KONYA HABER
Konya
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3324 %0,25
48,7433 %0,45
4.854,54 % -0,05
Ara
BBN Haber Ekonomi Türkiye, 768 milyar dolarlık Dünya yaş meyve sebze ticaretinden daha fazla pay almak istiyor

Türkiye, 768 milyar dolarlık Dünya yaş meyve sebze ticaretinden daha fazla pay almak istiyor

Türkiye, 2027 yılında 768 milyar 748 milyon dolara yükselmesi beklenen dünya yaş meyve sebze satışından daha fazla pay almak isterken, Avrupa'nın en büyük market zincirlerinin de yer alacağı 60 ülkeden alım heyeti katılacağı Uluslararası...

KAYNAK: İha
Okunma Süresi: 2 dk

Türkiye, 2027 yılında 768 milyar 748 milyon dolara yükselmesi beklenen dünya yaş meyve sebze satışından daha fazla pay almak isterken, Avrupa'nın en büyük market zincirlerinin de yer alacağı 60 ülkeden alım heyeti katılacağı Uluslararası Interfresh Eurasia Fuarına hazırlanıyor.

Antexpo A.Ş Genel Müdürü Murat Özer, geçmiş yıllarda Antalya'da yapılan bu yıl 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir'de gerçekleştirilecek Meyve, Sebze ve Mamulleri, Gıda ve Gıda Teknolojiler, Paketleme, Lojistik ve Depolama Fuarının (Interfresh Eurasia) ziyaretçi ve katılımcı olarak yüzde 200 büyüdüğünü bildirdi. Özer, "Geçen yıl Antalya'da yapılan fuarımızda 44 ülkeden 13 binden fazla ulusal ve uluslararası ziyaretçiye ev sahipliği yaptık. Bu yıl ise İzmir'deki fuarımıza 60 ülkeden alım heyeti ve 30 uluslararası zincir market temsilcisi onay verdi. Ziyaretçi sayımız daha fazla olacak" dedi.

Türkiye'nin yaş meyve sebzede ihracat projesi olan Interfresh Eurasia'nın Dünya yaş meyve sebze ticaretini yönlendiren iki büyük platformda tanıtıldığını belirten Murat Özer, Interfresh Eurasia Fuarı'nın uluslararası marka olma yolunda ilerlediğini söyledi.

Bu yıl ihracat sezonunda iklim değişikliği, enflasyon, maliyet artışları ve döviz kurlarındaki gelişmeler nedeniyle yaş meyve sebzede Avrupa'da rekabet etmekte zorlandığını ifade eden Özer, İzmir'de düzenlenecek fuarın, Türkiye'nin yaş meyve sebze ihracatına önemli katkı yapacağını kaydetti.

Akdeniz İhracatçı Birlikleri'nin (AKİB) hazırladığı Yaş Meyve Sebze Sektörü Global Satış Raporu'na göre dünya toplam yaş meyve sebze satışının 2022 yılında 652 milyar 651 milyon dolar değere ulaştığını, 2027 yılında 768 milyar 748 milyon dolara yükselmesinin beklendiğine dikkat çeken Murat Özer, şunları kaydetti.

'Türkiye, dünya yaş meyve sebze satış pazarından daha fazla pay almak istiyor. Türkiye, ürettiği tarımsal ürünle hem kendini hem de Avrupa ve çeşitli Uzakdoğu ülkelerine ihracatını artırmayı hedefliyor. Avrupa'nın, Rusya'nın ve Ortadoğu ülkelerinin en büyük market zincirleri fuara katılacak. Türk meyve sebze, mamul ürünler, kuru ve dondurulmuş ürünler ile konserve ürünler görücüye çıkacak.'

Geçtiğimiz yıl içinde dünyada marka haline gelen Interfresh Eurasia Fuarı'na başta Almanya, Hollanda, Polonya, Çekya, Hindistan, Malezya, Çin, Suudi Arabistan, BAE, Irak, Lübnan, Rusya, Ukrayna, Moldova, Beyaz Rusya, Litvanya, Latviya, Estonya, Yunanistan, Makedonya, Bulgaristan, Sırbistan olmak üzere 60'ın üzerinde ülkeden alım heyeti ve ziyaretçiler katılacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *