KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9587 %0,61
47,9564 %0,68
4.382,69 % -0,02
Ara
BBN Haber Konya Haber Konyalı sürücüler dikkat! EDS'ler bu yollara kuruluyor

Konyalı sürücüler dikkat! EDS'ler bu yollara kuruluyor

Konya'da Sedirler Caddesi Köprülü Kavşağı ve Fırat Caddesi Köprülü Kavşağı yapımı sırasında iptal edilen Elektronik Denetleme Sistemi (Hız tespiti) yeniden aktif edilecek.

Okunma Süresi: 5 dk

Konya'da dev yatırım ile hizmete giren Sedirler Caddesi Köprülü Kavşağı ve Fırat Caddesi Köprülü Kavşağı, trafiğe nefes aldırdı. Kavşakların yapımı esnasında geçici süreliğine iptal edilen Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) aynı bölgede farklı noktaya kurulacak. Konuyla ilgili verilen teklifte Sedirler Kavşağı ile Adliye Kavşağı arası ve Yeni İstanbul Caddesi üzeri Fırat Kavşağı ile Türmak Kavşağı arasında kurulmuş olan ortalama hız tespit sistemi projeleri kapsamında İl EDS Komisyon raporu doğrultusunda gerekli yer değişikliklerinin yapılacağı belirtildi.

firat.jpg

İŞTE YAPILACAK GÜZERGAHLAR

TEKLİF : Karatay İlçesi Adana Çevreyolu Caddesi üzeri Sedirler Kavşağı ile Adliye Kavşağı arası ve Yeni İstanbul Caddesi üzeri Fırat Kavşağı ile Türmak Kavşağı arasında kurulmuş olan ortalama hız tespit sistemi projeleri kapsamında İl EDS Komisyon raporu doğrultusunda gerekli yer değişikliklerinin yapılması. MEVZUAT : 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 6360 sayılı “On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi VeYirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, Büyükşehir Belediyeleri Koordinasyon Merkezleri Yönetmeliği.
KARAR : A-EDS-2 Projesi kapsamında Adana Çevreyolu Caddesi üzeri Sedirler Kavşağı ile Adliye Kavşağı arasında kurulmuş olan ortalama hız tespit sistemi projesi, ilgili protokoller kapsamında aktif olarak çalışmaktadır. Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Adana Çevre Yolu Caddesi üzeri; Sedirler Caddesi kesişimindeki kavşağa köprülü alt geçit tesis edilmesi, Cemil Çiçek Caddesi kesişimindeki orta refüjün kapatılarak sinyalizasyon sisteminin kaldırılması ile Kanal Caddesi ışıklı kavşağının kaldırılarak köprülü alt geçit tesis edilmesi nedeniyle EDS-2 Projesi içerisinde bulunan Sedirler ve Adliye Kavşağı arasındaki OHTS Koridor başlangıç ve bitiş noktalarının yeniden planlanması gerekmektedir. Bu çerçevede Adana Çevreyolu Caddesi üzeri Sedirler Kavşağı ile Adliye Kavşağı arasında kurulu bulunan OHTS (Ortalama Hız Tespit Sistemi) koridor başlangıç ve bitiş noktalarının İl EDS Komisyonunun 09/02/2024 tarihli raporu ve rapor ekindeki Ek-3 tabloda yeri belirtilen Marsan - Küçükkumköprü lokasyonu olarak değiştirilmesine, Bu doğrultuda;

1-Mevcut Sedirler Kavşağı giriş-çıkış noktasının KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen Marsan kavşağı noktasına alınmasına, a-Marsan kavşağı giriş – Sedirler kavşağı Fetih caddesi istikametine çıkış (1. Koridor) b-Marsan kavşağı giriş – Ereğli kavşağı Aslanlıkışla caddesi istikametine çıkış (2. Koridor) c-Marsan kavşağı giriş – Kanal caddesi kavşağı Yeniceler caddesi istikametine çıkış (3. Koridor) d-Marsan kavşağı giriş – Küçükkumköprü kavşağı çıkış (4. Koridor)

2-Sedirler Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Sedirler kavşağı giriş – Ereğli kavşağı Aslanlıkışla caddesi istikametine çıkış (5. Koridor)
b-Sedirler kavşağı giriş – Kanal caddesi kavşağı Yeniceler caddesi istikametine çıkış (6. Koridor) c-Sedirler kavşağı giriş – Küçükkumköprü kavşağı çıkış (7. Koridor)

3-Alaaddin Kap Caddesi Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Alaaddin Kap caddesi kavşağı giriş - Kanal caddesi kavşağı Yeniceler caddesi istikametine çıkış (8. Koridor) b-Alaaddin Kap caddesi kavşağı giriş - Küçükkumköprü kavşağı çıkış (9. Koridor)

4-Kanal Caddesi Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Kanal caddesi kavşağı giriş - Küçükkumköprü kavşağı çıkış (10. Koridor)

