Konya'nın dinozoru raylara iniyor. Turizmi şaha kaldıracak proje geliyor

Konya'nın dinozoru raylara iniyor. Turizmi şaha kaldıracak proje geliyor

Konyalılar yeni projeyle birlikte nostaljik bir tur yaşayacak. Tarihi proje için düğmeye basıldı. Yılların eskitemediği tren raylara yeniden inecek.

Konya'nın dört bir yanı demir ağlarla örülürken yeni bir proje için daha düğmeye basıldı. Yüksek hızlı trenlerin konforuna alışan Konyalılar şimdi de bir asır geriye gidip buharlı lokomotif ile nostaljik bir tur yaşayacak. Tarihi proje için düğmeye resmen basıldı.

konya-nostalji-tren-4.jpg

YILLAR SONRA SEFERE ÇIKIYORLAR
Türkiye demiryollarının tarihi serüveninde nice kavuşmalara, bayramlaşmalara ve sevinçlere vesile olan buharlı trenler nostaljik görüntü olmaktan çıkıp yıllar sonra yeniden seferlere başlıyor. 2024-2028 dönemini kapsayan yeni Konya Ovası Projesi (KOP) Eylem Planı kapsamında Konya’da buharlı trenlerin nostaljik seferleri başlayacak.
MAVİ TREN’İ BİLE UNUTMUŞTUK!
Yüksek hızlı trenlerin konforuna alışan ve neredeyse Mavi Tren’i bile unutan Konyalılar, KOP kapsamında hayata geçirilecek bu proje ile modern çağda nostaljik bir sefer yaşayacak. Buharlı tren Nostaljik Seferleri; Çumra ile Akşehir arasında gerçekleştirilecek. Proje ile Konya turizminin kalkınması amaçlanıyor.
EN NOSTALJİK ULAŞIM ARACI
Can damarı su, kömür ve ateş olan bu üçlünün buluşmasından sonra kara dumanı arkasına alıp modern ulaşımın öncülüğünü yapan buharlı tren bugün demiryollarının dinozoru olarak görülüp en nostaljik ulaşım aracı olarak tarihte yerini aldı.

konya-nostalji-tren-2.jpg

BUHARLI TRENİN TARİHİ SERÜVENİ
İlk uzun mesafeli buharlı tren, 1825’te İngiltere’de çalışmaya başladı. Bu tarihte demiryolu açıldı ve dünyada ilk kez bir lokomotif 80 ton kömürü 40 kilometre hızla taşıdı. Osmanlı ise buharlı tren ile 1866’da tanıştı. İzmir-Aydın arasındaki ilk buharlı tren işletmesini, yap işlet devret yöntemiyle 1856’da alan İngilizler hattı 1866’da açtı. Alman ve Fransızlar da aynı yöntemle çok sayıda tren hattı inşa etti. Devlet kendi imkanlarıyla Haydarpaşa-İzmit hattını 1873’te tamamladı. İzmit-Ankara ve Eskişehir-Konya hatları 1896’da “Chemin de fer Ottoman d'Anatolie” şirketine verildi. Şirketin adı nedeniyle geçmişte halk trene “Şimendifer” derdi. Osmanlı-Alman sermayesiyle 1904’te kurulan bir şirket, Konya, Adana, Halep, Bağdat ve Basra tren hattının işletme hakkını aldı. Şam-Medine arasındaki Hicaz Demiryolu, II. Abdülhamit tarafından 1908’de yaptırıldı. Yapımında, Hendese-i Mülkiye (İTÜ) mezunu Türk mühendisler çalıştı.

Kaynak:Mustafa KAYA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
3 Yorum