KONYA HABER
Konya
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3389 %0,23
48,7634 %0,44
4.833,85 % -0,48
Ara

Sosyal Medya’da Reklam

YAYINLAMA:

Sosyal medya ve internetin her geçen gün daha fazla kullanılmasıyla birlikte reklam sektörü de bu alanda daha çok görülmeye başlamıştır. İnsanların ortalama her dakika başı sosyal medya hesaplarını kontrol ettikleri yapılan araştırmalarla ortaya çıkarılmıştır. Dijital reklam pazarı da her geçen yıl büyümeye devam etmiştir. 2021’in ilk yarısında Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye (reklamveren - ajans - medya üçlüsünün aynı çatı altında temsil edildiği tek meslek örgütüdür) tarafından açıklandı. IAB Türkiye ilk 6 ay sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 10 milyar 319 milyon TL olarak açıklandı. 2020’nın aynı dönemine oranla yüzde 14,6 oranında artarak 1 milyar 63 milyon TL’ye ulaştı. 160,7 milyon liralık büyüklüğe ulaşan sosyal medya reklamlarının yüzde 64'ü mobil cihazlarda yer aldı. Bu rakamsal büyüme de dijital reklam pazarının ne kadar büyük bir bütçeye sahip olduğunu gösteriyor.

Reklam sektörünün internet ortamında büyümesi ile beraber insanlarında hayatlarını her anlamda kolaylaştırmıştır. Bu kolaylıkla birlikte insanlar her işlerini sanal ortamda yapmaya başlamıştır. Her 3 kişiden 2 kişi sanal ortamda en az bir kez online alışveriş yapmıştır. Bu da bize pazarın ne kadar büyük olduğunu göstermektedir. Örneğin; bir internet sayfasında ihtiyacımız olan bir çift ayakkabı bakarız. Daha sonra bu ayakkabı reklamını 1 hafta boyunca her sosyal ağ da görürüz. Aslında bu reklamdan rahatsız oluruz fakat önemsemeyiz. Dijital reklamlar da insanların ihtiyaçlarına ve zevklerine göre reklamlar verirler. Aslında bu bir algoritmadır. İnsanlardan elde edilen verilere göre ilgi alanları belirlenip ona göre oluşturulur. Peki herhangi bir sayfada yaptığımız aramayı neden diğer sosyal ağlarda görüyoruz? Bunun cevabı ise arama motorunda yapmış olduğumuz arama verilerinin kaydedilip diğer sosyal ağlarla ortaklaşa paylaşılmasıdır. 

Reklamları en çok gördüğümüz başka bir yer ise telefonlarımızdaki uygulamalardır. Hangi uygulamayı indirirsek indirelim reklamla karşılaşmama ihtimalimiz çok düşüktür. Yukarıdaki verilerde de bahsettiğimiz gibi mobil cihazlarımızda reklamlarla daha çok karşılaşıyoruz. İnternet ve sosyal ağlardaki reklamcılığın bugüne kadar göstermiş olduğu başarısı gelecek yıllarda da daha fazla büyüyerek değerini ikiye katlayacak gibi. Son dönemde yapay zeka’nın da dijital dünyaya girmesiyle beraber reklamlardan daha fazla etkileneceğimiz de kesindir. 
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *