KONYA HABER
Konya
Açık
20°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3191 %0,24
48,8392 %0,45
4.860,71 % 0,08
Ara

Verimli ve Nitelikli Bir Eğitim Yürütmek

YAYINLAMA:

Halkı eğitmenin üç yolu vardır: Okul, okul ve yine okul. -Lev Tolstoy

Öğrenme, tüm paydaşların içerisinde aktif rol aldığı önemli bir süreçtir. Bu süreç içerisinde öğrencilerin sadece zihinsel yönden gelişmelerini ele almadan, sosyal, bedensel ve ruhsal yönlerini de ihmal etmeyecek şekilde programlar geliştirmek ve bu konularda etkin uygulamalar geliştirmek büyük önem arz etmektedir.

Teknolojide ve beraberinde toplumda yaşanan hızlı değişim, kadim değerlerimizle öğrencilerimizin buluşmasını sağlamanın, onları; ‘’duygu, düşünce, değer ve davranış ‘’yönünden de eğitmemiz gerektiğini, aksi durumda dijitalin nesnesi ve kölesi olmaktan kurtulamayacağını da bizlere açıkça gösteriyor.

Yapılan açıklamalarda, planlamalarda herhangi bir değişiklik olmazsa okullar 7 Şubat 2022 tarihinde yarıyıl tatili ardından ikinci döneme merhaba diyecek.

Verimli ve nitelikli bir eğitim yürütebilmek için tüm çalışmaların;

İyi Planlanması, Eksiksiz Uygulanması, Titizlikle Kontrol Edilmesi, Eksikleri Gidermek İçin Önlem Alınması, Tekrar gözden geçirilmesi konuları; ayakta kalabilmek ve güçlü bir duruş sergilemek adına büyük önem arz etmektedir.

 Bu yazımızda öğrencilerimizin çok yönlü gelişmeleri için; öğrenme engelleri, öğrenci motivasyonu, öğretim b becerilerine ve creative  önündeki engellere ve aşma yollarına kısaca değineceğiz.

Öğrencilerin öğrenmesini engelleyen ve yeter derecede öğrenememelerine sebep olan en önemli etmen, onların temel yaşantılarındaki yetersizliklerdir. Bu durum öğrencinin eğitim hayatına başladığı andan itibaren önemli bir neden olarak ilk sıralarda yer almaktadır. Yeterli öğrenmemeye neden olan bu temel yaşantıları dört alanda toplayabiliriz. Bunlar:

1-Yeterli bir okuma becerisine sahip olamamak.

2-Derslerin gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olamamak.

3-Çalışma planı yapmada, çalışmayı düzenlemede, çalışacak konunun üzerinde düşünmenin yoğunlaştırılmasında yeterli olamamak.

4-Çalışılacak konuda bilgi toplama, kitaplıktan ve kaynaktan yararlanmada yeterli olamamak.

Motivasyon bireylerin belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere kendi arzu ve istekleri ile davranış sergileyebilmeleridir. Eğitimciler, anne babalar bu konularda neler yapabilir?

Öğrenci Motivasyonu Üzerinde Etkili Faktörler

  1. Öğrencilerden daima en iyisini bekleyin.
  2. İstediğiniz davranışı, öncelikle kendiniz göstererek örnek ve model olunuz.
  3. Beklentilerinizi öğrencilerle paylaşınız.
  4. Olumlu bir ortam tesis ediniz.
  5. Öğrencinin aktif katılımını sağlayınız.
  6. Dersin öğrenilmeye değer olduğunu gösteriniz.
  7. Kendine saygıyı besleyin.
  8. Öğrencilerin ilgi alanlarından yararlanın.
  9. Öğrencilerin fikirlerinden yararlanın.
  10. Merak unsurunu kullanın.
  11. Öğrencileri zorlayın.
  12. Pekiştirme yöntemlerini kullanın.
  13. Bireyselleştirilmiş öğretim tekniklerini kullanın.
  14. Yarışmayı, rekabeti kullanın.
  15. Stres yaratmayın.

Öğretim etkinlikleri sürecinde; değişen çağa uygun problem çözme becerilerinin öğrencilerimize kazandırılacağı bir ortamda, Öğretim Uzmanları, Yönetici ve Danışmanlar aktif rol almak ve çağı doğru okumak zorundadırlar.

Öğretim Öncesi Beceriler,7 Aşamalı Temel Planlama Sürecini içerir. Bunlar:

-İçeriği belirleme, İçeriği düzenleme. -Hedef yazımı. -Dersi başlatma. -Öğretim stratejisinin seçimi.

-Dersi bitirme. -Değerlendirme. -Yeni İçeriği belirleme, İçeriği düzenleme.

