Vatandaşlar araç muayenesinden en çok bu yüzden kalıyor
Otomobiller için 2 yıl ticari araçlar için 1 yıllık olan araç muyaneleri için vatandaşar günler öncesinden randevu alıyor. Muyane günü otomobil, minibüs, kamyonet, römork, yarı römork ve arazi taşıtları 1.821,60 TL ödeyerek sıraya girerken, bir çok araç denetiminin ardından 3. fren lambası nedeni ile kalıyor. En çok muayeneden ağır kusur yiyen diğer denetimler ise araç şasi numası okunamaması, arka emniyet kemeri, fren hortumu, lastik diş derinliği, LPG gaz kaçağı, benzin hortumları yırtılması, rot, rotbaş, silecek fiskiyeleri ve yıpranmış direksiyon oluyor. Bu hatalar araç sahiplerinin dikkat etmediği ve en çok denetimden bıraktığı ağır kusurlar sayılıyor.
İŞTE AĞIR KUSURLAR
Fren Sistemi Ağır Kusurları
1.Fren sisteminde yağ kaçaklarının bulunması.
2.Frenlerin standartlar çerçevesinde tutmaması.
3.Sağ ve sol teker sisteminde fren farkının %30 ve üzeri olması.
4.ABS sistemi olan araçlarda ABS sisteminin çalışmaması.
5.El freninin tutmaması.
Aynalar ve Cam Tesisatında Oluşabilecek Ağır Kusurlar
1.Cam yıkama ve su püskürtme sistemlerinin çalışmaması.
2.Ön camların standartlara uygun olmaması.
3.Dikiz aynalarının bulunmaması.
4.Cam sileceklerin çalışmaması.
Ön Takım ve Direksiyon Sistemi Ağır Kusurları
1.Direksiyon son dayama noktasının olmaması ya da yanlış yerde konumlanması.
2.Direksiyonda boşlu olması ya da sabit problemi olması.
3.Direksiyonun olması gerektiği gibi emniyetli olmaması.
4.Direksiyon bağlantı noktalarında hasar görülmesi.
5.Rot kol başlarının arızalı olması ya da arızalanma tehlikesinin olması.
Aydınlatma Sistemi Ağır Kusurlar
1.Sinyal be dörtlü lambalarının çalışmaması veya yanlış montajlanması.
2.Fren lambası renginin standartlara uymaması.
3.Arka stop farlarının çalışmaması.
4.Far camları ve reflektörler de matlaşma olması.
5.Kısa ya da uzun far sisteminin çalışmaması.
6.Park lambalarının çalışmaması.
Alt Takım Sistemi Ağır Kusurları
1.Ön AKS sisteminde sorun olması ya da yanlış tamir görmüş olması.
2.Ön AKS süspansiyon bağlantı kısımlarında boşluk, hasar ve aşınma olması.
3.Ark taşıyıcı ve aks sisteminde hasar olması.
4.Aracın taşıma kapasitesinde uygun olmayan lastik kullanımı.
5.Lastikte hasar olması ve lastik iskeletinin açığa çıkması.
6.AKS sistemi stabilizörlerin bozuk olması.
Diğer Aksamlardaki Ağır Kusurlar
1.Emniyet kemerinin çalışmaması ve standartlara uymaması.
2.Vites geçişlerinde sürtünme ve ses olması.
3.Yakıt tankında akıntı olması.
4.Egzoz emisyon muayenesinin olmaması.
5.Plakaların standart dışı olması.
6.Kornanın çalışmaması.
7.Araç renginin ruhsat ile uygun olmaması.
Kaynak:Mustafa KAYA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.