YEREL SEÇİMLER
Yerel seçimlere sayılı günler kala adayların seçim çalışmalarının hız kazandığını görüyoruz.
Sanırım dünyanın başkaca bir yerinde seçim çalışmaları için bu kadar fazla harcamanın yapıldığı, para harcandığı da başkaca bir ülke yoktur.
Ve yine seçim propagandalarının bu kadar adaletsiz ve rekabet koşullarına uyulmaksızın da yapıldığı başkaca ülke yoktur diye düşünüyorum.
Özellikle Konya’da mevcut yönetim haricindeki diğer adayların reklam panosu dahi bulamadığı, kendilerini ifade etme yol ve yöntemlerinin de çok kısıtlı olduğu bir gerçektir.
Geçtiğimiz günlerde bu konuda bir husus dikkatimi çekti, boş arazilere dahi direkler dikip reklam panoları oluşturulduğu ve mevcut yönetimin reklamlarını yapması, seçim çalışmaları için gereğinden fazla bütçe oluşturulduğunu göstermektedir.
Yine yerel seçimlere sayılı günler kala karşıma çıkan bir haberi de paylaşmak istiyorum. Ahbmedyanın haberine göre;
Konya Büyükşehir Belediyesi yerel seçimler için reklam ve tanıtıma 84 milyon lira harcama yaptığı, diğer partilerin adayları reklam ücretlerini cebinden karşılarken AK Parti Adayı Uğur İbrahim Altay’ın tanıtım parasını belediye kasasından karşılamasının tepki topladığı, Konya Büyükşehir Belediyesi’nin yerel seçim öncesi reklam ve tanıtım ihalesinin ortaya çıktığının ve geçtiğimiz Ocak ayında sonuçlanan ihalenin 84 milyon bedelle Konya Bilim, Teknoloji ve İnovasyon Hizmetleri Sanayi A.Ş’ye verildiği, kentte diğer adaylar seçim çalışmalarını kendi ceplerinden yaparken, AK Parti Adayı Uğur İbrahim Altay’ın seçim için reklam ve tanıtım giderlerinin belediye kasasından karşılanmasının tepki topladığına dair haberler de şaşırtıcı değil.
Bahsedilen konuda Belediyeden yapılan açıklamada ise, ihale edilen miktarın seçim çalışmalarında kullanılmadığı aktarıldı. Açıklamada, ihale edilen reklam, tanıtım ve turizm hizmet alım işinin yerel seçimler çalışmalarında kullanılmadığı, hizmet alımının basın yayın faaliyetleri, memnuniyet anket çalışmaları ve dışardan gelen misafirlerin konaklama ve organizasyonlarında kullanıldığı belirtilmiş, tabi ki tüm bu hususlar siz değerli okurların yorumuna açık olmakla birlikte vatandaşımızın da gözü ile görmüş olduğu üzere seçim çalışmalarındaki propaganda yöntemlerinde dahi adaletsizlik olması geleceğe dair umutlarımızı köreltmektedir.
Yerel seçim kampanyaları için harcanan paraların vatandaşa hizmet noktasında kullanılması gerekirken ve ayrıca bu harcamalarda tüyü bitmemiş yetimin de hakkı da var iken, yorum siz değerli okurlara aittir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.