5-Mevcut Adliye Kavşağı giriş-çıkış noktasının KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen Küçükkumköprü kavşağı noktasına alınmasına, a-Küçükkumköprü caddesi kavşağı giriş – Kanal caddesi kavşağı Yolboyu caddesi istikametine çıkış (11. Koridor) b-Küçükkumköprü caddesi kavşağı giriş – Ereğli kavşağı Ereğli caddesi istikametine çıkış (12. Koridor) c-Küçükkumköprü caddesi kavşağı giriş – Sedirler kavşağı Ünen caddesi istikametine çıkış (13. Koridor) d-Küçükkumköprü caddesi kavşağı giriş – Marsan kavşağı çıkış (14. Koridor)

6-Yeni Şehir Hastanesi Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Yeni Şehir Hastanesi giriş – Ereğli kavşağı Ereğli caddesi istikametine çıkış (15. Koridor) b-Yeni Şehir Hastanesi giriş – Sedirler kavşağı Ünen caddesi istikametine çıkış (16. Koridor) c-Yeni Şehir Hastanesi giriş – Marsan kavşağı çıkış (17. Koridor)

7-Ereğli Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Ereğli kavşağı giriş – Sedirler kavşağı Ünen caddesi istikametine çıkış (18. Koridor) b-Ereğli kavşağı giriş – Marsan kavşağı çıkış (19. Koridor)

8-Sedirler Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Sedirler kavşağı giriş – Marsan kavşağı çıkış (20. Koridor) Olarak yeniden planlanmasına. Anılan koridorlarda daha önceden Kurulumuz tarafından belirlenen hız limitlerinin; *Otomobil, kamyonet, minibüs ve panelvan cinsi araçlar için 70 km/saat, *Otobüs, kamyon, çekici cinsi araçlar için 60 km/saat *Diğerleri için 50 km/saat,olacak şekilde devam ettirilmesine, bu doğrultuda kurulacak sistemlere ilişkin EK-3 Tablonun ve “Yer Tespit Raporunun” uygun olduğuna. Yine Kurulumuzca alınan 21/06/2023 tarih ve 2023/03/3 nolu UKOME kararının iptal edilmesine.

B-EDS-2 Projesi kapsamında Yeni İstanbul Caddesi üzeri Fırat Kavşağı ile Türmak Kavşağı arasında kurulmuş olan ortalama hız tespit sistemi projesi, ilgili protokoller kapsamında aktif olarak çalışmaktadır. Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Yeni İstanbul Caddesi üzeri; Fırat Caddesi kesişimindeki kavşağa köprülü alt geçit tesis edilmesi nedeniyle EDS-2 Projesi içerisinde bulunan Fırat ve Türmak Kavşağı arasındaki OHTS Koridor başlangıç ve bitiş noktalarının yeniden planlanması gerekmektedir. Bu çerçevede Yeni İstanbul Caddesi üzeri Fırat Kavşağı ile Türmak Kavşağı arasında kurulu bulunan OHTS (Ortalama Hız Tespit Sistemi) koridor başlangıç ve bitiş noktalarının İl EDS Komisyonunun 09/02/2024 tarihli raporu ve rapor ekindeki Ek-3 tabloda yeri belirtilen Bosna – Türmak lokasyonu olarak değiştirilmesine, Bu doğrultuda;

1-Fırat Kavşağı giriş-çıkış noktasının KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen Bosna kavşağı noktasına alınmasına, a-Bosna kavşağı giriş – Fırat kavşağı Fırat caddesi istikametine çıkış (21. Koridor) b-Bosna kavşağı giriş – Türmak kavşağı çıkış (22. Koridor)

2-Fırat Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Fırat kavşağı giriş – Türmak kavşağı çıkış (23. Koridor)

3-Türmak Kavşağı giriş-çıkış noktasının mevcut konumu korunarak KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Türmak kavşağı giriş – Fırat kavşağı Coşandere caddesi istikametine çıkış (24. Koridor) b-Türmak kavşağı giriş – Bosna kavşağı çıkış (25. Koridor)

4-Fırat Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Fırat kavşağı giriş – Bosna kavşağı çıkış (26. Koridor) Olarak yeniden planlanmasına. Anılan koridorlarda daha önceden Kurulumuz tarafından belirlenen hız limitlerinin; *Otomobil, kamyonet, minibüs ve panelvan cinsi araçlar için 82 km/saat, *Otobüs, kamyon, çekici cinsi araçlar için 70 km/saat *Diğerleri için 50 km/saat,olacak şekilde devam ettirilmesine, bu doğrultuda kurulacak sistemlere ilişkin EK-3 Tablonun ve “Yer Tespit Raporunun” uygun olduğuna.

Yorumlar
K
Konyalı 1 yıl önce
70 vatandaşı soyma hızıdır, 50 yapın daha iyi soyarsınız.... bence en az 82 olmalı toleransla 90 olur ki akıcı bir trafik olur. Tabi bu durum eds firmasının işine gelmez az kazanır. Sn Konya belediye başkanım bu duruma el atın lütfen.
BEĞENME
0
CEVAPLA
M
Misafir 1 yıl önce
Fırat caddesinde hiç de rahatlama olmadi tramvay ışıkta bekler araçlar ışıkta bekler
BEĞENME
0
CEVAPLA
T
TÜRKEŞ 1 yıl önce
Kavşaklardan çıkışlarada eds konulması çok doğru öteki türlü vatandaş Ereğli kavşağından çıkacağım nasıl olsa diyerek sürat yapıyor.
BEĞENME
0
CEVAPLA