Prof. Dr. Turan Akkoyun

Prof. Dr. Turan Akkoyun

Sahne Enerjisi

Sahne Enerjisi

Mesleklerin kolaylığı veya zorluğundan ziyade bireyin ona tutkuyla bağlanması, onun peşinde tozu dumana birbirine katması, aynı şekilde zorluklara katlanması sonrasındaki mutluluk nadide eserlerin enerji kaynağıdır. Her zaman böyledir. Öylesine güçlü bir enerji kaynağının harekete geçireceği dinamiklerin tahmini önceden mümkün olamayacak noktalara ulaşması da kaçınılmazdır. Görülebilmesi adına iç içe, yan yana yaşanılması keyifli bir paydaşlık halinde belirmektedir.

Uzun ve meşakkatli bir hazırlık gerektiren sahne çalışmalarına bir şekilde hemen herkesin yolu düşmüştür. Okul öncesi sıralarından başlayarak ilerleyen kademelerde özel günler, mezuniyet, başarı temalı birlikteliklerin vazgeçilmezleri arasında sunumlar ve münazaralar yer almaktadır. Ama öğrenci, ama ebeveyn, ama seyirci olarak çocukların ilk okuma yazma etkinliklerindeki sahne heyecanları aynı enerji kaynaklarının başında gelmektedir. Her biri güncellenme arzusundadır.

Kaynaklar bilhassa enerji ortaya çıkaranlar zamanla ortadan kalkmazlar bilhassa keşfedilmeyi beklerler. O gün geldiğinde diğer sanat erbabı ve bilim insanlarının çalışma masalarında kendilerini bulurlar. Bütün bunların gerçekleştirilebilmesi adına bireysel hayatın kırılma noktalarında aşılanma kanallarının sağlıklı muhafazası gerekmektedir.

Farklı sektörlerin sponsorluğunda hayat bulabilse de milli eğitim ve yerel yönetim ile paydaşlarının sistematik bir tertipleme ile tekrarlanan sanat etkinlikleri ekserisi çocuk ve genç bir kısmı yetişkin yeteneklerin keşfini mümkün kılabilmektedir. Bilhassa yanlış hırslanma peşinde olan çocuklarının üst hedeflere yönelmesi gayretini açıkça ortaya koyan ebeveynlerin eğlence ile sınırlı tutulması sahanın en ciddi engelleri arasında yer almaktadır. Son çeyrek asırda eskisi kadar olmasa bile benzer hususların spor için de geçerli olduğunu hemen herkes şahitlik etmektedir. Çeşitli sahalarda rol modellik misyonundakiler hem sanat, hem spor dallarından bedenî ve zihni açıdan yararlanmışlardır.

Enerji kaynaklarının daha özgür bir şekilde hareketlendiği kırılma noktalarından birisi de akademinin evrensel düzeyi yakalaması ve aşması beklenen üniversitelerin öğrenci topluluklarıdır. Gençliğin doğasında bulunan merak ve keşif enerjisinin böylesine bir sanat inşasında kullanılmasına zemin hazırlanması da mümkün olabilmektedir.

Sahnenin elbette sadece oyuncuya ihtiyacı yoktur. Yönetmene, kostümcüye, senariste ve diğer lider unsurların da kendini bulmalarına zemin hazırlar. Belirtilen hususlar sahneyle yakından ilgili televizyon ve sinema sahalarına katkılar sağlar. Günümüzde dijital platformlardaki hızlılık onları da ehemmiyetli kılmaktadır.

Yerine göre sizi koltuklara kilitleyen, mevcut anında alıp esaslı sevinçlere ulaştıran piyeslerin takipçilerindeki enerji kaynaklarının da keşiflerine zemin hazırlanması gerekmektedir. Zira sahne sanatını icra edenler kadar izleyiciler de enerji kaynaklarını keşfe hazır hale getirmeleri lazımdır. Tam bu esnada izleyicilerin mobil telefonlarıyla ilgilenmeleri, bebeklerini avutmaları, çocukların ve gençlerin gerek koltuk gerekse diğer araçlarla ses çıkarmaları, çekirdek tüketmeleri enerji kaynaklarına ket vurmakla kalmayıp yayılmasına set çekmektedir.

Devlet tiyatroları vurguladığımız enerji kaynaklarında ekip çalışması ve liderliği kontrollü bir şekilde yükseltecektir.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Prof. Dr. Turan Akkoyun Arşivi