Kovid-19 tüketici davranışını değiştirdi
“Kovid-19'dan önce internet alışverişi günlük hayatımıza bu kadar yerleşmemişti” diyen Bayram, Kovid-19’un önemli değişiklikleri de beraberinde getirdiğini vurguladı. Bayram yaptığı açıklamada, “Hatta, birkaç yıl önce, online alışveriş, tıpkı internetin kendisi gibi bir yenilikti. Kovid-19 hayatımızın birçok alanında (alışveriş alışkanlıklarımız buna dahil) radikal değişikliklere neden oldu. Tüketicilerin satın alma davranışları geleneksel alışveriş alanlarından online kanallara kaydı. Daha önce hiç online alışveriş yapmamış veya güven sorunu nedeni ile uzak duran bireyler dahi pandemi sürecinde alternatif olmadığı için online alışverişe yöneldiler veya yönelmek zorunda kaldılar” dedi.
“TÜRKİYE’DE E- TİCARET ARTTI”
E- ticaretin artış gösterdiğini kaydeden Bayram, “Türkiye bağlamında, sosyal uzaklaşma ve evde kalma e-ticareti artırdı. 2019 yılının aynı dönemine göre 2020 Mart, Nisan ve Mayıs aylarında online gıda ve süpermarket ürünleri satışları % 420, ev temizliği, ev aletleri, çocuk bakımı gibi ürün gruplarının online satışları sırası ile % 169, % 102 ve % 86 artış gösterdi. Yapılan çalışmalar gösteriyor ki COVID-19 e-ticaretin gelişimini hızlandırmış ve gelişimini en az üç yıl öne çekmiştir. Bunun, sebebi de e-ticaret tarihinde ilk kez tüketicilerin online alışverişten başka alternatifinin olmaması olarak gösterilmiştir. Ayrıca, bu oluşan yeni alışkanlıkların Kovid-19 sonrası da devam edeceğinin altı çizilmektedir” ifadelerini kullandı. Serdar Ermiş
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.