KONYA HABER
Konya
Açık
20°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,6264 %0.12
53,1844 %0.21
9.877,91 % 0,20
BBN Haber Güncel Milyonlarca aboneyi ilgilendiriyor: Elektrik, su ve doğalgazda sistem değişiyor

Milyonlarca aboneyi ilgilendiriyor: Elektrik, su ve doğalgazda sistem değişiyor

Milyonlarca aboneyi ilgilendiren yeni bir dijital altyapı sistemi için çalışmalara başladı. Millî Akıllı Sayaç Sistemi (MASS) sayesinde elektrik, su ve doğalgaz tüketimleri tek bir platform üzerinden anlık olarak takip edilebilecek.

Milyonlarca aboneyi ilgilendiriyor: Elektrik, su ve doğalgazda sistem değişiyor
KAYNAK: Haber Merkezi
Okunma Süresi: 2 dk

Milyonlarca aboneyi kapsayacak şekilde fatura ve tüketim verileri tek merkezde toplanacak. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), kapsamlı bir dijital altyapı projesi çalışma yürütüyor. Hayata geçirilecek yeni sistemle birlikte elektrik, su ve doğalgaz tüketim bilgilerinin entegre biçimde izlenebilecek.

SU VE DOĞALGAZLA ELEKTRİK ENTEGRE EDİLECEK

Çalışma EPDK uzmanları tarafından yürütülüyor. Buna göre, mevcut elektrik sayaçları gelecekte su ve doğalgaz tüketiminin de entegre edildiği ortak bir dijital altyapının merkezi haline dönüştürülecek. Gerekli yasal  mevzuat ve fiziki altyapı çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte, su ve doğalgaz sayaçlarının verileri de doğrudan akıllı elektrik sayaçları üzerinden okunabilecek.
Millî Akıllı Sayaç Sistemi (MASS), farklı marka sayaç, modem ve haberleşme yazılımlarını ortak bir protokolde buluşturarak "millî bir ekosistem" oluşturmayı hedefliyor.

ABONELERE “TEK UYGULAMA” KOLAYLIĞI

Böylece ortak altyapının hayata geçirilmesi, vatandaşlar için büyük bir kullanım kolaylığı sağlayacak. Aboneler; farklı kurumlar ve mobil uygulamalar arasında geçiş yapmaya gerek kalmadan elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini tek bir uygulama üzerinden yönetebilecek.

İŞTE YENİ SİSTEMİN AVANTAJLARI

Artık tüketim miktarları tek ekrandan anlık olarak takip edilebilecek.
Önceki dönem faturaları ve kullanım verileri kolayca karşılaştırılabilecek. 
Dağıtım şirketlerinin tek bir teknolojiye bağımlılığı ortadan kalkacak.
Operasyonel maliyetlerin düşürülecek.
İletişim altyapısı akıllı sayaç projesi çerçevesince güçlendirilecek.

KISITLAMALAR VAR MI?

Buna bağlı olarak sistemin kurulum aşamasında, özellikle kırsal bölgelerdeki coğrafi ve teknolojik kısıtlamalar da göz önünde bulunduruluyor. Uzmanlar, projenin ilk etabında kırsal alanlarda bazı iletişim zorlukları yaşanabileceğine dikkat çekerek, bu bölgeler için "hibrit" bir haberleşme yapısının kurgulandığını belirtiyor.
Dolayısıyla, elektrik hattı üzerinden veri iletimi sağlayan teknolojiler ile radyo frekansı üzerinden çalışan sistemlerin bir arada kullanılması planlanıyor. Yeni nesil iletişim yöntemlerinin geliştirilmesi ve sistemin tüm yurda kesintisiz entegre edilmesi amacıyla AR-GE çalışmalarının hız kesmeden devam ettiğine dikkat çekildi.
 

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız