İşte atıştırmalıkta yeni dünya düzeni: Organik, vegan, glütensiz ve düşük şekerli
Dünya çapında sağlıklı atıştırmalık hacminin 150 milyar dolar olduğu belirtildi.
Yapılan analizlere göre dünya genelindeki sağlıklı atıştırmalık pazarının önümüzdeki 10 yıl boyunca yüzde 6-7’lık yıllık büyüme gerçekleştirecek.
EN AZ 110 MİLYON DOLARLIK PAZAR
Dünya sağlıklı atıştırmalık pazarında önemli bir yere sahip olan Türkiye’de yaklaşık 110 milyon dolar değerindeki pazar bulunuyor. Uzmanlara göre ise önümüzdeki beş yılda 200 milyon dolara ulaşması hatta bunu geçmesi öngörülüyor.
SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIK TRENDİ
Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de sağlıklı yaşam trendi, bu alandaki pazar payını artırıyor. Sağlıklı atıştırmalığa olan talep her geçen gün artıyor.
Üreticiler yükselen bu talebe karşılık vermeye çalışıyor.
ORGANİK, VEGAN, GLÜTENSİZ VE DÜŞÜK ŞEKERLİ ATIŞTIRMALIKLAR
Atıştırmalıkta yeni dünya düzenini sağlıklı yaşam belirliyor.
Organik, vegan, glütensiz ve düşük şekerli atıştırmalıklara olan rağbet son derece güçlü. Sağlıklı yaşam trendleri de bu talebin ana besleyicisi.
Küresel pazar ve küresel pazara bağlı olan Türkiye'de bu alandaki ipuçlarını değerlendiriyor.
KÜRESEL PAZARDA 2032’YE KADAR YILLIK YÜZDE 7 BÜYÜME
Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarının büyüklüğü yaklaşık 150 milyar doları aştı. Önümüzdeki dönemde pazarın büyümeye devam edeceği öngörüsü yapılıyor. 2035 yılına kadar yıllık yüzde 6-7’lik bir büyüme bekleniyor.
TÜRKİYE'DE ATIŞTIRMALIK PAZARI BÜYÜYOR
Türkiye'de atıştırmalık pazarı son yıllarda dünyaya adından söz ettiriyor. 2020’deki Covid-19 pandemisinin ardından organik pazardaki büyük canlanma, sektörü yeni bir düzeye taşıdı.
HEM SAĞLIKLI HEM DE LEZZETLİ ATIŞTIRMALIKLAR
Türkiye'de sağlıklı atıştırmalık tüketicisi de artıyor. Dünya ile uyum içinde organik, vegan, besin değeri yüksek, glütensiz ve rafine şeker içermeyen atıştırmalıklar gibi seçenekler, tüketiciler tarafından daha artık daha fazla tercih sebebi.
Türkiye’de pazarın, atıştırmalıktaki küresel trendlere paralel büyümeye devam edeceği belirtiliyor.
TÜKETİCİ SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN FAZLA ÖDEMEYE HAZIR
Yapılan son araştırmalarda, her 4 tüketiciden 1’inin sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için daha fazla ödeme yapmaya hazır olduğunu ortaya koydu. Dolayısıyla organik gıda ve sağlıklı atıştırmalıkların giderek daha fazla tercih edilmesi, sektördeki çeşitliliği artırdığı gibi bu alandaki yeni arayışları da beraberinde getiriyor.
Buna göre bitki bazlı atıştırmalıklar- Vegan ve vejetaryen için
Şekersiz veya düşük şekerli ürünler: Doğal tatlandırıcılar
Bağışıklık ve sağlık için atıştırmalıklar
Glütensiz ve laktozsuz alternatifler öne çıkıyor.
Fotoğraf: Marketing Türkiye
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.