Hacamat günleri yaklaşıyor, Konya'da fiyatlar ne kadar?
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Tedavisinde kullanılan Hacamat uygulaması kandaki toksinleri emerek vücuttan atan, kan dolaşımını hızlandıran ve birçok sağlık sorununa iyi gelen tedavi yöntemi olarak karşımıza çıkıyor.
Hacamat uygulaması, ortalama beş bin yıllık bir tarihe sahiptir. Tarihte bilinen en eski tıp metinleri olarak geçen Eber Papirüsleri’nde (M.Ö. 1550), hacamat uygulamasından bahsedildiği gözlemlenebilmekte, Mezopotamya uygarlıklarında önemli bir tedavi yöntemi olarak kullanıldığı bilinen hacamat yöntemiyle ilgili Hipokrat M.Ö. 460-377 yıllarında bilgiler vermektedir.
HANGİ GÜNLERDE HACAMAT YAPILIR?
İslam inancına göre yılın belirli aylarında sünnet olarak karşımıza çıkar. Geleneksel tedavi amaçlı hacamat, gün ve saat fark etmeksizin her zaman yapılabilir. Ancak bazı kişiler hacamat uygulamasını belirli özel zamanlarda yapmayı tercih edebilmektedir. Hicri takvimdeki günleri esas alarak bu geleneksel tedaviyi yaptırmak isteyen kişiler şu günleri esas alabilecektir: Hicri ayın ilk 5 ve son 5 günü tavsiye edilmez, 5 ve 25. günleri arası önerilir. Sünnet amaçlı hacamat, hicri ayın 17,19 ve 21. günleri tavsiye edilir. Hafta içlerinde ise hacamat için en uygun zaman: Pazar, Pazartesi, Salı, Perşembe günleridir.
KONYA'DA FİYATLAR NE KADAR?
Konya'da birçok özel sağlık kurumunun uyguladığı hacamat fiyatları kurum ve kişiye göre değişkenlik gösterebiliyor. Bu kapsamda Kapu Camii ve Aziziye Camii civarındaki geleneksel tıp uygulama merkezlerinde kupası 100 ila 150 lirasında değişkenlik gösteriyor. Ortalama 6 kupa tedavisinin ücreti ise 600 lira civarında. Özel sağlık ve rehabilitasyon merkezlerinin de geçtiği hacamat uygulamasında ise rakamlar seansa göre 850 ila bin lira arasında değişkenlik gösteriyor. Bu merkezlerde kupa baz alınmazken ortalama seans ücreti ise 900 lira civarında karşımıza çıkıyor. Konya Şehir Hastanesi GETAT Bölümü'nde ise muayene ücreti dahil 467 liraya hacamat uygulaması yapılıyor.
HACAMAT TEDAVİSİ İLE İLGİLİ BAZI HADİS-İ ŞERİFLER
Peygamber efendimiz Hz. Muhammed (S.A.V)’in yaptırdığı tedavi yöntemi ile ilgili bazı hadisler ise şu şekilde; “İlaçların en hayırlısı, hacamat, müshil ve sülüktür.” (Kenzu’l-Ummal, h.no: 28167-Beyhakî’den naklen)
Peygamberimiz (S.A.V), “Üç şeyde şifa vardır, bal şerbeti içmekte, kan aldırmakta ve dağlama yaptırmakta. Fakat ben dağlama yaptırmayı sevmem.” (8) buyurmuşlardır.
Hz. Peygamber (S.A.V) bizzat kendisi Ebû Taybe adında bir Haccâm’a hacamat yaptırmış ve başından kan aldırıp haccâma ücretini ödemiş ve şöyle buyurmuştur: “Kan aldırma yollarının en güzeli hacamattır.” (Buhâri, Tıb 13; Müslim, Musakat 62, 63; Ebû Dâvûd Nikâh 26, Tıb 3).
Hz. Peygamber (S.A.V) ihramlı iken hacamat yaptırmıştır. (Buhârî, Savm, 22; Müslim, Hac 87, 88; Ebû Dâvûd Menâsik 35). İhramlı iken saç kestirmemek şartıyla hacamatın caiz olduğu hususunda âlimler arasında görüş birliği vardır. Aynı şekilde Hz. Peygamber (S.A.V) oruçlu iken de hacamat yaptırmıştır. (Buhârî, Tıb II; Ebû Davûd, Siyâm 29).
Resulallah ( S.A.V ) buyurdular ki: “Miraç gecesi hangi melek topluluğuna rastladıysam bana, “Ey Muhammed, kan aldırmaya devam et, ümmetine de bunu emret” dediler. ‘’ buyurmuştur. ( Tirmizi , İbni Mace, Ahmed bin Hanbel)
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.