KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,6325 %0.12
53,2049 %0.25
9.928,79 % 0,72
BBN Haber Dünya İran'dan ABD üslerine misilleme saldırısı: Körfez'de tansiyon yine yüksek

İran'dan ABD üslerine misilleme saldırısı: Körfez'de tansiyon yine yüksek

Ortadoğu'da gerilim tırmöanıyor. İran, ABD'nin Keşm Adası'na saldırısına karşılık Kuveyt ve Bahreyn'de ABD güçlerine ev sahipliği yapan askeri üsleri füzelerle hedef aldığını açıkladı.

İran'dan ABD üslerine misilleme saldırısı: Körfez'de tansiyon yine yüksek
KAYNAK: Haber Merkezi
Okunma Süresi: 2 dk

İran ve ABD arasındaki müzakereler sürerken, Körfez'de tansiyon yeniden yükseldi. ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı, Hürmüz Boğazı'ndaki ablukayı aşmaya çalışan Botsvana bayraklı bir gemiyi vurduklarını duyurdu. 

Yine CENTCOM'dan yapılan açıklamada, uluslararası sularda Basra Körfezi'ndeki Hark Adası'na doğru seyreden Botsvana bandıralı "M/T Lexie" petrol tankerine "abluka tedbirlerinin" uygulandığı belirtildi. Söz konusu tankerde bulunan mürettebatın ABD güçlerinin talimatlarına uymadığı ve uyarıları görmezden geldiği kaydedilen açıklamada, tankerin makine dairesine ateşlenen füzeyle geminin etkisiz hale getirildiği ve İran'a ulaşmasının engellendiği ifade edildi.

AMERİKA'DAN KEŞM ADASINA SALDIRI

Bu gelişmeden saatler sonra ABD, İran'ın Keşm adasına saldırıda bulundu. Aynı saatlerde Kuveyt ordusundan da açıklama yapılarak,  "Hava savunma sistemlerinin düşman İHA ve füzelerine karşı harekete geçtiği" belirtildi. Bahreyn'de de sirenlerin çalması üzerine yetkililer, halka en yakın güvenli yere gitme çağrısı yaptı. İran basını, Devrim Muhafızları ordusunun ABD'nin Bahreyn'deki 5. Filo Komuta Merkezi'ni füze ve İHA'larla hedef aldığını aktardı. 

KUVEYT'TEKİ ASKERİ ÜSLERİ HEDEF ALDIndı

Bu arada İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD'nin saldırısına karşılık Kuveyt'te Amerikan güçlerine ev sahipliği yapan askeri üsleri füzelerle hedef aldığını duyurdu.

Aynı açıklamada, saldırıda hedef alınan üslerin imha edildiği ve Amerikan askerlerinin sığınaklarının yıkıldığı belirtildi. Ayrıca İran'a saldırılar için ABD'ye topraklarını ve hava sahalarını kullandıran ülkelere de uyarıda bulunuldu. "Vurkaç dönemi sona erdi ve saldırganlar, cehaletlerinin ve pervasız maceralarının korkunç sonuçlarına katlanmak zorunda kalacaklar." ifadeleri kullanıldı.

CENTCOM: İRAN'IN FÜZELERİ HEDEFLERİNİ VURMADI

CENTCOM, ABD Kuvvetleri'nin İran'a ait çok sayıda balistik füze ve İHA'yı başarıyla imha ettiğini açıkladı. Açıklamada, “İran'ın saldırı girişimlerine yanıt olarak Keşm Adası'na saldırılar düzenlendi. İran, bölgesel komşularına yönelik balistik füzeler fırlattı ancak hiçbiri hedeflerini vurmadı” ifadeleri kullanıldı.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız