Yılmaz TAŞÇI

Yılmaz TAŞÇI

Bugün Sınıf Senin İçin Nasıldı?

Bugün Sınıf Senin İçin Nasıldı?

Yenilenen müfredatla birlikte alternatif ölçme değerlendirme araçları ve yöntemleri de konuşulmaya devam ediliyor.

Paylaşırken öğrenmek, öğrenirken öğretmek isteyen eğitimciler olarak önceliklerimiz arasında önerilerimizi sunmak, gelecek önerilerden yaralanmak adına fikirlerimizi paylaşmaya devam ediyoruz.

Üniversitelerde öğretilenler arasında öğrenci odaklı eğitim anlayışının en temel özelliklerinden birisi de ‘öğrenmeyi öğrenmektir’. Bu anlayışla sürdürülecek uygulamalarda ise, sınıfın merkezinde öğretmen değil, öğrenci yer almaktadır. Mevcut bilgilerin ezberletilmesi değil, bilginin nerede olduğunu araştırıp bulabilme becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir. Özellikle Türkiye yüzyılı maarif modelinde beklentiler arasında bunları da görebilmekteyiz.

Eğitimde Alternatif Etkinlikler sınırlı olmamakla birlikte en çok kullanılanlardan bazılarını burada sıralayalım:

Eğitimde Alternatif Etkinlikler

1-Anlatım Yöntemi

2-Sokratik Yöntem

3-Proje Çalışması

4-Beyin Fırtınası –Tersine…

5-Rol oynama

6-Örnek olay incelemesi

7-Gösteri yöntemi

8-Gözlem gezisi

Yine öğrencilere dersle ilgili sonuç cümleleri yazdırmakta öğretmenlere ve öğrencilere fayda sağlayacaklar listesinde yer alacaktır.

a1.jpg

Sonuç cümleleri yazdırmakla birlikte öğrencilere yönelik farklı anketler de sunulabilir.

Dersin öğrenciler üzerindeki etkisini ölçmeden, onların ihtiyaçlarına göre düzenlemeler yapmadan öğretim kalitesini artırmak mümkün değildir.

Öğretmenlerin, dersin verimliliğini ve öğrencilerin derse katılımını değerlendirmek amacıyla “Bugün ders senin için nasıldı?” sorusunu içeren bir anket yapan öğretmen, ders sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlamakla birlikte, öğrencilerine geri bildirimlerde bulunarak, onların öğrenme deneyimlerine katkılar sunacaktır.

1. Öğrencilerin Duygusal Durumunu Anlamak

Öğrencilerin derse nasıl tepki verdiğini anlamak, öğretmenlerin öğrenci odaklı bir yaklaşım geliştirmelerine yardımcı olur. Gerekli hallerde ders farklı şekilde sunulabilir.

2. Dersin Etkililiğini Değerlendirmek

Anket sonuçları, öğretmenlere dersin ne kadar anlaşılır ve verimli olduğunu gösterecektir. Öğretmenler mevcut öğrenci durumlarına göre farklılaştırılmış yöntemler kullanabileceklerdir. Bazı öğrenciler için konu eksiği tamamlama, bazı öğrenciler içinde zenginleştirme, derinlemesine öğrenme imkanı sunacaktır.

3. Öğrenci Katılımını Arttırmak

Öğrenciler kendilerine değer verildiğini hissedecekler ve motivasyonları artacaktır.

4. Geri Bildirimlere Göre Gelişim Fırsatları

Öğretmen, öğrencilerden gelen geri bildirimler doğrultusunda kendi öğretim tarzını gözden geçirebilecek ve ders anlatımında yenilikler yapabilecektir. Bu, öğretmene kendini yenileme ve geliştirme imkanları da sunacaktır.

5. Öğrencilerde Özfarkındalık oluşturmak

Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine fırsat sunan bu tür anketler, öğrencilerde sorumluluk ve farkındalık duygusunu geliştirerek öğrenmelerine katkı sağlayacaktır.

Farklı sınıf düzeylerine göre Örnek Anket Soruları oluşturulabilir.

"Bugün ders nasıldı?" anketi, şu sorulardan oluşabilir:

  1. Dersi ne kadar ilginç buldun?
    • Çok ilginç
    • Kısmen ilginç
    • İlginç değil
  2. Bugünkü dersin içeriğini ne kadar anladın?
    • Tamamen anladım
    • Kısmen anladım
    • Hiç anlamadım
  3. Bugünkü derste zorlandığın bir konu oldu mu?
    • Evet
    • Hayır
  4. Daha fazla hangi konulara odaklanılmasını isterdin?
  5. Bugünkü dersi daha iyi anlamak için farklı bir yöntem kullanılsa ne olmasını isterdin?
  6. Öğretmen dersi heyecanla işledi mi?
  7. Kendine 0-100 arası bir puan verseydin dersteki öğrencilik durumuna kaç puan verirdin.
  8. Ders ortamına ve sunumlara 0-100 arası bir puan verseydin kaç puan verirdin

Öğrencilerinin gün içerisindeki duygu ve düşüncelerini anlamak için genellikle sınıfta günün nasıl geçtiğini öğrenmeye çalışan bir yaklaşım sergileyecek öğretmenler içinde farklı bir anket önerimiz daha var. Bugün Sınıf Senin İçin Nasıldı?

Yapılan bu anket öğrencilerin derslerden ne kadar keyif aldıklarını, zorlanıp zorlanmadıklarını ve genel ruh hallerinin öğrenilmesine imkan sunacak, aynı zamanda dersin çekiciliğini arttırarak öğretmenin öğrencileriyle samimi bir iletişim kurma çabasının da görülmesine fırsat sunarak, öğrencilerle samimi ortamlar oluşturulmasına ve derse olan ilginin artmasına öğrencilerin kişisel deneyimlerinin farkına varılmasına katkı sunacaktır.

klm.jpg

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yılmaz TAŞÇI Arşivi