Sınıf İçi Öğretim Becerileri

Söz söylemede yücelik aramayın! Dinlemek, söylemekten yeğdir. (M.Celaleddin Rumi)

Dinlemenin Basamakları: İlki Dikkat, Ortancası anlama, Sonuncusu ise değerlendirmedir.

İyi bir değerlendirmenin temelinde de iyi bir dinleyici olmak vardır.

Sınıf İçi Uyaranların bilinmesi ve etkin kullanımı da büyük önem arz etmektedir.

Jestler, Dikkat, Odaklama, Etkileşim Tarzlarını Değiştirme, Öğretmen hareketliliği, Öğretmen şevk ve hevesi, Dikkat dağıtıcılar bunlar arsında sayılabilir.

Sınıfta Yönetim İlkelerinin belirlenmiş olması ve bunların okulda hayat bulması da öğrenci başarısını olumlu yönde etkileyecektir.

Eğitimcilerin uyması gereken bu ilkelerden bazılarına birlikte bakalım:

  1. Zamanında sınıfta olunuz.
  2. Derse başlama işlemlerini belirleyiniz.
  3. Dersi bitirme işlemlerini belirleyiniz.
  4. Sıraların ve gözlerin temiz tutulmasını sağlayınız.
  5. Hatalı davranışları derhal durdurunuz.
  6. Etkinlikleri çabuk ve sıra izleyerek gerçekleştirin.
  7. Konuşmalarınızı yazı tahtasına değil  sınıfa yöneltin.
  8. Öğrencilere karşı nazik olun ve onların nezaketlerini pekiştirin.
  9. Kararlı ve tutarlı olun.
  10. Tehdit etmeyin.
  11. Gözü açık olun.
  12. Sözsüz mesajlardan yaralanın.
  13. Engelleyici değil yardımcı olun.
  14. Bedensel cezayı kullanmayın.
  15. İyi plan yapın.
  16. Sözlü eleştirileri dikkatli yapın.
  17. Daima iyi örnek olunuz.

Dijitalizasyonla birlikte hız kazanan toplumsal değişim sürecinde öğretmen; öğrencilerine şu üç şeyi öğretmekle birlikte çağın olmazsa olmazlarından birisi olan ‘’Creative Beceriler’’ kazandırma konularında da kendini geliştirmeli, Creative önündeki engelleri  ve bunları  aşma yolları hakkında da bilgi sahibi olmalıdır.

Öncelikle Seçmeyi Öğretmek. Kişi gelecek toplumların karmaşıklığı ve imkân genişliği içinde kendi yolunu, yapacağı seçim ve tercihlerle çizecektir. İkinci olarak;

İlişki Kurma Becerisini Öğretmeli. İnsan toplulukları büyüdükçe yaşam hızı artmakta ve karmaşıklaşmaktadır. Ancak insanlar arasındaki iletişim bağlarını kurmak ve bu hususta teknikler geliştirmek de eğitimcilerin görevlerindendir. Son olarak;

Öğrenmeyi Öğretmek. Geleceğin aydın insanı çok bilen değil, bilgiyi en iyi kullanandır.

Yarının cahili okuma yazma bilmeyen değil, nasıl öğrenmesi gerektiğini öğrenemeyen kişi olacaktır…

Her geçen gün zorlaşan hayat koşulları ile daha güçlü bir şekilde başa çıkabilecek fertlerin yetişmesine katkıda bulunmak, var olan ürünlerin dönüştürülmesiyle yararlı yeni bileşimler ve özgün  insanlığa faydalı ürün ortaya çıkarmak, ‘’bilgiyi  ürüne, Ürünü esere ‘’ dönüştürecek gençleri yetiştirmek istiyorsak Creative Beceriler’’ önündeki engelleri aşma yoluyla yazımızı Sonlandıralım.

Creative Beceriler’’ Geliştirmenin Engelleri ve Aşma Yolları(Thorne, 1992)

ENGEL

ENGELLERİN AŞILMASI

Tek doğru cevap ara

İkinci bir doğru cevap ara.

Mantıklı düşün

Şiirsel düşün. Yaratıcılığını mantık zincirlerinden kurtar.

Kuralları takip et

Her Creatif  faaliyeti her şeyden önce bir yıkımla başlar.

Pratik ol

Daha pratik nasıl olunur, onu düşün.

Belirsizlikten kaç

BelirsizlikCreatif düşüncenin kullanılması için ortam hazırlar.

Hatadan kaçın

Hata yapmayan hiçbir şey yapmıyor demektir.

Oyun anlamsızdır

Gelecekte çok zor problemlerle karşılaşacaksın, oyna onunla.

Benim alanıma girmiyor

Bir başkası da senin alanına giren problemi çözmüştür.

Gülünç olma

Mizah bir creatif düşünmedir.

Creatif değilim

Eğer böyle söylersen olursun.

Verimli ve nitelikli bir eğitim, öğretim yürütebilmek dilek ve temennisiyle…

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *