Konya
Kapalı
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,8729 %0,77
47,8724 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara

YEREL SEÇİMLER

YAYINLAMA:

Yerel seçimlere sayılı günler kala adayların seçim çalışmalarının hız kazandığını görüyoruz.

Sanırım dünyanın başkaca bir yerinde seçim çalışmaları için bu kadar fazla harcamanın yapıldığı, para harcandığı da başkaca bir ülke yoktur.

Ve yine seçim propagandalarının bu kadar adaletsiz ve rekabet koşullarına uyulmaksızın da yapıldığı başkaca ülke yoktur diye düşünüyorum.

Özellikle Konya’da mevcut yönetim haricindeki diğer adayların reklam panosu dahi bulamadığı, kendilerini ifade etme yol ve yöntemlerinin de çok kısıtlı olduğu bir gerçektir.

Geçtiğimiz günlerde bu konuda bir husus dikkatimi çekti, boş arazilere dahi direkler dikip reklam panoları oluşturulduğu ve mevcut yönetimin reklamlarını yapması, seçim çalışmaları için gereğinden fazla bütçe oluşturulduğunu göstermektedir.

Yine yerel seçimlere sayılı günler kala karşıma çıkan bir haberi de paylaşmak istiyorum. Ahbmedya'nın haberine göre;

Konya Büyükşehir Belediyesi yerel seçimler için reklam ve tanıtıma 84 milyon lira harcama yaptığı, diğer partilerin adayları reklam ücretlerini cebinden karşılarken AK Parti Adayı Uğur İbrahim Altay’ın tanıtım parasını belediye kasasından karşılamasının tepki topladığı, Konya Büyükşehir Belediyesi’nin yerel seçim öncesi reklam ve tanıtım ihalesinin ortaya çıktığının ve geçtiğimiz Ocak ayında sonuçlanan ihalenin 84 milyon bedelle Konya Bilim, Teknoloji ve İnovasyon Hizmetleri Sanayi A.Ş’ye verildiği, kentte diğer adaylar seçim çalışmalarını kendi ceplerinden yaparken, AK Parti Adayı Uğur İbrahim Altay’ın seçim için reklam ve tanıtım giderlerinin belediye kasasından karşılanmasının tepki topladığına dair haberler de şaşırtıcı değil.

Bahsedilen konuda Belediyeden yapılan açıklamada ise, ihale edilen miktarın seçim çalışmalarında kullanılmadığı aktarıldı. Açıklamada, ihale edilen reklam, tanıtım ve turizm hizmet alım işinin yerel seçimler çalışmalarında kullanılmadığı, hizmet alımının basın yayın faaliyetleri, memnuniyet anket çalışmaları ve dışardan gelen misafirlerin konaklama ve organizasyonlarında kullanıldığı belirtilmiş, tabi ki tüm bu hususlar siz değerli okurların yorumuna açık olmakla birlikte vatandaşımızın da gözü ile görmüş olduğu üzere seçim çalışmalarındaki propaganda yöntemlerinde dahi adaletsizlik olması geleceğe dair umutlarımızı köreltmektedir.

Yerel seçim kampanyaları için harcanan paraların vatandaşa hizmet noktasında kullanılması gerekirken ve ayrıca bu harcamalarda tüyü bitmemiş yetimin de hakkı da var iken, yorum siz değerli okurlara aittir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *