Marketlerin fiyat oyunu deşifre oldu: Vatandaş fiyatları karşılaştırdı aynı üründe fiyat farkı yüzde 112 çıktı
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Merkez Bankası ortaklaşa çalışma yapmışlar ve sistem TÜBİTAK'ın teknik desteğiyle kısa süre önce devreye girmişti.
MARKETFİYATLARİ.ORG SİTESİ
Vatandaşlar bir tıkla marketfiyatlari.org sitesi'ne girerek zincir marketlerde satılan ürünler arasında fiyat karşılaştırmaya başladılar. Kullanılmaya başlanır başlanmaz da marketfiyatlari.org sitesi vatandaştan büyük ilgi gördü. Siteye kısa süre içinde 1 milyon 760 binin üzerinde tekil kullanıcı giriş yaptı. Ortaya ise ilginç ve çarpıcı sonuçlar çıktı.
YÜZDE 112'YE VARAN FİYAT FARKLARI
Vatandaşın kullanıma açılan marketfiyatlari. org adlı sitede aynı markalı ürünün aynı gramajı, marketler arasında yüzde 112’ye varan fiyatlarla saptandı.
SİSTEMDE YERALAN MARKETLER
Sistemde Türkiye genelinde 200 ve üzerinde şubesi bulunan marketler zorunlu olarak bulunuyor. 200’den az şubesi olanlar ise isteğe bağlı olarak sisteme dahil olabiliyor. Sitede şu anda; A101, BİM, CarrefourSA, Hakmar, Migros, Tarım Kredi Kooperatifi ve ŞOK zincir marketlerinden fiyat verileri bulunuyor.
Tüketiciler, marketfiyatlari.org sitesinde marketlerde en uygun fiyatları tespit etme imkanı buluyor. Aynı marka ve gramajdaki ürünlerin arasındaki büyük fiyat farklarını görme imkanı da elde ediyorlar. EKONOMİ’nin yaptığı araştırmalara göre aynı ürün marketler arasında yüzde 112 fiyat farkıyla satılabiliyor.
AYNI ÜRÜNDEN 2 YARIM KİLOLUK 1 KİLOLUKTAN DAHA UCUZA GELİYOR
Bir markette 1 kg çay fiyatı 232 lira iken, aynı çay yarım kilosu 99 liraya satılabiliyor. Aradaki fark ise yüzde 17.1 civarında. Bu şu anlama geliyor: Aynı ürünün yarım kiloluk paketinden iki tane alınması, 1 kg olarak alınmasından daha ucuz.
Aynı şekilde 16’lı tuvalet kağıdı bir markette 89 lirayken, başka bir markette 189 lira 95 kuruş. Aynı marka ve büyüklükteki tuvalet kağıdında iki marka arasındaki fiyat farkı yüzde 112’nin üzerinde kalıyor. 5 litrelik su bir markette 30 liraya, başka markette 37.5 liraya satılabiliyor. Yani ikinci markette su yüzde 25 daha pahalı olarak tüketiciye sunuluyor. Yine 750 ml’lik cam şişe suy bir markette 53.5 lirayken, bir diğerinde yüzde 35.5 üzerinde yani 72.5 liraya satılabiliyor. Aynı şekilde 1 litrelik pet ambalajlı su bir markette 12 lirayken, başka bir markette 17.5 liraya satılıyor. Aradaki fark yüzde 45.8 seviyesinde. 600 gramlık tost peyniri bir markette 189.95 liraya satılırken, başka markette bunun yüzde 27.8 üzerinde yani 242.9 lira.
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.