KONYA HABER
Konya
Açık
22°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3102 %0,23
48,8410 %0,44
4.870,01 % 0,27
Ara

Kreş ve Anaokulu (4)

YAYINLAMA:

Danimarkalılar, çocuklarının çocukluklarını yaşamasını isterler. Türkiye’de olduğu gibi bir yarışa sokmazlar. Çocuklarımız derste başarısız diye strese girmezler.  

Bir profesörün, bir direktörün çocuğu, anne veya babasının mesleğinden olacak diye bir kaygıları yoktur. Onların çocukları da sıradan bir meslek sahibi olabilirler. “Önemli olan, çocuğumuzun sevdiği işi yapması ve mutlu olması” derler. Çünkü, kimse ben profesörüm, doktorum, avukatım diye başkasına hava atmaz...

Çocuklarını anne-babanın arasındaki problemlerde aracı yapmazlar ve sorunlarına dahil etmezler.

Çocuklarını ikna etmek için; şeker ya da oyuncak gibi ödüller vadetmeden yetiştirirler. ‘Evet’leri evet, ‘hayır’ları hayırdır. Ve bu ‘evet’in evet, ‘hayır’ın hayır olması hayat boyu devam eder, büyüyünce kurallara uyarlar. Nasıl olsa af çıkar, vergi affı  olur, süre uzatılır  diye bir beklentiye girmezler.

Veliler, eğitimci ve çocuğun arkadaşları hakkında özellikle çocuklarının yanında olumlu konuşurlar.

Eğitimcileriyle sık sık görüşerek, çocuklarının durumları hakkında bilgi alırlar.

Danimarka’da plastik oyuncak çok az kullanılır. Danimarka’da kreş ve anaokullarının binaları genelde tek katlı, çok azı iki katlıdır. Hepsi bahçeli ve geniş oyun alanına sahip.

Danimarka eğitim kurumları oyun ve öğretimi iyi entegre ediyorlar. Çocuklar farkında olmadan oynayarak öğreniyor ve haliyle sıkılmıyorlar. Çocukluklarını yaşayarak, eğlenerek, geziler yaparak, oyunlar oynayarak, şarkılar söyleyerek öğreniyorlar.  

Kreş ve Anaokulu (4)

Dezavantajları

Çocuğun annesine en muhtaç olduğu zaman,  yani 6 aylık veya 1 yaşında iken sabah saat 06.30’da kreşe bırakılıp akşam 16.00-17.00’ye kadar orada kalması duygusal bağı zayıflatıyor. Çocuk ve anne stres yaşıyor.

Çocukların birbirinden sık sık hastalık kapmaları. Çocuklar hasta olunca evde kalıyorlar. Evde çocuğa bakacak birisi olmayınca çalışan anne-baba için işe devamsızlık söz konusu oluyor.

Eğitimli personel yetersizliği. Danimarka’da eğitmenlerin maaşları ortalama bir durumda olmasına rağmen, personel eksikliği vardır. Personel bulunmayınca maalesef eğitimsiz kimselerle çalışılmak zorunda kalınıyor, ancak bakım görevini yaparlar, eğitim görevi eksik kalıyor.

Kız ve erkek çocukları için ayrı tuvaletlerin olmaması. Danimarka çocuk istismarı konusuna çok dikkat ediyor. Son 5-6 yıldır kreş ve anaokullarının kapıları camdandır. Çocuğun altını bir personel değiştirirken, öteki personel onun ne yaptığını görebilir.

İyi kreş veya anaokulu bulmak için ipuçları

Çocuğunuz için doğru kreş bulurken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç ipucu:

  1. En yakın kreşe veya anaokuluna değil, en iyiye gönderin.
  2. Çocukların rahatça hareket edebilmesi için bahçeli ve yeterli oyun alanın olduğu yere gönderin.
  3. Her anaokulu eğitimcisinin sorumluluğunda fazla çocuk olmamalıdır. En fazla  6-8 çocuk olmalıdır.
  4. Eğitimcilerin çocuklarla gruplar halinde ve bireysel olarak çalıştıkları yer eğitim araç ve gereçleri bakımından zengin olmalı.
  5. Odaları iyi gözlemleyin. Odaların ferah ve   çocuklar için dekore edilip edilmediğine dikkat edin. Çocukların sıkılmadan severek zaman geçirdiği odalar da çocuklar daha güzel öğrenir ve yetenekleri daha iyi gelişir.
  6. Çocuğunuzu vermeden önce, kurumun  havalandırmasının olup olmadığını öğrenin. Yangın veya benzeri durumda kaçış kapılarının olup olmadığını gözlemleyin.

Kreş ve Anaokulu (4)

Eğitim Müfredatı

Danimarka’da bir eğitimci haftalık, aylık ve  yıllık plan yaparken  bu alanları düşünür. Hangi alanda eksiklik ve açık  varsa oraya odaklanır ve o eksikliği gidermeye çalışır.

Örnek:

  1. Çocuğun çok yönlü kişisel gelişim alanı
  2. Sosyal beceriler
  3. Dil
  4. Beden ve hareket
  5. Doğa ve doğal olaylar
  6. Kültürel ifadeler ve  değerler

Kreş ve Anaokulu (4)

Kreş ve Anaokulunda Günlük Program

Okulda kahvaltı yapanlar için, yatılı okullar gibi haftalık yemek listesi vardır.

Sabit yemekler: Haftanın her günü mutlaka çorba, süt, tereyağı, siyah ekmek ve peynir. Her gün meyve. Haftada iki gün balık.  Diğer günlerde makarna, yulaf ezmesi vb. yemekler.

6:30 -8:00: Anne- baba çocuklarını teslim ederler.

7.00-8.00: Ortak odada kahvaltı.

8.00-8.30: Kahvaltıdan sonra herkes kendi bölümünde toplanır. Eğitmenler diğer   çocuklar  gelinceye kadar onlarla oynar.                      

9.00-10.00: Grupların içerideki etkinlikleri.

10.00-11.30: Dışarıda oyun ve etkinlikler.

11:30-12:00: Öğle yemeği. Sıcak ve soğuk yemekler.

12:00-14:00: Kreş çocuklarına  uyku, büyüklere dışarıda serbest oyun.

14.00: Anaokulundaki çocuklara meyve ve süt. Kreş çocuklarına uygun yemekler.

14.30: Kreş çocukları öğleden sonra yemeğini yerler.

16.30: Çocuklar ortak odada veya oyun alanında toplanırlar.

17.00: Kurum kapanıyor.

Kreş ve Anaokulu (4)

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *