KONYA HABER
Konya
Az bulutlu
22°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,2999 %0,25
48,6059 %0,46
4.886,05 % 0,83
Ara
BBN Haber Ekonomi Galericilerin ortak sorunu

Galericilerin ortak sorunu

Galericilerin ortak sorunu: 'İlan ve alışveriş siteleri'

Okunma Süresi: 2 dk

İnternet ortamındaki ilan ve alışveriş sitelerinde satışa sunulan ikinci el araçların sayısı her geçen gün artarken, galericiler ise bunun piyasayı yükselttiğini savunuyor.
Korona virüs salgını sonrası yaşanan çip krizi tüm dünyada birçok sektörde olumsuz sonuçlara sebep oldu. Çip krizi, lojistik ve tedarik sorunu, hem sıfır araç pazarını hem de ikinci el piyasasını olumsuz yönde etkiledi. Aynı zamanda, vatandaşlar tarafından "ayaklı galericiler" olarak anılan kişiler de galericilerin ortak sorunu oldu. İlan ve alışveriş sitelerinden araç satan kişilerin, piyasayı yükselttiği iddia edildi.

"Araba daha bayiden çıkmadan 10 bin-50 bin arasında zamlanmış oluyor"
Galerici İhsan Açıkgöz, fiyatların artış sebebine değindi. Açıkgöz, "25 senedir bu sektörün içerisindeyiz. 1-2 senedir absürt bir piyasa var. Absürt durum, haftalık araç fiyatlarının satışlarına zam gelmesinden kaynaklanıyor. Bu bizim daha önce hiç görmediğimiz bir mevzu. Bir aracın altından, dolardan veya herhangi bir yatırım aracından yüksek derecede artması bizi gerçekten şaşırtıyor. Bunun da bazı etkenleri, bazı sebepleri var. Sıfır araç satım bayilerinde aracın etiket fiyatı bulunuyor. Bu etiket fiyatı, devletin o araç için belirlediği fiyat. Bayinin 250 bin liraya satması gerektiği bir arabayı, bayi direkt ilk sahibine 20 ila 50 bin lira arasında fark koyarak satıyor. Araba daha bayiden çıkmadan 10 bin-50 bin arasında zamlanmış oluyor. Birinci elden zamlanan aracın fiyatı, ikinci ele düştüğünde 320 ila 330 bin liraya kadar tırmanmış oluyor" dedi.



"Bizim 300 bin liraya sattığımız aracı, onlar 320 bin-330 bin liradan satışa sunuyor"
İlan ve alışveriş sitelerinde araç satan kişilerin piyasayı yükselttiğini belirten Açıkgöz, "Bizler galericilik yapıyoruz. Vergi veriyoruz, personel çalıştırıyoruz, bu personellerin sigortalarını ödüyoruz. Sürekli denetime tabi tutuluyoruz. Memur, kasiyer ya da herhangi bir sektör çalışanı, bir yandan araç alım satım işi yapıyor. Örneğin bizim 300 bin liraya sattığımız aracı, o arkadaşlar internet ortamında 320 bin-330 bin liradan satışa sunuyor. Biz 10 araç sattıysak, bunun 7 tanesini araç alıp satanlara satıyoruz. Böylelikle 10 arabanın 7'sinin piyasası şişmiş oluyor. Bu bizim hoşnut olduğumuz bir durum değil. Bizde kendi kendimize fakirleşiyoruz. Geçen sene 10 tane A marka araç alabilirken, bu sene aynı marka arabadan 7 tane araba alabiliyorum. Bizim 3 tane A marka aracımız, piyasamız akmasından dolayı kaybolmuş durumda oluyor. Bir önlem bekliyoruz. Açıkçası ne olur bilmiyoruz" ifadelerini kullandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *