KONYA HABER
Konya
Açık
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,2952 %0,25
48,7903 %0,47
4.857,03 % 0,00
Ara
BBN Haber 3.sayfa Türkiye, PV Paris Fuarı’na en fazla katılım yapan ikinci ülke

Türkiye, PV Paris Fuarı’na en fazla katılım yapan ikinci ülke

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB), moda ve tekstil sektöründe dünyanın en önemli fuarları arasında bulunan Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı'nda 13. kez mili katılım organizasyonu gerçekleştirdi.

Okunma Süresi: 4 dk

EHKİB Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye'nin 212 firmayla fuara en fazla firmayla katılım gösteren ikinci ülke olduğunu belirterek, "Moda endüstrisinin ilgisinin Türkiye’ye döndüğü bir ortamda, Türkiye’nin fuara yüksek sayıda firmayla katılımı sektörümüz ve ülkemizin prestiji için oldukça önemli” dedi.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, moda sektöründe dünyanın önde gelen ve en prestijli, tekstil sektörünün ise en önemli fuarları arasında yer alan Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı’na, 5-7 Temmuz 2022 tarihlerinde 13’üncü kez milli katılım organizasyonu gerçekleştirdi.
Dünyanın en önemli tekstil fuarının PV Fuarı olduğunun altını çizen Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş sektörün talebi doğrultusunda bu yıl ilk kez Temmuz ayında gerçekleştiğini açıkladı.
“13’üncü kez milli katılımını organize ettiğimiz tekstil sektörünün en önemli fuarları arasında yer alan PV Fuarı, Yeni Yönetim Kurulumuzla ilk yurtdışı etkinliğimizdi. Türkiye, bu sene de Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı’na en fazla katılım yapan 3 ülkeden biriydi. Fuara kumaş, deri, deri-konfeksiyon, hazır giyim, aksesuar ve tasarım bölümlerine toplamda bin 200 firma katılım sağlarken, Türkiye 212 firmayla İtalya’dan sonra fuara en fazla firma gönderen 2’inci ülke oldu. Türkiye’yi ise Fransa takip etti.”

117 ülkeden 18 bin 239 profesyonel ziyaret etti
Sertbaş, “EHKİB’in 22 firmayla milli katılım düzenlediği fuarın 'manufacturing' bölümüne ise 127 üretici/ihracatçı firma katılım sağladı. Manufacturing bölümüne de en yüksek katılım Türkiye’dendi. Fuarı 3 gün süresince toplamda 117 ülkeden 18 bin 239 profesyonel ziyaret etti. Ziyaretçilerin ülkelere dağılımına bakıldığında çoğunluğu Avrupa ülkeleriydi. İtalya, İspanya ve İngiltere öne çıkan ülkeler oldu. Moda endüstrisinin ilgisinin Türkiye’ye döndüğü bir ortamda, Türkiye’nin fuara yüksek sayıda firmayla katılımı sektörümüz ve ülkemizin prestiji için oldukça önemli” dedi.

Hedef Fransa hazır giyim pazarından yüzde 10 pay
Başkan Sertbaş, küresel alıcıların firmalarımıza olan ilgisinden genel olarak memnun olduklarını söyleyerek, üç gün boyunca fuar katılımcılarının yeni iş bağlantıları kurarken, mevcut müşterileriyle de etkileşimlerini devam ettirmelerinin önemli olduğunu vurguladı.
“Bir sonraki Fuar, 7-9 Şubat 2023 tarihlerinde gerçekleşecek. Firma sayıları her fuarda artıyor. Şubat ayında gerçekleşecek PV Fuarına pandemi öncesinde olduğu gibi 30 firmayla katılmayı hedefliyoruz. Ülkemiz Fransa hazır giyim pazarından yüzde 6,5 pay alıyor. Tekstil sektörünün en önemli fuarları arasında yer alan PV Paris fuarına düzenli katılarak Fransa hazır giyim pazarından aldığımız payı artırmak istiyoruz. Amacımız bunu yüzde 10’a çıkarmak.”

2022’de Almanya, Hollanda, İngiltere ve Kuzey ülkeleri, 2023’de ABD gündemde
2022 yılının ikinci yarısında Almanya, Hollanda, İngiltere ve Kuzey ülkeleri başta olmak üzere sektörel ticaret heyeti düzenlenmesi için paydaşlarla temasların devam ettiğini açıklayan Sertbaş, gelecek yıl ABD’ye yönelik bir etkinlik düzenlenmesinin de gündemde olduğunu vurguladı.

Türk hazır giyim sektörü ilgi odağı oldu
Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, “Pandemi sonrası düzenlenen fuarlarda müşterilerin; tedarik zincirindeki kırılmalar, navlun-enerji maliyetlerinin artması, risklerin yükselmesi nedeniyle lokasyon avantajı sayesinde yakından tedarikte öne çıkan ülkemize, ilgilerinin yüksek seviyede olduğu gözleniyor. Firmalarımız tekstil sektörünün en önemli fuarları arasında yer alan Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı sayesinde tasarım gücü yüksek, kaliteli, sürdürülebilir ürünlerini dünyanın dört bir yanından gelen alıcılara sunma fırsatı elde ederek, hazır giyim sektörünü en iyi şekilde temsil etti” dedi.

Türk üreticiler tasarım, esneklik, lojistik, sosyal uygunlukta önde
Uğuz, “Üreticilerimiz güçlü tasarım ekipleri, esnek üretim becerileri, hızlı teslimat, müşterilerin talep ettiği sosyal uygunluk sertifikalarına sahip olma gibi avantajlarıyla öne çıkıyor. Uluslararası seyahat engellerinin kısmen devam etmesi, Çin’deki karantinalar Uzakdoğulu üreticilerin fuara katılımlarını sınırlarken, Çin’den 63, Hindistan’dan 28, Portekiz’den 64, Vietnam’dan 9 firma katıldı. EİB 15’inci Moda Tasarım Yarışması finalistleri de ödül çerçevesinde fuarı ziyaret ederek moda sektörünün son trendlerini yerinde inceleme fırsatı yakaladı” diye konuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *