Mehmet MERTEK

Mehmet MERTEK

Sosyal Medya’da Reklam

Sosyal Medya’da Reklam

Sosyal medya ve internetin her geçen gün daha fazla kullanılmasıyla birlikte reklam sektörü de bu alanda daha çok görülmeye başlamıştır. İnsanların ortalama her dakika başı sosyal medya hesaplarını kontrol ettikleri yapılan araştırmalarla ortaya çıkarılmıştır. Dijital reklam pazarı da her geçen yıl büyümeye devam etmiştir. 2021’in ilk yarısında Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye (reklamveren - ajans - medya üçlüsünün aynı çatı altında temsil edildiği tek meslek örgütüdür) tarafından açıklandı. IAB Türkiye ilk 6 ay sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 10 milyar 319 milyon TL olarak açıklandı. 2020’nın aynı dönemine oranla yüzde 14,6 oranında artarak 1 milyar 63 milyon TL’ye ulaştı. 160,7 milyon liralık büyüklüğe ulaşan sosyal medya reklamlarının yüzde 64'ü mobil cihazlarda yer aldı. Bu rakamsal büyüme de dijital reklam pazarının ne kadar büyük bir bütçeye sahip olduğunu gösteriyor.

Reklam sektörünün internet ortamında büyümesi ile beraber insanlarında hayatlarını her anlamda kolaylaştırmıştır. Bu kolaylıkla birlikte insanlar her işlerini sanal ortamda yapmaya başlamıştır. Her 3 kişiden 2 kişi sanal ortamda en az bir kez online alışveriş yapmıştır. Bu da bize pazarın ne kadar büyük olduğunu göstermektedir. Örneğin; bir internet sayfasında ihtiyacımız olan bir çift ayakkabı bakarız. Daha sonra bu ayakkabı reklamını 1 hafta boyunca her sosyal ağ da görürüz. Aslında bu reklamdan rahatsız oluruz fakat önemsemeyiz. Dijital reklamlar da insanların ihtiyaçlarına ve zevklerine göre reklamlar verirler. Aslında bu bir algoritmadır. İnsanlardan elde edilen verilere göre ilgi alanları belirlenip ona göre oluşturulur. Peki herhangi bir sayfada yaptığımız aramayı neden diğer sosyal ağlarda görüyoruz? Bunun cevabı ise arama motorunda yapmış olduğumuz arama verilerinin kaydedilip diğer sosyal ağlarla ortaklaşa paylaşılmasıdır. 

Reklamları en çok gördüğümüz başka bir yer ise telefonlarımızdaki uygulamalardır. Hangi uygulamayı indirirsek indirelim reklamla karşılaşmama ihtimalimiz çok düşüktür. Yukarıdaki verilerde de bahsettiğimiz gibi mobil cihazlarımızda reklamlarla daha çok karşılaşıyoruz. İnternet ve sosyal ağlardaki reklamcılığın bugüne kadar göstermiş olduğu başarısı gelecek yıllarda da daha fazla büyüyerek değerini ikiye katlayacak gibi. Son dönemde yapay zeka’nın da dijital dünyaya girmesiyle beraber reklamlardan daha fazla etkileneceğimiz de kesindir. 
 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet MERTEK Arşivi