İstanbul trafiğine nefes aldıracak proje: Otobüs öncelikli şeritler geliyor

İstanbul trafiğine nefes aldıracak proje: Otobüs öncelikli şeritler geliyor

İstanbul’da toplu ulaşımı hızlandıracak 120 kilometrelik otobüs öncelikli yol projesi için start verildi. İlk pilot uygulama bu yıl hayata geçiyor. Projenin İstanbul trafiğini rahatlatması bekleniyor.

İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, İstanbul'da toplu ulaşımı hızlandırmak amacıyla planlanan "otobüs öncelikli yol" uygulamasının gerekli analizlerin ve planlamanın yapılmasının ardından kentin her yerinde uygulanabileceğini söyledi.

MEGAKENT İSTANBUL'DA TRAFİK SIKIŞIKLIĞINA ÇÖZÜM

Megakent İstanbul'da trafik her geçen gün artarken, vatandaşların toplu ulaşımı kullanma oranlarını artırmak üzere yeni bir proje hazırlandı. Kentte toplu ulaşımı hızlandıracak 120 kilometrelik otobüs öncelikli yol planlandı.

PROJE BU YIL HAYATA GEÇİRİLECEK

Lastik tekerlekli toplu ulaşımda bekleme ve seyahat süresinin azaltılması ve yolculuk kalitesinin artırılması amaçlanan projede 80 kilometrelik güzergah belirlenirken, ilk pilot uygulamanın bu yıl hayata geçirilmesi hedefleniyor.

"YOL KAPASİTELERİNİ TOPLU ULAŞIM LEHİNE KULLANMAK LAZIM"

Projenin detaylarına ilişkin konuşan İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, bu planın 5-6 sene önce yapılması için gerekli altyapının olduğunu, çünkü otobüs öncelikli yollar için eski İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş döneminde çalışmaların yapıldığını ve UKOME kararlarının alındığını söyledi.

"BUGÜN 9 MİLYON YOLCUNUN 1 MİLYONUNU METROBÜS TAŞIYOR"

Metrobüsün İstanbul'un ulaşımında çok önemli bir yere sahip olduğunu kaydeden Ilıcalı, "Bugün 9 milyon yolcunun 1 milyonunu metrobüs taşıyor. Bu çok önemli rakam. Ama artık kapasitelerinin çok üstünde. Güvenlik riski var. Bunun haricinde konfor açısından sıkıntılı." diye konuştu.

Otobüs öncelikli yolun iki şeritli her yolda uygulanabileceğini ve bir şeridin otobüslere diğer şeridin ise karma trafiğe verilebileceğini belirten Ilıcalı, şöyle konuştu:

"Üç şeritliyse hayli hayli uygulanabilir. Bunun sağa dönüşü, sola dönüşleri çok rahat planlanabiliyor. Ortak şerit uygulaması yapılıyor. İBB'nin tespit ettiği 80 kilometre, 40 kilometre bunlar çok çok az. İstanbul'un her yerinde uygulanabilir. Mesela İstanbul Ticaret Üniversitesi önü İmrahor Caddesi, ihtiyaç varsa burada bir analiz yapılır, yolun geometrisi kaç şerit, 2 şerit, rahat uygulanabilir. Beşiktaş Ayazağa, 3 şerit, rahat uygulanabilir. Diğer sistemlerle de bunun bir entegrasyonu sağlanabilir." Fotoğraf: Ekonomim

Kaynak:BBN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.