KONYA HABER
Konya
Parçalı bulutlu
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,6114 %-0.02
49,7915 %-0.09
9.375,42 % -0,05
Ara

Kadınhanı’nda Geç Antik Çağ Yerleşimi

YAYINLAMA:

Konya’nın Kadınhanı ilçesine bağlı, ilçe merkezine 20 km uzaklıkta bulunan Demiroluk mahallesi sınırlarında bulunan eski bir yerleşim yerinin varlığı bilinmektedir. Antik çağlarda Kindyria olarak bilinen bu yerleşim yeri Geç Antik Çağ yerleşimi olup yakınında bulunan Laodikeia (Ladik)’e bağlı bir yerleşmedir.

Bu yerleşim ismine tarihi kaynaklarda ilk kez MÖ. 30’larda rastlanmakta olup MS. 640 yıllarına kadar ismini varlığı bilinmektedir. Bu bölgede bulunan bir mezar taşı üzerinde yazıt bulunmaktadır. Bu yazıtta; Burada Kindyreou köyünden çok dindar başdiyakoz Stephanos yatmaktadır diye yazılıdır. Bu yazıt MS. 5. veya 6. Yüzyıla tarihlenmektedir. Ayrıca erken Hristiyanlık dönemine tarihlenen ve dini içerikli yazıtların olduğu başka mezar stelleri de bulunmaktadır. Bir başka yazıtta eğer herhangi bir şarap içen biri bir başka bedeni defnederse o kişi Tanrı ve Hz. İsa ile hesaplaşacağını bilsin diyerek, şarap içenlerin ötekileştirildiği belirtilmektedir. O dönemde bu bölgede yaşayan Enkrateis olarak adlandırılan bir mezhebe ait olan üyeler dünya zevklerinden uzak duran kişiler olarak bilinmekteydi. Bunlar nefslerine hâkim olabilen, kendilerini kontrol edebilen kişilerdi.

Geç Antik Çağlarda Kadınhanı ve Lâdik civarında Hristiyanlığı yaşayıp cenazelerinin defin işlemlerinde içki içilmesini uygun görmeyen bir dindar mezhebe ait üyelerin olduğu ve bu kurallara uymayan kişileri ötekileştirdiklerini bu yazıtların sayesinde öğrenmekteyiz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *