alandaki ipuçlarını değerlendiriyor.

KÜRESEL PAZARDA 2032’YE KADAR YILLIK YÜZDE 7 BÜYÜME

Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarının bü­yüklüğü yaklaşık 150 milyar doları aştı. Önü­müzdeki dönemde pazarın büyümeye de­vam edeceği öngörüsü yapılıyor. 2035 yılına kadar yıllık yüzde 6-7’lik bir büyüme bekleniyor.

TÜRKİYE'DE ATIŞTIRMALIK PAZARI BÜYÜYOR

Türkiye'de atıştırmalık pazarı son yıllarda dünyaya adından söz ettiriyor. 2020’deki Covid-19 pandemisinin ardından organik pazardaki büyük canlanma, sektörü yeni bir düzeye taşıdı.

HEM SAĞLIKLI HEM DE LEZZETLİ ATIŞTIRMALIKLAR

Türkiye'de sağlıklı atıştırmalık tüketicisi de artıyor. Dünya ile uyum içinde organik, vegan, besin değeri yüksek, glütensiz ve rafine şeker içer­meyen atıştırmalıklar gibi seçenekler, tüke­ticiler tarafından daha artık daha fazla tercih sebebi.

Türkiye’de pazarın, atıştırmalıktaki küresel trendlere para­lel büyümeye devam edeceği belirtiliyor.

TÜKETİCİ SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN FAZLA ÖDEMEYE HAZIR

Yapılan son araştırmalarda, her 4 tüketici­den 1’inin sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için daha fazla ödeme yapmaya hazır olduğunu ortaya koydu. Dolayısıyla organik gıda ve sağlıklı atıştırmalıkların giderek daha fazla tercih edilmesi, sektördeki çeşitliliği artırdığı gibi bu alandaki yeni arayışları da beraberinde getiriyor.

Buna göre bitki bazlı atıştırmalıklar- Vegan ve vejetaryen için

Şekersiz veya düşük şekerli ürünler: Doğal tatlandırıcılar

Bağışıklık ve sağlık için atıştırmalıklar

Glütensiz ve laktozsuz alternatifler öne çıkıyor.

Fotoğraf: Marketing Türkiye

Kaynak:Olcay Kurt

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.