KONYA HABER
Konya
Parçalı bulutlu
18°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3304 %0,25
48,6252 %0,46
4.887,60 % 0,06
Ara

Tüketim Çılgınlığı

YAYINLAMA:

Çağımızın en büyük hastalıklarından birisi de tüketimdir. Öyle illet bir hastalıktır ki hazzı doyumsuz ve her şeyi tüketmeye endekslidir. Tüketim aslında iki türdür. İlk olarak maddi diğeri ise manevidir. Maddi tüketim alışkanlığı ile başlayan bu süreç manevi tükenmişliğe giderek toplumsal yozlaşmaya gitmiştir. Toplumlar yüzyıl boyunca bu tüketim alışkanlığına yavaş ve sindirtilerek alıştırıldı. Bunu farklı yollarla yaptılar. Görsel ve yazılı basında işlediler. Reklamlarla, broşürlerle, tanıtım afişleri vb. Materyaller kullanarak bizi ikna etmeye çalıştılar.

Mağazalar büyük indirimler, garaj günleri gibi kampanyalar yaparak ihtiyacımız olmayan şeyleri almamızı sağlamışlardır. Eskiden yamalı elbiseler ve tamir olmuş ayakkabılar giyerken, şimdilerde ise sürekli yeni elbiseler ve çeşit çeşit ayakkabılar almaktayız. İnternet çağında istediğimiz her şeye hızlı bir şekilde sahip olabilme lüksü de bizim tüketim çılgınlığımıza zemin hazırlamaktadır.

Peki ya manevi değerlerimizi nasıl tüketerek heba ediyoruz. İnsani ve vicdani olan değerlerimizi geçici bir hayat için harcıyoruz. Hangi amaçla bu değerlerimizden vazgeçiyoruz? Sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla iyi değerlerimizi yitiriyor bazı değerlerimizi de içini boşaltarak tüketiyoruz. Merhametimizi, vicdanımızı, saygımızı sadece geçici bir menfaat için harcar olduk. İyi duygularımızı sanal alemde tükettik. Sevgiyi, aşkı ve samimiyet gibi duygularımızı başkalarını manipüle etmek için kullandık. Asıl amacından kopararak bürün insani duygularımızı ne yazık ki bitirdik. Acılar üzerinden reklam yapan, başkalarının acizliğini kendi çıkarı için kullanan insanlar olduk. Kendi öz saygı ve değerlerimizi yitirdik. Maddi ve manevi olarak her şeyi tükettik. Geriye sadece içi boş duygusuz robot insanlar kaldık...

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *