Konya’nın bir çok bölgesinde kentsel dönüşüm çalışmaları sürüyor. Tarihi mahallelerden birisi olan Karatay ilçesi Emirgazi Mahallesi’nden yapılan bir paylaşım ise sosyal medyayı ikiye böldü. Şeyh Uluma Atabey Camii için ise meraklı bekleyiş sürüyor.

TADİLAT MI? YENİDEN İNŞASI MI?
Paylaşımda, “Karatay Emirgazi Mahallesi cami çok eski yıkılacak Bu caminin yenisini yaptıracak Hayırseverler Kendi veya Anne veya babası adına yaptırabilir isimlerini verebilir” ifadeleri yer aldı. Paylaşımın ardından sosyal medyadaki yorumlarda “Yıkmayın tadilat yapın” ifadeleri yer aldı. Diğer yandan yıkıma destek veren vatandaşlar ise “Tarihi doku korunarak yeniden inşa edilsin” paylaşımı yer aldı.

YENİLENMESİ GEREKİYOR PAYLAŞIMI
Paylaşım sahibi olan Ahmet Kayan, camiye tadilat isteyen vatandaşlara ise, “6 yıl önce biraz uğraştık. Sıva, boy halı ısıtma gibi birçok işlem yaptık ama artık imar hatası yapılmış ne yol kaldı nede düzen yenilenmesi gerekiyor” bilgisini paylaştı. Caminin yeniden yapılıp yapılmayacağı ise önümüzdeki günlerde belli olacak.

PROTOKOL İMZALANMIŞTI
Geçtiğimiz aylarda ise Karatay Müftülüğü tarafından yeni bir protokol imzalandığı duyurulmuştu. Şeyhulema Atabey Cami ve Kur’an Kursu Yaptırma Yaşatma Derneği tarafından Karatay İlçesi Emirgazi Mahallesi’nde inşa edilecek cami, Kur’an kursu, gençlik merkezi ve müştemilatı için protokol imzalandı. İlçe Müftüsü Halil Taş ile Dernek Başkanı İbrahim Topak arasında imzalanan protokol çerçevesinde, cami, Kur’an kursu, gençlik merkezi ve müştemilatı Diyanet İşleri Başkanlığı’nın tahsis amacına uygun şekilde inşa edilecek. Yapılan protokolün ardından Karatay İlçe Müftüsü Halil Taş, Dernek Başkanı İbrahim Topak’a ve projeye katkı sunan tüm hayırseverlere teşekkür etti.