Türkiye'nin ulaşım ve lojistik ağını güçlendirecek dev bir projede daha son viraja girildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Finansal Kapanış Töreni’nde yaptığı konuşmada, projenin hem teknik detaylarını hem de ülke ekonomisine sağlayacağı devasa katkıları anlattı.
PROJENİN STRATEJİK ÖNEMİ: “42 İL İÇİN BATIYA AÇILAN YENİ BİR KAPI”
Bakan Uraloğlu, bu otoyolun sadece iki şehir arasındaki mesafeyi kısaltmakla kalmayacağını, aynı zamanda çok daha büyük bir stratejik öneme sahip olduğunu belirtti:
“Bu projeyle, yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu bir şekilde Ankara'nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine aktarmış olacağız... Bu bağlamda otoyol, 42 ilimiz için batıya açılan yeni bir kapı olacak.”
YOLCULUK SÜRESİ KISALACAK, YILLIK 5,2 MİLYAR LİRA CEPTE KALACAK!
Toplam 120 kilometre uzunluğunda olacak olan ve içinde 7 kavşak, 4 tünel ve 8 viyadük barındıracak olan bu modern otoyol, tamamlandığında hayatımızda şunları değiştirecek:
Yolculuk Süresi: Mevcut devlet yolundaki seyahat süresi, 43 dakikaya düşecek.
Tasarruf: Trafik sıkışıklığı ortadan kalkacağı için, zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan ise 700 milyon lira olmak üzere, yıllık toplam 5,2 milyar lira kazanım sağlanacak.
Çevre: Yıllık 41 bin ton karbon emisyonu azaltılarak, doğa korunacak.
FİNANSMAN HAZIR, PROJE ERKEN BİTEBİLİR
Toplam yatırım bedeli 1 milyar 391 milyon Euro olarak belirlenen projenin, Kamu-Özel İşbirliği (KÖİ) modeliyle yapılacağını belirten Bakan Uraloğlu, finansmanın %70'inin Ziraat Bankası, İş Bankası, Yapı ve Kredi Bankası ile Akbank'tan sağlanan krediyle karşılanacağını söyledi. Bakan, sözleşme süresi 3 yıl olan bu projenin, planlanan süreden daha önce tamamlanacağının da sinyalini verdi.