Deniz ÖZTÜRK

Deniz ÖZTÜRK

İşçi sağlığı öncelikle kişilerin kendilerinde başlar

İşçi sağlığı öncelikle kişilerin kendilerinde başlar

Merhaba yeni bir günden selam olsun. Bu hafta mesleğimle ilgili sizlerle biraz sohbet etmek istedim. Siz ne dersiniz? Evet bir çalışan iki çalışan üç çalışan fark etmez "Mutlu bir iş yeri için mutlu çalışanlar olmalıdır." şiarı ile iş sağlığı ve güvenliğinin önemi ve bunun yanında da çalışanların motivasyonu gelmelidir akla.

Öncelikle “İş güvenliği nedir?” derseniz, kısaca özetlersem iş güvenliği, işyerinde bulunan riskleri minimize etmek ve çalışanların vücut bütünlüğünü ve sağlıklarını tehdit edecek riskleri önlemek derim. Dikkat edilirse önlemek dedim bizler olumsuzlukları görür işverene bildiren birer danışmanız sorumlulukları ya da olumsuzlukları ortadan kaldıramayız bunların asıl yetkilisi işveren ve onun vekilidir. İşte bu durumda yapılacak asıl iş güvenli bir işyerini sağlama işinin merkezinde ise çalışanların motivasyonu bulunmaktadır. Eğer verimli bir iş ahlakı istiyorsa öncelikle iş güvenliği ve işçi motivasyonu olmalıdır.

Biz uzmanlar mevzuatımızda belirtilenler doğrultusunda çalışanların karşılaşabilecekleri riskler konusunda bilgilendirilmesi, eğitilmesi ve olası risklerin azaltılması konusunda çalışma sürdürmekteyiz. Ve aynı zamanda iletişim ve danışma çalışmaları da yapmaktayız bunlar da çalışanların motivasyonu açısından çok önemli ince detaylardır. Özellikle bu bilgilendirme ve danışma işi sırf kanun istiyor diye değil sağlıklı ve güvenli bir ortam oluşturma konusunda samimi bir yaklaşımla yapılırsa daha etkili olacaktır. Kanunda öngörülen çalışanların endişelerini, görüşlerini, fikirlerini özgürce paylaştıkları ve bu paylaşım ile iş güvenliği kültürünün oluşturulduğu daha güvenli bir işyeri ortamı oluşturmaktır. Şöyle ki istatistiklere göre bir işyerinde herhangi konu ile ilgili çalışanlara danışıldığı onların birey olarak özgürce fikirlerini paylaşabildikleri durumlarda işyeri güvenliğinin arttığı yönünde çalışmalar bulunmaktadır. Ve çalışanlara danışma işi çok fazla bürokratik işlemlerle kısıtlanmamalıdır. Eğer küçük bir işyeri söz konusu ile çalışanların fikirleri yazıya dahi dökülmeden söz ile alınabilir. Bizler birçok firmamızda bu uygulamaları yapmaktayız ve "Dilek Kutuları" oluşturmakta işyerinde görülen olumlu olumsuz ya da çalışanın fikri beyanını almaktayız. Bu uygulama sayesinde bizlere çok basit gelen işlemler karmaşık işlemlerden daha yararlı olabilmektedir. Çalışanlarla zaman geçirmek ve konuşmak onlara gerekli zamanı ayırmak bu durumda önemlidir. Hem işletmenin hem de çalışanın motive edilmesi açısında bu küçük ayrıntı belki de çok büyük getiriler ile geri dönüş sağlayacaktır.

Aslında günümüz işverenleri VİP yaşamak yerine danışma usulüne ağırlık vermiş olsa kazan kazan politikası ile daha verimli ve olumlu işler yaparlar evet Danışma işverenlerin otoritesini sarsmaz hala son karar vericiler işverenlerdir lakin çalışanları karar prosesinin içine alır ve onları değerli hissettirirseniz mutlu çalışanın olduğu mutlu işletme ilkesi ile verime daha fazla verim eklenir böylelikle kararlara saygı duymalarını sağlar. İş'te sağlık denildiği zaman sadece Baret akla gelmemelidir. İşçi sağlığı öncelikle kişilerin kendilerinde başlar.

Sağlıklı kazasız günler diliyorum.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Deniz ÖZTÜRK Arşivi