KONYA HABER
Konya
Açık
26°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,5007 %0.05
52,8261 %-0.21
9.826,37 % -2,17
BBN Haber Ekonomi E-fatura kesemeyecek işletmelere ceza yolda

E-fatura kesemeyecek işletmelere ceza yolda

E-fatura zorunluluğu kapsamında olan çok sayıda sektöre ve işletmeye kritik çağrı geldi. 1 Temmuz itibarıyla elektronik dönüşüm sürecini tamamlamayan ve kağıt fatura düzenlemeye devam eden mükellefler için yaptırımlar devreye giriyor. Bu kapsamda, ilgili işletmelere kesilen faturaların bedeli üzerinden yüzde 10 oranında özel usulsüzlük cezası uygulanacak.

E-fatura  kesemeyecek işletmelere ceza yolda
KAYNAK: Haber Merkezi
Okunma Süresi: 3 dk

Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, e-fatura ve e-arşiv uygulamalarına geçiş sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Vergi Usul Kanunu tebliğleri doğrultusunda 2021 yılında başlayan e-fatura zorunluluğunun, sektörler ve ciro limitlerine göre kademeli şekilde genişletildiğini ifade etti.

Başkan Yıldız, 2025 yılı brüt satış hasılatı 3 milyon lira ve üzerinde olan mükelleflerin en geç 1 temmuza kadar e-fatura ve e-arşiv sistemine dahil olmak zorunda olduğunu vurguladı. Zorunluluk kapsamında olduğu halde kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmeler için özel usulsüzlük cezalarının yıllık üst sınırının 2026 yılı için 17 milyon liraya kadar çıkabildiğine dikkat çeken Yıldız, geçiş işlemlerinin zamanında tamamlanması gerektiği uyarısında bulundu.

kademeli geçiş sürüyor

Artak e-Fatura ve e-arşiv uygulamasına geçiş zorunluluğu yalnızca ciro kriteriyle sınırlı kalmıyor. TÜRMOB Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız’ın verdiği bilgilere göre, ciro bağımsız olarak sisteme geçmesi gereken sektörler ve işletmeler şunlar:

EPDK lisanslı akaryakıt şirketleri

Sigara ve alkol üreticileri ile ithalatçıları

İnternet satış platformları, e-ticaret yapan işletmeler ve internet reklam aracıları

Sebze ve meyve ticaretiyle uğraşan komisyoncu ve tüccarlar

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile sözleşmeli hastaneler ve tıp merkezleri

Gayrimenkul ve motorlu araç alım-satım veya kiralama faaliyeti yürütenler

Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli oteller ve konaklama tesisleri

Elektrikli araç şarj hizmeti sunan firmalar

Maden ruhsatı sahipleri ve şeker üreticileri

Demir-çelik sektöründeki işletmeler ile gübre takip sistemine kayıtlı mükellefler

elektronik ortamda gönderilecek

Bu uygulamaya dahil olan mükelleflerin müşterilerine e-fatura veya e-arşiv faturası düzenleyeceğini ifade eden Yıldız, sürecin işleyişini şu sözlerle aktardı:

Dolayısıyla satıcılar, faturaları tamamen elektronik ortamda ve Gelir İdaresi Başkanlığı sistemleri üzerinden müşteriye iletiyor. e-Arşiv faturalar ise müşterinin talebine göre kağıt çıktısı ya da elektronik ortamda doğrudan ulaştırılabiliyor.

Bu çerçevede mükelleflerin sisteme geçiş sürecinde Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yetkilendirilen özel entegratör kuruluşlardan hizmet alabileceğini belirten Yıldız, başvuru süreçlerinin geciktirilmemesi gerektiğinin altını çizdi.

Yeni sistemi geçiş yapmayan işletmelere yüzde 10’a varan ceza ve 17 milyon TL’ye kadar üst sınır
Zorunluluk kapsamında yer aldığı halde sisteme geçmeyen ve kağıt fatura kesmeyi sürdüren işletmeler ağır cezai yaptırımlarla karşı karşıya kalacak. Mali yaptırımların boyutuna dikkat çeken TÜRMOB Genel Başkanı Yıldız, şu uyarıda bulundu:

Zorunluluğu olduğu halde kağıt fatura düzenlenmeye devam edildiğinde, işletmelere Vergi Usul Kanunu uyarınca özel usulsüzlük cezaları kesiliyor. Fatura bedelinin yüzde 10'u oranında uygulanan bu cezaların yıllık üst sınırı 2026 yılı için 17 milyon liraya ulaştı. Bu tutar pek çok mükellef için ticari varlığını sarsacak boyuttadır. İleride telafisi güç cezai işlemlerle karşılaşmamak adına tüm ilgililerin süresi içinde uygulamaya dahil olması büyük önem taşıyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız