KONYA HABER
Konya
Açık
23°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,6600 %0.12
53,1528 %0.09
10.022,75 % 1,67
BBN Haber Güncel Kurban Bayramında "Etin yanında salata" uyarısı geldi

Kurban Bayramında "Etin yanında salata" uyarısı geldi

Sular Akademi Hastanesi’nde görevli Diyetisyen Merve Demirciler, Kurban Bayramı’nda aşırı et tüketimi ve yanlış pişirme yöntemlerinin sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirterek, bayram boyunca dengeli beslenme çağrısında bulundu.

Kurban Bayramında "Etin yanında salata" uyarısı geldi
KAYNAK: İHA
Okunma Süresi: 2 dk

Kurban Bayramı’na sayılı günler kaldı. Bayramda et tüketimiyle alakalı Özel Sular Akademi Hastanesi’nde görevli Diyetisyen Merve Demirciler, İHA muhabirine açıklamalarda bulundu.

“Kurban eti hemen tüketilmemeli”

Diyetisyen Demirciler, bayram gününe mutlaka yeterli ve dengeli bir kahvaltıyla başlanması gerektiğini söyledi. Kahvaltılarda kızartma ve ağır yağlı yiyeceklerden uzak durulması gerektiğini ifade eden Demirciler, protein ihtiyacının yumurta ve peynir gibi besinlerle karşılanmasının daha sağlıklı olacağını belirterek, "Kurban etlerini kesimin hemen ardından tüketmek yerine 12 ila 24 saat arasında dinlendirdikten sonra tüketmek sindirim açısından daha sağlıklı olacaktır. Et tüketirken yanında mutlaka mevsim yeşillikleri ve salatalara yer verelim. Etin yararlılığını korumak adına et öğünlerinde yoğurt ve ayran tüketimini sınırlandırabiliriz. Bunun yerine limonlu, yeşillik ağırlıklı salatalar tercih edilebilir" ifadelerini kullandı.

“Bayram ziyaretleri arasında kısa yürüyüşler yapın”

Bayramda şerbetli ve ağır tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih edilmesi gerektiğini de söyleyen Diyetisyen Demirciler, daha sonra şu ifadeleri kullandı:

“Dondurma ya da hafif sütlü tatlılar daha uygun seçenekler olacaktır. Gün içerisinde hareket etmeyi ihmal etmeyelim. Bayram ziyaretleri arasında yapılacak kısa yürüyüşler hem sindirime hem de genel sağlığa katkı sağlayacaktır. Mangal yapılacaksa et ile ateş arasında yaklaşık 30 santimetre mesafe bırakılmasına dikkat edilmelidir. Bu yöntem daha sağlıklı bir pişirme sağlar. Kavurma, ızgara ve haşlama gibi yöntemler tercih edilmeli, kızartmalardan uzak durulmalıdır. Ayrıca günün her öğününde et tüketmek yerine beslenme düzenini dengelemek önemlidir. Öğlen et tüketildiyse akşam sebze yemeği tercih edilebilir. Ya da öğlen hafif sebze ve yoğurt ağırlıklı beslenilip akşam et tüketilebilir. Dengeli ve kontrollü beslenme, bayramı daha sağlıklı geçirmemize yardımcı olacaktır.”

Hatice Üzüm isimli vatandaş ise Kurban Bayramı öncesi diyetisyenden beslenme önerisi aldığını belirterek, "Kilo kontrolümü korumak için diyetisyenden öneriler aldım ve nasıl beslenmem gerektiğini söyledi. Bunlar dikkate alıp, ailemi de bilgilendirme yaparak kilo kontrolümü sağlayacağım" dedi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız