KONYA HABER
Konya
Parçalı az bulutlu
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3638 %0,43
48,7596 %0,66
4.850,29 % 0,25
Ara

Reklam ve pazarlamanın önemi

YAYINLAMA:

Reklam pazarlama tekniklerini bilirsiniz. Reklam bir malın hedef kitleye ulaştırılması noktasında çok önemli bir role sahiptir. Yani ürün ve hizmetin tanıtım aracıdır. Tarih boyunca birçok başarılı reklama ve pazarlama tekniklerine şahit oldu ya da okuduk.

Bu işin uzmanları işlerini gerçekten iyi yapıyor ve deyim yerindeyse her fırsatı değerlendiriyorlar. Sonuçta ortaya başarılı, akılda kalıcı ve hedefe ulaşmış reklamlar çıkıyor.

Reklamlar ürüne veya hizmete ait özellikleri tanımlamakla beraber, ürünle tüketicinin ortak noktasını bulup ürünü vazgeçilmez kılmayı da amaçlamaktadır. Reklamcılıkta amaç ürüne veya hizmete simgesel bir anlam yükleyerek tüketiciyi satın almaya ikna etmektir.

Bugün size başarılı reklam çalışmalarından birkaçını yazmak istedim. Mesela bir sigara firması (reklama girmesin diye isim vermeyelim) bir gece sokaklara rastgele ve buruşturulmuş paketler atmış. Sabah her köşede içilmiş paketleri gören tiryakiler de algılarını o ürüne çevirip markayı kullanmaya başlamış. En ilkel ama başarılı bir reklam tekniği olmuş. Yani amacına ulaşmış bir çalışma.

Mesela Kara Goldin, suyun tadını sıkıcı ve düz buluyordu. Bu yüzden aşırı miktarda (günde 10-12 kutu) diyet kola tüketiyordu. Aynı zamanda fazlasıyla sağlıksız beslenen ve kilo alan Kara, bundan 12 yıl önce, ailesiyle birlikte sağlıklı beslenmeye karar verdi. Tabii ki bunun için diyet koladan da vazgeçmesi gerekiyordu. Fazla şekerli olduğu için, meyve suyu içmek istemiyordu. Onun yerine vitamin sularına yöneldiğinde ise içlerinde bir sürü koruyucu madde ve kimyasal olduğunu gördü. Bu yüzden, ailesiyle birlikte sade su içmeye karar verdiler ancak tadı onlara çok yavan geliyordu.

Sağlıklı beslenme konusunda dikkatli davranmaya başlayan Kara, pazarda bu alanda bir boşluk olduğunu gördü ve kalorisiz, tatlandırıcı içermeyen meyve aromalı suları üretmeye karar verdi.

Ürettiği suları şişeleyip 10 kasayı, bir süpermarket zinciri olan Whole Foods’un kapısına bıraktı. Birkaç gün sonra, Whole Foods Kara Goldin’i arayarak bütün şişelerin satıldığını söyledi.

Ürün zamanla yayılmaya başladı.

Dünyanın bütün büyük markaları reklama önem vermiş, büyük bütçeler ayırmıştır. X firmasının reklama ihtiyacı mı var deriz ya işte o firma belki de reklam bütçesi en fazla olan firmadır. Hem tüketici nezdindeki konumunu korumak hem de sürekliliğini sağlamak ve rekabet piyasasında bir adım öne geçmek adına reklama büyük bütçeler ayırmaya devam edeceklerdir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *