Beğendik Botan Köprüsü’nün 210 metre orta açıklığı ile dengeli konsol sistemde Türkiye’nin en uzun orta açıklıklı kutu kesitli ard germeli köprüsü olduğu bildirilerek, köprünün uzunluğu 2 adet kenar açıklığı ile toplam 450 metreye ulaşıyor. Ayrıca, Beğendik Botan Köprüsü, 165 metre ile Türkiye'nin en yüksek köprüsü unvanına sahip. Beğendik-Pervari kesimi 8 kilometre kısalırken, köprü ile zamandan 15.6 milyon TL, akaryakıttan 8,3 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 23.9 milyon TL tasarruf sağlanıyor. Karbon emisyonu da bin 673 ton azalıyor.
Tasarımından proje ve inşasına kadar tamamen bu ülkenin yetiştirdiği mühendis ve işçilerin emeği ile yapılan köprüde, yüzde 100 yerli malzeme kullanıldı, açıldığı günden bu yana Beğendik Köprüsü’nden 1 milyon 489 bin araç geçiş yaptı.

Okunma Süresi: 1 dk

Mourinho, takımın yapamadığı şeyi açıkladı: "Sonuç adil oldu"
#Spor / 17 Ağustos 2025

16 yaşındaki Hatice'nin katil zanlısı akrabası çıktı
#3.sayfa / 17 Ağustos 2025
Yorumlar
*
Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *