KONYA HABER
Konya
Açık
18°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,4444 %0.16
48,9241 %-0.07
9.077,69 % -0,04
Ara
BBN Haber Yaşam İnternet mi ve televizyon mu: Türkiye'de toplum ikiye bölündü

İnternet mi ve televizyon mu: Türkiye'de toplum ikiye bölündü

Türkiye'de insanlar adeta ikiye bölündü. Bir kısım insanlar televizyon izlerken bir kısmı da internetten başını kaldırmıyor. İşte ilginç araştırmanın sonuçları ve haberin detayları...

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 3 dk

İlinç araştırmada Türkiye'nin ikiye bölündüğü ortaya çıktı…

Televizyon ve radyo yayınları ile internet, sosyal medya ve isteğe bağlı yayın platformlarının izlenme alışkanlıklarının belirlenmesi için yapılan araştırma, Türkiye genelinde 7 bölgeden 26 ilde 15 yaş ve üzeri toplam 15 bin 766 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Araştırmaya katılanların yüzde 50,3'ünü kadınlar, yüzde 49,7'sini ise erkekler oluşturdu. 

Çalışmanın yüzde 19,2'sini 15-24 yaş grubu, yüzde 19,1'ini 25-34 yaş, yüzde 19,2'sini 35-44 yaş, yüzde 16,6'sını 45-54 yaş, yüzde 12,9'unu 55-64 yaş, yüzde 13'ünü ise 65 yaş ve üzeri grup teşkil etti.

NEREDEYSE HERKESİN CEP TELEFONU VAR

Araştırmaya göre, katılımcıların sahip olduğu cihazlar içinde ilk sırayı yüzde 99 ile cep telefonu aldı. Bunu yüzde 94,8'le televizyon, yüzde 53,9'la bilgisayar/tablet, yüzde 14,5'le radyo, yüzde 8,4'le oyun konsolu ve yüzde 2,3'le e-kitap okuyucu izledi.

İNSANLAR İNTERNETTE 

Günlük kullanım alışkanlıklarına bakıldığında ise katılımcıların yüzde 82,5'inin her gün internete bağlandığı belirlendi. Televizyon yayınlarını her gün izleyenlerin oranı yüzde 69,6 olurken, sosyal medyayı günlük olarak kullananların oranı yüzde 69,1 seviyesinde gerçekleşti.

İsteğe bağlı yayın platformlarını her gün takip edenlerin oranı yüzde 16,5, radyo ve dijital müzik yayınlarını günlük dinleyenlerin oranı ise yüzde 10,4 olarak kaydedildi.

YAŞLI İNSANLAR TELEVİZYON İZLİYOR

Medya içeriklerinin en fazla takip edildiği cihazlara bakıldığında, televizyon yayınları yüzde 98,9 ile en çok televizyondan izlendi, internete erişimin yüzde 99,6'sı ve sosyal medya takibinin yüzde 99,9'u cep telefonundan yapıldı.

Haftada en az bir kez televizyon izleyenlerin oranı yüzde 93,4 olarak belirlendi.

Katılımcıların günlük ortalama televizyon izleme süresi 3 saat 43 dakika olurken, bu sürenin 65 yaş ve üzeri grupta 5 saat 16 dakikaya çıktığı görüldü.

EN ÇOK HABERLER İZLENİYOR

En çok izlenen program türleri arasında ilk sırayı yüzde 89,3 ile haberler aldı. Bunu, yüzde 85,7 ile dizi-filmler, yüzde 64'le yarışma programları ve yüzde 45,4'le belgeseller takip etti.

Dizileri en çok 55-64 yaş arası izliyor

Dağılıma bakıldığında, kadınların yüzde 92,2'si, erkeklerin ise yüzde 79'u dizi ve film izlemeyi tercih ediyor. Dizi ve filmleri en fazla izleyen yaş grubu yüzde 90,4 ile 55-64 yaş oldu.

KADINLAR DAHA ÇOK TV İZLİYOR

Kadınların günlük ortalama televizyon izleme süresi 4 saat 2 dakika olurken, erkeklerde bu süre 3 saat 25 dakika olarak hesaplandı.

Araştırmada, radyo ve dijital ortamlardan müzik dinleme oranı yüzde 27 olarak belirlendi, günlük ortalama dinleme süresi 1 saat 40 dakika oldu.

gençler internette

Genç yaş gruplarının, sosyal medyayı günlük ortalamanın üzerinde kullandıkları belirlendi. 15-24 yaş grubunun sosyal medyayı günlük ortalama 4 saat 5 dakika kullandığı görüldü.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *