KONYA HABER
Konya
Açık
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,8729 %0,77
47,8724 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Konya Haber Konya'da 2016 yılında başlayan tünel yılan hikayesine döndü

Konya'da 2016 yılında başlayan tünel yılan hikayesine döndü

Konya'da 2016 yılında yapımına başlanan tünelin 2019 yılında hizmete açılacağını duyurulmuştu ancak, Alacabel Geçidi hala açılmadı.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 3 dk

Gelecek Partisi Konya Milletvekili Hasan Ekici, Konya’nın sorunlarını TBMM gündemine taşımaya devam ediyor. Ekici, bu kez de TBMM’de yaptığı konuşmada, yapımı 8 yıldır yılan hikâyesine dönen Alacabel Tüneli’ne değindi.

“HER YIL 4-5 MİLYON ARACIN GEÇİTİĞİ KRİTİK BİR YOL”

Alacabel Geçidi’nin Türkiye’nin en önemli geçitlerinden birisi olduğunu ifade eden Hasan Ekici, şunları söyledi, “Türkiye’nin karayolu ağındaki önemli geçitlerinden bir tanesi Seydişehir-Manavgat yolu üzerindeki Alacabel Geçididir. Alacabel Geçidi, Karadeniz'i, Marmara’yı, Güneydoğu'yu ve İç Anadolu'yu, Akdeniz'e en kısa mesafede bağlayan önemli geçitlerden bir tanesidir. Her yıl 4-5 milyon aracın geçtiği kritik bir geçittir. Bu geçit, kış aylarında aşırı kar yağışı, buzlanma, fırtına ve çığ düşmesi gibi nedenlerle sık sık ulaşıma kapanmaktadır. Ölümlü trafik kazalarının da çok sık meydana geldiği bir geçittir.”

hasan-ekici.jpeg

“KONYALI SAHİPSİZ Mİ GÖRÜLÜYOR”

2016 yılında yapımına başlanan Alacabel Geçidi’nin 2019 yılında bitirileceğinin duyurulduğunu ancak geçidin hala hizmete açılamadığını belirten Ekici, duruma tepki gösterdi. İktidar yetkililerin sürekli tarih verdiğini ancak hiçbir tarihin tutmadığını belirten Ekici, “İktidar yetkilileri yaptıkları birçok açıklamada Alacabel Tüneli’nin 2019 yılında biteceğini duyurmuşlardı. Ancak çeşitli gerekçelerle Alacabel Tünelinin yapımına dönem dönem aralar verildi. Yıl 2024 oldu ve Alacabel Tüneli hala bitmedi.8 yıldır bitirilemeyen bir tünel. Adeta yılan hikâyesine dönen bir tünel inşaatı. İktidar yetkilileri sürekli tarihler açıklıyorlar. Tünel, yok şu tarihte açılacak, yok bu tarihte açılacak. Tarihler havada uçuşuyor. Ama Tünel bir türlü açılmıyor. Şu anda da Bakan dâhil hiçbir iktidar yetkilisi “tüneli şu tarihte açacağız” diyemiyor artık. İktidar yetkililerine soruyoruz. Ülke ulaşımı ve turizmi açısından böyle kritik bir tünel neden yıllardır bitirilmiyor? Sorun kaynaksa, ödenek yetersizliğiyse diğer projelere, yollara ve tünellere kaynak ayrılıyor da Alacabel Tüneli’ne neden ayrılmıyor? Seydişehirli Konyalı sahipsiz mi görülüyor?

yol1.jpg

“ALACABEL TÜNELİ VE BAĞLANTI YOLUNU BİR AN ÖNCE AÇIN”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun açıklamalarını da anımsatan Ekici, şöyle konuştu:

“Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sn. Abdulkadir Uraloğlu en son Seydişehir ziyaretinde “Ben bundan sonra bu tünelin daha yakın takipçisi olacağım. En kısa sürede bu tüneli bitirip Seydişehir’in gündeminden çıkaracağım.” demişti. Ancak kesin bir tarih de vermemişti. Şimdi buradan Sn. Bakana sözünü tekrar hatırlatıyor ve diyorum ki, Sn. Bakan siz takip makamı değil icra makamısınız. Bizler milletvekilleri olarak icraatlarınızı takip ederiz ama siz takip etmezsiniz. Siz, ödenek ayırır, talimat verir, tarih verir vesonuçlandırırsınız. Seydişehirlinin sizden beklediği takip değil, icraattır, sonuçtur. Alacabel Tüneli’ni ve bağlantı yolunu biran önce açın.”

“TÜNELİN ÇIKIŞ NOKTASINDAKİ YOLDA DA İLERLEME YOK”

Diğer yandan sadece tünelin değil, tünelin çıkış noktasındaki Ceceler Köyü’nden Cevizli kavşağına kadar yapılması gereken 12 km’lik yolda da hiçbir ilerleme olmadığını vurgulayan Ekici, “Bu yol tamamlanmadan tünelin ulaşıma açılmasının da vatandaşlarımıza bir faydası olmayacak. Diğer yandan aynı yol üzerinde olan ve 2017 yılında ihalesi yapılan ancak daha sonra ihalesinin iptal edildiği duyurulan 2 bin 900 m uzunluğundaki Tınaztepe Tüneli’nin akıbetinin ne olduğu da bilinmiyor” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
A
Adem 1 yıl önce
Konyalı yapılan hizmetin değerini bilmiyor.Bu nedenle yatırım yapsada yapmasa da aynı.
BEĞENME
0
CEVAPLA
N
Necati Erdem Seydişehir 1 yıl önce
teşekkürler sayın vekilim yüreğine sağlık konuyu gündemde tutmaya devam edelim lütfen
BEĞENME
0
CEVAPLA
C
Cavit dinler 1 yıl önce
Sızın YİNE iyi bizım Erzurum ispir tjnrlleri 2024 başında açılacaktır akıbetini belli deyil en iyi şartlarda 2030 yılında âçılmasını bekliyoruz
BEĞENME
0
CEVAPLA
H
Hasan Kartal 1 yıl önce
Beyşehirden geçen yeni Antalya yolu açıldığı için bu tünele gerek. Buraya yatırım yapılıncaya kadar Beyşehir yolunun eksikleri tamamlansa daha mantıklı.
BEĞENME
0
CEVAPLA
S
S sar 1 yıl önce
Beysehirden çok daha kısa, dümdüz yolu çift leyin hiç masraf yok, tünelede gerek yok
BEĞENME
0
CEVAPLA