Ahmet Bilgiç

Ahmet Bilgiç

Yerel idarede başarının 3 temel basamağı

Yerel idarede başarının 3 temel basamağı

Pandemi ve kriz dönemlerinde devletin her kademesi ortak amaçla hizmet ettiğinde başarı daha kısa sürede yakalanıyor. Yerel idarede ise başarının temel üç basamağı var. İlk basamak yönetici öngörüsü, ikinci basamak ekip ruhu ile hareket üçüncü basamak ise yapılanın anlatılıp kamuoyunun desteğini alabilmek. Konya’da bu üç basamak ile devlet-yerel yönetim arasında uyum ile süreç başarıyla yürütülüyor.

Koronavirüs süreci her yeni gün farklı adımları atmayı gerektiriyor. Her yeni gün yeni kararlar ve bu kararlara uygun hareket kabiliyeti virüsle mücadelede önemli bir etken. Devlet karar aldığında bunu sahaya yansıtmak sağlam bir iletişim ve ekip çalışmasıdır. Bazı kararların vakit geçirilmeden alınması ve bu konuda ilgili yöneticilere yetki verilmesi de başarıyı artıran önemli faktörler arasındadır.

Sürecin ilk günlerinde Konya şehir merkezinde toplam 23 kavşakta sinyalizasyon ünitelerine evde kal görseli yapıldı.

KRİZ DÖNEMLERİNDE İLETİŞİM EKİBİNİN ROLÜ

Kriz dönemlerinde iletişim ekibinin üstlendiği rol ayrı bir çalışma konusu. Burada kısaca bahsetmek gerekirse, iletişim ekibi kriz ile ilgili tüm toplantı notlarına hakim olmalı, alınan kararları zihninde analiz etmeli ve duyurulması gerekenleri süzgeçten geçirerek duyurmalı. İletişimin tüm imkanlarını kullanmalı, kararları duyurmada sakin davranmalı. İletişimin gücünü etkileyen yazılı ve görsel materyalleri oluşturmak için ayrı bir ekip oluşturup bu ekibi de sürekli bilgilendirmeli.

24 Mart toplu ulaşım için ayrı bir önem taşıyor. Bu tarihten itibaren şehir içi ve şehirlerarası toplu taşımada yolcu kapasitesinin %50 si kullanılarak taşıma işlemi yapılacağı açıklandı.

Elimizde araçların kapasiteleri ve o kapasiteye uygun olan hatlar tekrar masaya yatırıldı. Burada bizi en fazla zorlayacak seferler sabah ve akşam seferleri. Elimizdeki imkanı %50 azaltarak kullanacağız ama sosyal mesafeye de dikkat edeceğiz sorusuna çözümümüz ek seferler koymak oldu.

Ek sefer koymak için bilimsel verilerimizin elimizde olması gerekiyor. Tüm sefer ve araçlardan aldığımız saatlik biniş rakamları ile yeni bir düzenleme yaptık. En yoğun saatlerde kapasitesi yüksek araçları kullanmaya özen gösterdik, yetmiyorsa hemen ardından bir veya birkaç sefer daha koyulmaya başlandı.

Sadece bu yetmiyordu, tüm koltuklarda tek boş sistemine geçildi. Koltuklara yapıştırılan “bu koltuğu boş bırakınız” etiketleri ile duyarlılığı artırmış olduk.

Burada başarının etkisini artıran bir etken daha var; sahadan gelen şikayetler.

BELEDİYE BAŞKANINA GELEN MESAJLAR SAHAYI KONTROL ETMEK İÇİN KULLANILDI

Başta Büyükşehir Belediye Başkanımız Uğur İbrahim Altay olmak üzere kurumsal sosyal medya hesapları ve halkla ilişkilerden gelen tüm şikayetlerle tek tek ilgilenildi.

