Dikkat! İnternetten altın alanlar bin pişman
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, açıklamasında düğün sezonunun başlamasıyla kuyumculuk sektöründe hareketlilik yaşandığını belirtti. Yaz döneminde artan düğünlerin ziynet eşyasına talebi artırdığını söyleyen Şahin, bazı kişilerin bu durumu sosyal medyada fırsata çevirdiğine işaret etti.
İNTERNETTEKİ ALTIN HİLELERİNİ SARRAFLAR DA ÇÖZEMİYOR
Sosyal medyadaki bazı paylaşımların süslü cümlelerle tüketiciyi aldatmaya yönelik olduğunu vurgulayan Şahin, şu ifadeleri kullandı:
"Uzaktan satışta altın ya da takı eşyası aldığımız zaman gramajla oynayabilirler, ödediğiniz rakamın altında bir gramaj gönderebilirler veya ayarıyla oynayabilirler. Daha düşük ayar gönderirler. Bunu tespit etme şansınız yok. Bileziklerin ya da takıların içine altın olmayan, çelik veya demir birtakım malzemeler katarak ağırlığını ve fiyatını artırıyorlar. Dolayısıyla bu risklerden kaçınmak lazım. Bildiğimiz yerlerden ve belgeleyerek almak lazım çünkü buradaki hileleri sarraflar bile çözemiyor. Uzaktan altın almak çok mantıklı değil."
KURUMSAL FİRMALKAR ÖNEMLİ
Uzaktan alışveriş yapılacaksa tüketicilerin kurumsal firmaları tercih etmeleri gerektiğini dile getiren Şahin, sözlerini şöyle tamamladı:
"Elimizde belge yok fakat kandırıldık. Hakem heyetine gelseniz bile tüketici hakem heyeti olarak biz yardımcı olamayız. Niye? Çünkü belge yok. Nereden aldın? Hadi inkar etti. Ödemeyi nasıl yaptın? Elden asla ödeme yapılmamalı. Burada ya faturasını almalıyız ya da kart üzerinden ödeme yapmalıyız ki bunu ispatlayabilelim. Yani kimliği ve adresi belli, muhatap olabilecek, sorun olduğunda çözebilecek ya da hakem heyetine başvurduğunda muhatap olup çözülebilecek yerlerden almalıyız. İllaki uzaktan alışveriş yapacaksak altını kurumsal, bilinen firmalardan almalıyız." Türkiye
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.