Metro; Konya’nın kalbindeki hançer mi? Asıl sorunları unutmayın!
YILLARDIR ŞEHRİN GÜNDEMİNDE
İlk olarak 27 Ağustos 2007’de dile getirilen ve o günden bu yana aradan geçen 14 yılda kah seçim vaadi kah Konya tarihinin en büyük projesi olarak sayısız kez Konya gündemine alınan metro projesinde ilk protokol 2015 yılında imzalanmış, 2019’da ise taşıt alım işi de bakanlığa devredilince proje “Anadolu’da bakanlığın üstlendiği ilk metro” projesine dönmüştü.
PANDEMİ İZİN VERİRSE BAŞLAYACAK
Konya tarihinin en büyük yatırımı olan metro projesinde nihayet son düzlüğe girildi. Çin kaynaklı kredinin onaylanması ve kaynak probleminin çözülmesiyle birlikte metronun yapılması adına hiçbir engel kalmadı. Pandemi şartları el verir ve yapımcı firma Türkiye’ye gelirse yılın son günlerinde temeli atılacak bu devasa projede ilk etap 4-5 yıllık bir sürede tamamlanacak.
ACİL SORUNLARIN ÜSTÜNÜ ÖRTÜYOR
Hem iktidar hem de muhalefetin gündeminden hiç düşmeyen bu proje Konya’nın acil sorunlarını ise gölgelemeye devam ediyor. Uzun vadeli ve tamamen merkezi hükümet yatırımı olan bu proje “yerel” ve “öncelikli” gibi gösterilmesi ise trafik ve su sorunu başta olmak üzere Konya’nın acil ihtiyaçlarının ikinci plana itilmesine yol açıyor ve kamuoyu oluşturulmasının önüne geçiyor.
ÖNCELİKLİ PROJELER KONUŞULMUYOR
Konya Ovası susuzluktan kırılırken, çeşmelerden Toroslardan gelen memba suyu yerine yeniden kuyu suyu akmaya başlamışken, Türkiye’nin en düz şehri Konya’da üç şeritli yollar bile ihtiyaca cevap veremez hale gelmişken, çevre yolu olmadığı için ağır tonajlı araçlar şehir içinde seyrederken, yol kalitesi giderek düşmekteyken “metro”nun bu kadar çok gündeme gelmesi sorunların halının altına süpürülmesine yol açıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.