KONYA HABER
Konya
Açık
21°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9459 %0,52
47,7246 %0,58
4.362,13 % -0,42
Ara

TİMMS 2023 RAPORUNDAN BAZI VERİLER

YAYINLAMA:

"Gerçekler inatçı olsa da, istatistikler daha fazla eğilip bükülebilir yapıdadır." (Mark Twain)

2024 Aralık ayının ilk haftası TIMMS 2023 Raporu yayınlandı. Ülkemiz adına memnuniyet verici sonuçlar olmakla birlikte akademik başarı dışında önlem alınması gereken konu başlıklarını da içinde barındırıyor.

Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından yürütülen bir izleme araştırmasıdır. TIMSS, dünya genelinde 4 ve 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin matematik ve fen bilimleri alanlarında kazandıkları bilgi ve becerileri dört yıllık periyotlarla uluslararası düzeyde değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

1995’ten itibaren öğrenci başarısını ve eğilimleri izleyen TIMSS, ülkelerin eğitim politikalarını Değerlendirmelerine kanıta dayalı veriler sunarak katkı sağlamaktadır.

TIMSS araştırmasında matematik ve fen bilimleri alanlarındaki öğrenci başarılarını etkileyen değişkenlere ilişkin de veri toplamak amacıyla uygulamaya katılan öğrencilere, bu öğrencilerin öğretmenlerine, velilerine ve okul idarecilerine anketler uygulanmaktadır.

Sadece bir sınav değildir. Bu rapordan bazı bölümlere göz atalım.

0111.jpg

Türkiye’nin 4 ve 8. sınıf düzeyinde matematik ve fen bilimleri ortalama puanı, her döngüde sürekli olarak artmıştır.

0222.jpg

0333.jpg

Türkiye’de TIMSS 2023 araştırmasına göre Türkiye’de sosyoekonomik olarak dezavantajlı öğrenci oranı, tüm ülkelerin ortalamasına kıyasla daha yüksek çıkmıştır.

Ortalama başarı ile sosyoekonomik durum arasında pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür.

0444.jpg

TIMSS 2023 araştırmasına katılan okullardaki 8. sınıf öğrencilerinin ev kaynaklarına göre öğrenci yüzdeleri ile matematik ve fen bilimleri başarı ortalamaları incelenmiştir.

Evdeki eğitim imkanlarının artmasıyla 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarı puanlarının da anlamlı bir şekilde yükseldiği gözlemlenmiştir.

-TIMSS 2023 araştırmasında her iki sınıf düzeyi için okul iklimi, okul güvenliği, sınıf içi matematik ve fen bilimleri öğretimi, öğrencilerin matematiğe ve fen bilimlerine yönelik tutumları ve fen bilimleri dersinde deney yapma sıklıkları ile bu değişkenlerin ortalama başarılarına etkisi incelenmiştir.

Elde edilen sonuçlara göre olumlu okul iklimi, güvenli ve kurallı okullar, ders öğretiminin anlaşılır olması ve öğrencilerin derse olan olumlu tutumları, matematik ve fen bilimleri ortalama puanını pozitif yönde etkilediği görülmüştür.

-TIMSS 2023 anket sonuçlarına göre her iki sınıf düzeyinde de okullarda en sık karşılaşılan disiplin sorunlarının; küfürlü konuşma, fiziksel kavga ve devamsızlık olduğu görülmektedir.

TIMSS 2023 verileri, TIMSS 2019 döngüsüyle karşılaştırıldığında hem Türkiye’de hem de katılımcı ülkelerin genelinde akran zorbalığına maruz kalan öğrenci oranlarında artış eğilimi olduğu tespit edilmiştir.

Öğrenciler arasında en sık görülen akran zorbalığı; yalan söyleme, lakap takma

ve dış görünüşle ilgili sözler olarak raporlanmıştır.

Okul aidiyeti güçlü, mutlu, ahlaklı çocuk yetiştirme konusu, başarılı çocuk yetiştirmekten daha öncelikli olmalıdır.

Sağlıklı, güvenli ve başarılı bir topluma kavuşmak istiyorsak yukarıda sayılan disiplin sorunlarına kafa yormak ve çözümler üretmek zorundayız. Aksi halde ahlak ve seciyesini önemsemediğimiz gençler yarınlarımızın ne kadar umudu ve teminatı olacaktır?

Eğitim başta olmak üzere geliştirilen politikalar ve yapılan uygulamalar da nicel olarak iyileşmeler olsa da nitelik olarak iyileşmelere de daha çok önem vermemiz gerektiğini de bizlere gösteren sonuçlarla karşı karşıyayız.

İstatistikler daha fazla eğilip bükülebilir yapıda olsa da, istatistiği doğru okumak, verilerin doğru şekilde anlaşılması, analiz edilmesi ve yorumlanması anlamına gelir.

Yayınlanan bu raporlarını doğru okumak ve yorumlamak gerekiyor.

Sadece akademik başarıyla sınırlı kalmayıp, özü ve sözü temiz, geleceğimizi imar edecek gençler yetiştirmek için bütüncül eğitim anlayışıyla hareket etmeliyiz.

Unutmayalım ki Türkiye Yüzyılı başarılı, şahsiyet sahibi, özü ve sözü güzel gençlerin omuzunda yükselecektir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *