KONYA HABER
Konya
Açık
32°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Ekonomi Tüketicinin yeni tercihi: Yakın olan değil ucuz, perakende değil toptan market

Tüketicinin yeni tercihi: Yakın olan değil ucuz, perakende değil toptan market

Son dönemde ‘gross-marketler’ uygun fiyat ve toptan fiyatına perakende satış yöntemiyle tüketicinin yeni adresi oldu. Artan talep, sektöre yatırımı da tetikliyor. Sektör temsilcileri, 2026 yılına kadar 400-600 yeni gross-market açılmasını gündemde

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 1 dk

Ekonomik kriz altında yaşamaya çalışan tüketici yeni alışkanlıklar da geliştiriyor.

TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARI YENİDEN GÜNCELLENİYOR

Büyüklüğü 1 trilyon TL’yi aşan organize gıda perakende sektöründe tüketici trendleri yeniden güncelleniyor. Hemen hemen bütün zincir marketlerin uyguladığı ‘çok şubeli’ sistemle her sokakta market olmasına rağmen, tüketiciler ‘toptan fiyatına perakende’ satış yapan gross-marketleri tercih etmeye başladı.

UYGUN AYLIK ALIŞ VERİŞ İMKANI

Tekstilden gıdaya çok geniş yelpazesi ve uygun fiyatla öne çıkan bu marketler, tüketicilerin aylık toptan alışveriş yapma alışkanlığını yeniden kazanmasına da neden oluyor.

ALIŞVERİŞTE İNDİRİMLİ 'TOPTAN'A GEÇİLDİ

Gross-marketler; indirim marketlerinde olduğu gibi az sayıda personel, sade mağaza tasarımı ve yüksek hacimli satışa dayalı iş modeliyle hizmet üretiyor.

Geleneksel zincir marketlerin aksine, tüketicilere toptan fiyatlara yakın ürün satışı yapabiliyorlar.

KONYA, ANKARA, BURSA, İZMİR

Bazıları bireysel müşterilere, bazıları ise hem bireysel hem ticari müşterilere hitap ediyor. 2023’ten bu yana birçok şehirde açılan gross-marketler, özellikle İstanbul, Ankara, Konya, Bursa ve İzmir gibi büyükşehirlerde hızla konumlandı.

Alışkanlıkları zamlar yüzünden değişen tüketici, artık yakın olmak evet ama tercih ucuz olandan yana. Ayrıca perakende değil toptan.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *