KONYA HABER
Konya
Açık
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Seyahat ABD'de tatil sezonu alışverişlerine enflasyon darbesi

ABD'de tatil sezonu alışverişlerine enflasyon darbesi

Ülkede Şükran Günü ile başlayan Yılbaşı Gecesi ile sona eren tatil sezonunda, perakende satışların bu yıl enflasyon nedeniyle önceki yıllara kıyasla sınırlı bir artış göstermesi öngörülüyor.

Okunma Süresi: 3 dk

ABD'de "tatil sezonu" olarak adlandırılan ve kasım ile aralık aylarını kapsayan dönemde, perakende satışların enflasyon nedeniyle bu yıl önceki yıllara kıyasla yüzde 6 ila yüzde 8 arasında sınırlı bir artış göstereceği tahmin ediliyor.

ABD'de kasım ayının 4'üncü perşembesi kutlanan Şükran Günü (Thanksgiving Day) ile başlayan, bunu takip eden ve indirimli alışverişlerin tüm ülkeye yayıldığı Efsane Cuma (Black Friday), küçük işletmelerin satışlarını yükseltmeyi amaçlayan Küçük İşletmeler Cumartesisi (Small Business Saturday) ve Siber Pazartesi (Cyber Monday) ile devam ederek Noel ve ardından 31 Aralık'taki Yılbaşı Gecesi ile sona eren dönemin her yıl olduğu gibi bu yıl da perakende sektörüne hareketlilik getirmesi bekleniyor.

Ülkede perakende satışların zirveye ulaştığı tatil sezonunda, bu yıl enflasyonun çoğu tüketicinin alışveriş planlarını etkilemesi öngörülüyor.

- Perakende satışların artış hızında yavaşlama beklentisi

ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF) verilerine göre, perakende satışların söz konusu 2 aylık süreçte geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6 ila yüzde 8 artacağı tahmin ediliyor.

Bu tatil sezonundaki satışların 942,6 milyar dolar ile 960,4 milyar dolar arasında gerçekleşmesi bekleniyor.

Perakende satışların 2021'in tatil sezonunda yüzde 13,5 artışla 889,3 milyar doları bulduğu kayıtlarda yer alıyor.

Ülkede tatil sezonu satışlarının Kovid-19 salgının etkili olduğu 2020 yılında dahi yüzde 9,3'lük artış kaydettiği dikkati çekiyor.

Amerikalı tüketicilerin bu dönemde hediyeler, dekorasyon malzemeleri ve gıda ürünleri için ortalama 832,8 dolar harcaması öngörülüyor.

- Enflasyonun çevrim içi alışverişi de etkileyeceği tahmin ediliyor

Kovid-19 salgını nedeniyle geçen yıl ve önceki yıl tüketici talebinin olağanüstü bir büyüme gösterdiği internet alışverişinin de enflasyondan etkilenmesi bekleniyor.

Enflasyonun tüketicilerin harcama kabiliyetini azaltmasından dolayı çevrim içi satışların da bu yıl önceki yıllara kıyasla sınırlı bir artış göstereceği tahmin ediliyor.

ABD'li araştırma şirketi Adobe Digital Insights (ADI) verilerine göre, tatil sezonu için internet üzerinden yapılacak harcamaların bu yıl geçen yıla kıyasla yüzde 2,5 artarak 209,7 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.

Tatil sezonu kapsamında yapılan çevrim içi harcamalarının geçen yıl yüzde 8,6 ve Kovid-19 salgının yoğun bir şekilde hissedildiği 2020'de yüzde 33 arttığı kayıtlarda yer alıyor.

Söz konusu dönemde bu yıl da Siber Pazartesi'nin 11,2 milyar dolar ile internetten en çok alışveriş yapılan gün olması bekleniyor. Bu yıl Siber Pazartesi alışverişlerinin geçen yıla kıyasla yüzde 5,1 artacağı tahmin ediliyor.

Her yıl mağazalarda izdiham görüntülerine sahne olan Efsane Cuma'da internet satışlarının bu yıl geçen yıla kıyasla yüzde 1 artışla 9 milyar doları bulması bekleniyor. Şükran Günü'nde ise satışların bu yıl geçen yıla kıyasla yüzde 1 azalışla 5,1 milyar dolara gerilemesi öngörülüyor.

- Tüketiciler indirimlerle teşvik edilecek

Yüksek fiyatlar ve artan borçlanma maliyetleri nedeniyle tüketicileri bu yıl belirsizliğin yüksek olduğu bir tatil sezonu beklerken, harcamaları teşvik etmek için perakendecilerin yüzde 10 ila yüzde 32 arasında çift haneli indirimler sağlaması bekleniyor.

İndirimlerin özellikle elektronik, oyuncak ve bilgisayar gibi kategorilerde rekor seviyelere ulaşması öngörülüyor.

Öte yandan, özellikle enflasyonla ilgili endişeler nedeniyle tüketicilerin yüzde 46'sının alışveriş için indirim sezonunu beklemeyi planlamadığı belirtiliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *