KONYA HABER
Konya
Açık
19°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,5019 %0.05
52,8341 %-0.2
9.990,33 % -0,53
BBN Haber Konya Haber Konya'nın 135 noktasında sondaj başladı: Su için kritik adım atılıyor

Konya'nın 135 noktasında sondaj başladı: Su için kritik adım atılıyor

Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, kesintisiz su hizmeti için merkez ve 28 ilçede su temin yatırımlarını aralıksız sürdürüyor.

Konya'nın 135 noktasında sondaj başladı: Su için kritik adım atılıyor
KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, 2026 yılı su temin çalışmaları kapsamında şehir genelinde büyük bir altyapı çalışması yürütüyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, iklim değişikliği ve kuraklık riskine karşı önceden tedbir aldıklarını, Konyalıların su sıkıntısı yaşamaması için şehir merkezi ve 28 ilçede 135 sondaj çalışması planladıklarını, bunlardan 37’sinin tamamlandığını söyledi.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, KOSKİ Genel Müdürlüğü’nün 2026 yılı yatırım programı doğrultusunda 135 noktada sondaj çalışması planlayarak bahar aylarıyla birlikte çalışmaları yoğunlaştırdığını belirtti. Şu anda 37 noktada kuyu açım işleminin tamamlandığını ifade eden Başkan Altay, “19 ilçede, 47 farklı noktada çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Merkez ve 28 ilçenin tamamında yürüttüğümüz yatırımlarla su azlığı yaşayan yerleşim yerlerinin kesintisiz içme suyuna kavuşturulması için yoğun bir gayret içerisindeyiz” dedi.

KOSKİ’DEN ŞEHİR GENELİNDE YOĞUN ÇALIŞMA

Konya’nın merkez ve 28 ilçesinin tamamında sürdürülen çalışmalarla özellikle su azlığı ve susuzluk sorunu yaşayan mahallelerde yeni içme suyu kaynakları oluşturduklarını vurgulayan Başkan Altay, “Açılan yeni kuyularla birlikte mevcut içme suyu altyapısının güçlendirilmesi ve hemşehrilerimizin kesintisiz suya erişiminin sağlanması ilk önceliğimiz. İklim değişikliği ve kuraklık riskine karşı önceden tedbir alarak yatırımlarını sürdüren Konya KOSKİ Genel Müdürlüğü’müz, yeni sondaj ve kuyu açım çalışmalarıyla yer altı su kaynaklarını kontrollü şekilde hizmete kazandırıyor. Su temin çalışmaları sayesinde özellikle yaz aylarında yaşanabilecek su yetersizliklerinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız