Schengen vizesi başvurularında yeni uygulama! Sistem nasıl işleyecek?
Avrupa Birliği'nin (AB) yürütme organı olan Avrupa Komisyonu, Schengen vizesi için internet üzerinden başvuru yapılmasına olanak tanıyan yeni düzenlemeyi kabul etti.
AB’nin gerekli altyapıyı hazırlamasının ardından aralarında Türkiye’nin de bulunduğu, Schengen vizesine tabi ülkelerin vatandaşları, belirli koşullar dışında konsolosluk ya da büyükelçiliklere gitmeden, online vize başvurusunda bulunabilecek.
Pazartesi günü yapılan AB Dışişleri Bakanları toplantısında kabul edilen yeni düzenleme, komisyonun onayının ardından AB'nin resmi gazetesinde yayımlandı.
Avrupa Komisyonu’na göre, internet üzerinden Schengen vizesine başvuru yapma olanağı, vatandaşlar ve başvurunun işlenmesi açısından büyük bir gelişme olacak.
Dijital Schengen vizesi başvurusu nasıl yapılacak?
Schengen vizesine ihtiyaç duyan kişiler önce sistem üzerinde güvenli bir hesap oluşturacak. Bu hesap üzerinden başvuru formu doldurup, kendilerinden istenen gerekli belgeleri yükleyecekler. Daha sonra vize ücretini internet üzerinden ödeyerek başvurularını tamamlayacaklar.
Sistem, başvuruyu otomatik olarak seyahatin ana varış noktasının bulunduğu Schengen ülkesine yönlendirecek.
Başvuru sahipleri, başvurularının durumunu platform üzerinden takip edebilecek. Vize onaylandıktan sonra, başvuru sahipleri vizelerine internet üzerinden erişebilecek. Gerekirse vize süreleri online olarak da uzatılabilecek.
Başvuru sahipleri, sohbet kutusu ve sıkça sorulan sorular gibi uygulamalarla, işlem sırasında gerekli desteği alabilecekler.
BAŞVURULAR NE ZAMAN BAŞLAYACAK?
BBC Türkçe'deki habere göre; AB Seyahat Bilgileri ve Seyahat Yetkilendirme Sistemi (ETIAS) üzerinden dijital başvuru platformun geliştirilmesi 2024'te başlayacak. Başvuruların 2026'dan itibaren başlaması öngörülüyor. 5 yıllık geçiş döneminin ardından tüm Üye ülkeler 2031'de dijital başvuru sistemini kullanmaya başlayacak.