Bununla ilgili süreç şöyle işledi;

Ulaşımla ilgili tüm istek ve şikayetler Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’na bildirildi. Aynı hatlarda gelen şikayet ve talepler daha öncelikli olarak ele alındı. Şikayet sahiplerinin iletişim bilgileri alınarak işlem yapıldı. İletişim bilgileri ve kişisel bilgilerinin alınmasında nedenimiz; abonman kullanılıyorsa aynı abonmanın kullanıldığı hatlarda kontrollerimizi artırmaktı. Özellikle sosyal medyadan gelen kimliği belli olmayan kullanıcı şikayetlerinde eksik bilgiler bu abonman bilgilerine göre doğrulandı. Tabi çok sayıda feyk hesaplardan olumsuz yorumlar da yapıldı. Bu konuda moral bozmadan gerçek şikayet sahiplerine ulaşılarak sorunlar en aza indirildi. Sosyal medyada teşekkürler çoğaldıkça bilgi kirliliği yapan hesap sahipleri de yazmayı bıraktı.

Tüm Türkiye’de aynı mıdır bilmiyorum ama Konya’da toplu ulaşımında yapılanların samimiyetle yapıldığını ve sorunları çözmek için canla başla çalışıldığını, mesajlara tek tek dönüldüğünü fark eden Konyalılar da desteklerini artırdılar. Bu destek bir anda sesli bir çoğunluğa ulaştı. Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay her fırsatta hem vatandaşlara hem de ekip arkadaşlarımıza teşekkür etti. Bu teşekkürler ekibin morali açısından önemli bir kaynak oldu.

Virüs nedeniyle personelimizi korumak için eldiven ve maske uygulamasına daha önce başladık ve Nisan başında otobüslerimizde şeffaf kabin koruma yöntemi ile şoförlerimizin riskini en aza indirmeyi amaçladık.

CUMHURBAŞKANIMIZ AÇIKLADI, 2 SAATTE MASKELERİ TEMİN ETTİK

Koronavirüs ile ilgili olarak bir doğru düzleminde tarihleri yazsak 4 Nisan için ayrı bir başlık açmak gerekir.

Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı yeni önlem paketinde toplu taşıma araçları ve kalabalık alanlarda maske takma zorunluluğu getirildi.

Geç saatlerde duyurulan bu karara ilk reaksiyon gösteren belediye Konya Büyükşehir Belediyesi oldu. Açıklamadan sadece 2 saat sonra ulaşım merkezlerine maskeler dağıtılmaya başlandı ve sabah ilk seferlerde yolculara ücretsiz maske verilmeye başlanıldı.

BAŞKAN ALTAY, “NE YAPIN NE EDİN SABAH MASKELER HAZIR OLSUN”

O gece telekonferans ile bağlantı yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “sabah tüm yolculara ücretsiz maske dağıtacağız gereken her türlü önlemi alalım gerekirse sabaha kadar temin edelim” cümlesi ile hummalı bir çalışma başladı. Sabah gelen ilk fotoğraflarda maskelerin dağıtılmaya başlandığını görünce tüm ekip rahat nefes aldı.

Şuraya kısa bir parantez açarak maske üretiminden dağıtımına kadar bu sürece destek veren tüm arkadaşlara ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Bu günün ayrı bir kararı da ilçelerle Konya merkezden ilçelere yapılan seferlerin durdurulması oldu. Bu tarihten itibaren Konya merkez ilçelerin mahalleleri hariç diğer ilçelere ulaşım hizmetleri önlem amaçlı askıya alındı.

Her fırsatta tekrar ediyorum ama başarının en önemli sırrı, takip. Tüm ulaşım ağını takip ederek sayıları anlık analiz ederek ulaşıma müdahale etmek başarıyı getiriyor. İşi severek yapmak ve sonunda görülen faydadan mutlu olmak da başarıyı artırıyor.

Yolcu sayısındaki düşüşün devam etmesine müteakip 6 Nisan’da günlük 1.231 sefer daha azalttık. Ulaşımdan yararlanan yolcu sayımız 27.000 civarına düştü. Bu düşüşe rağmen sabah saatlerinde yoğun biniş yaşanmakta ve bu binişler yoğunluk yaşanmadan müdahale edilerek yolcularımızın mağduriyetinin önüne geçildi.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Ahmet Bilgiç Arşivi