Şeyma Savaş

Şeyma Savaş

Reklam ve pazarlamanın önemi

Reklam ve pazarlamanın önemi

Reklam pazarlama tekniklerini bilirsiniz. Reklam bir malın hedef kitleye ulaştırılması noktasında çok önemli bir role sahiptir. Yani ürün ve hizmetin tanıtım aracıdır. Tarih boyunca birçok başarılı reklama ve pazarlama tekniklerine şahit oldu ya da okuduk.

Bu işin uzmanları işlerini gerçekten iyi yapıyor ve deyim yerindeyse her fırsatı değerlendiriyorlar. Sonuçta ortaya başarılı, akılda kalıcı ve hedefe ulaşmış reklamlar çıkıyor.

Reklamlar ürüne veya hizmete ait özellikleri tanımlamakla beraber, ürünle tüketicinin ortak noktasını bulup ürünü vazgeçilmez kılmayı da amaçlamaktadır. Reklamcılıkta amaç ürüne veya hizmete simgesel bir anlam yükleyerek tüketiciyi satın almaya ikna etmektir.

Bugün size başarılı reklam çalışmalarından birkaçını yazmak istedim. Mesela bir sigara firması (reklama girmesin diye isim vermeyelim) bir gece sokaklara rastgele ve buruşturulmuş paketler atmış. Sabah her köşede içilmiş paketleri gören tiryakiler de algılarını o ürüne çevirip markayı kullanmaya başlamış. En ilkel ama başarılı bir reklam tekniği olmuş. Yani amacına ulaşmış bir çalışma.

Mesela Kara Goldin, suyun tadını sıkıcı ve düz buluyordu. Bu yüzden aşırı miktarda (günde 10-12 kutu) diyet kola tüketiyordu. Aynı zamanda fazlasıyla sağlıksız beslenen ve kilo alan Kara, bundan 12 yıl önce, ailesiyle birlikte sağlıklı beslenmeye karar verdi. Tabii ki bunun için diyet koladan da vazgeçmesi gerekiyordu. Fazla şekerli olduğu için, meyve suyu içmek istemiyordu. Onun yerine vitamin sularına yöneldiğinde ise içlerinde bir sürü koruyucu madde ve kimyasal olduğunu gördü. Bu yüzden, ailesiyle birlikte sade su içmeye karar verdiler ancak tadı onlara çok yavan geliyordu.

Sağlıklı beslenme konusunda dikkatli davranmaya başlayan Kara, pazarda bu alanda bir boşluk olduğunu gördü ve kalorisiz, tatlandırıcı içermeyen meyve aromalı suları üretmeye karar verdi.

Ürettiği suları şişeleyip 10 kasayı, bir süpermarket zinciri olan Whole Foods’un kapısına bıraktı. Birkaç gün sonra, Whole Foods Kara Goldin’i arayarak bütün şişelerin satıldığını söyledi.

Ürün zamanla yayılmaya başladı.

Dünyanın bütün büyük markaları reklama önem vermiş, büyük bütçeler ayırmıştır. X firmasının reklama ihtiyacı mı var deriz ya işte o firma belki de reklam bütçesi en fazla olan firmadır. Hem tüketici nezdindeki konumunu korumak hem de sürekliliğini sağlamak ve rekabet piyasasında bir adım öne geçmek adına reklama büyük bütçeler ayırmaya devam edeceklerdir.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Şeyma Savaş Arşivi