Küçüklere Olta
Beşeriyet üreterek, üretimini yakın ve uzak diyarlarda tüketerek bugüne erişmiştir. Genel kaide böyle görünmekle birlikte her devrin kendi şartlarında ortaya çıkan durumlarının geliştiği de bilinmektedir. Gelinen süreçte kitle iletişim araçlarına yansıdığı kadarıyla ülkemizde her on insanımızın birisi yatırımcı sıfatıyla borsada kendine yer açmaya çalışmakta, bir anlamda sıkıcı mesai ve iş ortamından uzakta daha serbest ve de daha fazla kazanma modelini tercih etmektedir.
Halka arzlarda sekiz milyona yaklaşan kişi küçük yatırım imkanlarını sonuna kadar zorlamakta, ne kadarını spekülatif olup olmadığını dahi bilemediği hisselere talip olmakta, hal böyle gelişince paylaşım miktarı da küçük denilebilecek noktalara kadar düşmektedir. Bir takım dizilerde sekanslar halinde hedef kitleye ulaştırılsa dahi genel yorumlar sınırlı sayıdaki kişilere ulaşabilmektedir. Bilhassa yeni medya kavramıyla anılan kanalda yönlendirme, tiyo, püf noktası gönderimleri bilinci yerle bir etmektedir. Geçen ay içerisinde bir milyondan çok daha fazla yatırımcının kervana dahil olduğu düşünüldüğünde konunun disiplinler arası bir yaklaşıma açık olduğu anlaşılmaktadır.
İçinde bulunduğumuz cumhuriyetimizin yüzüncü yılında kırka yakın şirketin halka arz olduğu daha fazlasının da sırada beklediği bir ortamda küçük rakamların devasa bir Pazar oluşturduğu görülmektedir. Ekonomik hareketlilik beraberinde bir takım acemilik, hoyratlık, açıkgözlük, yanlışlık, korkaklık, kastilikleri de beraberinde taşıyabilmektedir. Yatırımcının katılımı yatırıma yönlenebildiğinde hedefe yaklaşmak mümkündür. Konunun iletişim misali iki ucu bulunmaktadır. Bu meselenin kolaydan kazanma olmadığı bilakis bir takip, zihinsel bir yetenek, yerinde hamlelerde bulunabilmek daha da önemlisi sınırlı anlamda risk üstlenmek olduğu akıllardan uzak tutulmamalıdır.
Aksi takdirde konumları gereği küçük büyük tarafından yutulacak çırpınması kaybettiklerini asla geriye iade etmeyecek, en önemlisi de maddiyat ötesinden zamanı ve onunla birlikte meşgale azmini yitirecek üretimden tamamen kopacak değersiz bir külçeye dönüşecektir.
Uzun vadeli düşünmek gerekiyor, Mutlaka tasarruflu yaşamak zorunludur. Antik dönemlerden beri değişmeyen tutum ve davranışların maddiyatla ilgili hususları şartlar ne olursa olsun değişmemektedir. Beylik ifadeyle “efsaneler ölmez şekil değiştirirler!” Doğru hamle, doğru tercih, doğru yatırım son derece önemlidir.
Kitle iletişim araçlarına akseden medya ürünlerine göre tamamen yok olan işletmeler, onlardan çok daha fazlası enflasyona direnemedi, her ikisine yakını da endeksi yakalayamadı. Ancak bir miktarı yatırımın on katından daha fazla kazandırdı. Enflasyonu katlamakla kalmadı zorlu bir süreçten geçen geniş kitlelerin hayallerinin kolayca erişebileceği bir konuma yerleşiverdi.
Kitle iletişim araçlarının hemen her türlüsünde hazırlanan medya ürünlerinde konuya dair değerlendirmelere her gün yenileri eklenmekte zira sık sık “tüm zamanların en yüksek günlük kapanışı” haberi ajanslara düşmektedir. Genel kategoriler bankacılık endeksi, holding endeksi, sektör endeksleri gruplandırmaları değerlendirmeleri dikkatle takip edilmektedir. Piyasaların oynaklık durumunu analistler üzerinden gözlemleyenler kısa vadeli kazanımlarda daha öne çıkmakta rasgele yatırım adımları ise başka baharlar beklentisini de silip eldeki ve avuçtakini alıp süpürmektedir.
Günün dikkate değer yatırım kanalı dahilinde küçük kendi, büyük kendi kapasitesi ile hedefine odaklandığında kazanım elde edebilmektedir. Ancak ekseriyetle en büyük hesap kazanım sağlayabilmektedir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.