KONYA HABER
Konya
Açık
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3086 %0,25
48,9796 %0,46
4.883,13 % -0,19
Ara

ÇOCUK BEDENLERİ: İNFLUENCE PAZARINDAKİ TEŞHİR VE FUHUŞUN İNFLUENCE EDİLMESİ

YAYINLAMA:

Kötülüğün anne babalaştırılmasından ilk ve en çok zarar görecek olanlar çocuklardır.

Çocuk bedenleri masumiyetin sembolleridir. Onlar dokunulmazdır.

Çocuklar bir beden bile değildirler, onlar sadece ve sadece çocukturlar.

Yaşadığımız çağda sosyal yaşamın önemli ölçüde dijitalleşmesi yetişkin bedenleri açısından yepyeni bir sürece karşılık gelirken, çocuk bedenlerinin bu pazarda teşhiri dehşet verici gelişmelerin tetikleyicisi olarak gündelik hayata dâhil ediliyor.

Masumiyet ekonomisinin oyuncuları çocukları korkunç bir oyunun içine çekiyor buna aracılık edenler ise ebeveynler olarak işaretleniyor.

Dijital pazarda her şey pazarlanabilir mi?

Her şeyin görünür olmasında bir sakınca olmayacağı inancı, kız ve erkek çocuklarının ama özellikle de kız çocuklarının teşhirini, kız çocuklarının bedenlerinin influenceleşmesini normalleştiriyor. Bu masummuş gibi görünen normalleşme ile ebeveynler, özellikle kız çocuklarının, internette her zaman ilkel dürtüleriyle korsanlık yapanların tatmin makinesine dönüştüğünün farkına varamıyor olabilirler.

Özellikle günümüzde kutsal olan bedenin metalaştırılarak çıplaklığın, fuhşun influence edildiği bir kavşakta masumiyetin pazarlanmasının avantajlarını, kolaylıklarını ve kazançlarını kendi fahiş hikâyeleriyle bütünleştirmiş insanların kendilerine her tutulan mikrofonla öykülendirilmesi ve bunun cazip hale getirilmesi çocuk bedenlerine yönelişle birleştirilebiliyor.

Yeni rol modeller mi belirleniyor?

Bedenler artık insanlara wi fi mesafesinde. Ancak gündelik hayat wi fi üzerinden yaşanmıyor.

Yaşam sosyal medya platformlarındaki birkaç dakika içinde tüketildiği gibi tüketilmiyor.

Fuhşun influence edilmesi, birbirini hiç tanımayan, birbirini hiç tanımayacak, birbiriyle hiç görüşmeyecek insanlar arasında bir bağ kurarken, bu bağ gerçek hayatta kurulamayan bir bağın şiddetle tüketilmesine aracılık ediyor.

Ulaşılamayanla gerçekleştirilmek istenip de gerçekleştirilemeyip fanteziye dönüştürülenler, hedef gözetmeksizin en kısa yoldan ulaşılanlarla, en vahşi, en ilkel ve en kanlı biçimde gerçekleştirilebiliyor. Bedenini kendi zaman ve mekânı içinde belirli bir süreliğine kiralayanlar ve bunun reklamını yapanlar ayrı; sosyal medya paylaşımları üzerinden çocuklara yönelenlerin gizleniyor olması, çocuk bedenine yönelimi tetikleyici unsur olarak da karşımıza çıkabiliyor.

En başa dönersem, yani kötülüğün anne babalaştırılmasıyla ne demek istediğime son bir şey eklemek gerekir: Bedenlerimiz özellikle de çocuk ve kız çocuğu bedenleri dijital pazarın ve bu pazarın ekonomisini işletenlerin teşhir ürünü değil.

Bedenimiz ilk kutsalımızdır ve en çok üzerine titrenmesi gereken bedenler ise çocukların özellikle de kız çocuklarının bedenidir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *