KONYA HABER
Konya
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3206 %0,24
48,8203 %0,44
4.861,64 % 0,10
Ara

YENİ MÜFREDAT PROGRAMI

YAYINLAMA:

Milli Eğitim Bakanlığı yeni müfredat programını hazırladı ve taslak programı yayınladı.

Aklıma ilk gelen yeni bir müfredata ihtiyaç var mı oldu?

MEB’de yaşanan sıkıntılar ve tüm eğitimcilerin eleştirileri sonucunda bugünlerde yeni müfredat programının gündeme getirilmesi çok doğru, ancak istenildiği gibi mi?

Yoksa yeni müfredat programı yerine yeni bir sisteme ve yeni bir yapılanmaya yeni bir öğretmen yetiştirme programına yeni bir anlatım şekline mi ihtiyaç var?

Bir eğitimci olarak, daha önce MEB'de olması gerekenleri yazmıştım, bugün de yeni müfredat programını okudum.

Maalesef dağ fare doğurmuş.

Donanımlı, mutlu, manevi değerleri güçlü bir gençlik yetiştirmek için hem ülke hem de aileler için çok büyük fedakârlıklar gerektiğini biliyorum.

Devlet ve millet olarak hepimiz bu fedakârlığı yapmadığımız süre yine yerimizde sayacağız onun da bilinmesini isterim.

Peki, biz nerede yanlış yapıyoruz ki böylesine bir çıkmazın içerisindeyiz.

İktidar partisinin 20 yıldır doğru bildiği yanlışlar dersem ne dersiniz? Yine iktidar partisinin 20 yıldır doğru bildiği yanlışların başında Siyonizmin etkisi ile oluşturulan malum eğitim komisyonunun etkisinden kurtulamaması komisyonu yok sayamaması dersem ne dersiniz?

İnsanlara manevi değerleri öğreten ve yaşatan, hayatın içinden, üretimi ön planda gören, israfı en büyük tehlike ilan eden, bir eğitim politikası oluşturmak zorundayız.

Peki bunu yeni müfredatla yapabilecek miyiz?

Hayatın içinden derken insan gücü, istihdam ve ara elemanı yetiştirme konusunda radikal kararlar alınmalı ve uygulanmalı. Üniversiteye giriş zorlaştırılmalı sınav ve diploma odaklı eğitimden bir an önce uzaklaşılmalıdır.

Bunu yeni müfredatla gerçekleştirebilir miyiz?

Bir ülkeye yapılabilecek en büyük kötülük; diplomalı cahil yetiştirmek, okuyanları okuduklarına pişman etmektir.

Bugün tam da bu noktadayız. Ne olur bu noktadan hemen uzaklaşalım.

Peki bunu yeni müfredatla yapabilecek miyiz?

Okuduğum kadarıyla maalesef hayır.

Biz öğretmenlerin beklentisi olan ve aslında ülke olarak mecbur olduğumuz bu değişimin, öğretmen, veli, öğrenci ve diğer paydaşların da katkısıyla şeffaf ve titiz bir çalışmayla ortaya konması gerektiğine inanmaktayım.

Çok farklı okullarda çalışmış bir öğretmen olarak yazıyorum. Fizik ve Kimya türü derslerde tek ihtiyacın, derslerin uygulamalı laboratuvar ağırlıklı verilmesidir. Bunu yapabilecek miyiz?

Tarih ve Coğrafya dersleri gezerek gözlemleyerek, milli bir şekilde; Sayısal, Sözel, Eşit Ağırlık ayırt etmeden zorunlu olarak, alanında iyi yetişmiş öğretmenlerle verilmelidir. Bunu yapabilecek miyiz?

Liselerdeki ders saati sayısı 8 saat çok fazladır. Bunu azaltabilecek miyiz? Lisenin zorunlu olması öğrenmeyi de öğrenciye öğretmeyi de güçleştiriyor. Lise zorunlu eğitimini kaldırabilecek miyiz?

Eğitimi bugünkü çıkmaza sokan 4+4+4 uygulamasına son verecek miyiz?

Öğrencilerin öğrenme zamanlarının büyük çoğunluğunu sınıf içinde geçirmeleri onları pasifize etmekte ve kalabalık öğrenci sayısına sahip sınıflarda bireysel olarak öğrencilerle ilgilenme imkânı maalesef ortadan kalkmaktadır. Bunu çözebilecek miyiz?

Yeni müfredat taslağını hazırlayanlar derse giren öğretmenler değil masa başı akademisyenler olduğunu söyleyebilirim.

Böyle olunca da sahada olmayanların hazırladığı bu programında kalıcı olma imkanı maalesef yoktur.

Kısaca; Yeni müfredat programı yerine, yeni bir sisteme ve yeni bir yapılanmaya yeni bir öğretmen yetiştirme programına yeni bir anlatım şekline ihtiyaç var.

Kıyafet serbestliği, disiplin yetersizliği, bazı okulların sayılarının artırılması, meslek liselerinin değersizleştirilmesi, eğitimi bugünkü sıkıntılı noktaya getirdiği kabul edilmeli, herkese Üniversite eğitimi yaptırma sevdasından vazgeçilmelidir.

Sağlıklı, huzurlu, günler dileğiyle.

Yorumlar
M
MUSTAFA METİN 07.05.2024 YORUM İNŞALLAH İYİ OLUR 1 yıl önce
Öğrenci ilği alanları tesbit edilip, ilkokul 3,4 sınıf ortaokul 5,6,7,8 sınıflarda ilgi alanına yönlendirilmesi, öğretmen tarafından, ilgi alanı Meslek dalları Hukuk, Mühendislik, Tıp, ilahiyat, öğrencinin Bilgi Beceri Yeteneğine ara va ana eleman olarak yetiştirilmeli. Gelişmiş Ülkelerde, Meslek liselerine çok önem verilmektedir, Bizim iş adamlarımız ana ara eleman sıkıntısı çektiklerini sürekli dile getiriyorlar, sanayiden eleman yetişmiyor, Meslek okulları artırılmalı acilen, ekonominin can
BEĞENME
0
CEVAPLA
K
Kadir 1 yıl önce
Her gün cahil insan cahil toplum yetiştirebilmek için bakanlık elinden geleni yapıyor
BEĞENME
0
CEVAPLA
E
Emrullah Özkaya 1 yıl önce
Kalemine sağlık abicim.
BEĞENME
0
CEVAPLA
N
Nihat Abayhan 1 yıl önce
Allah razı olsun abiciğim problem tamamen sistem. Çok net söylemişsiniz ,bu çalışma sadece yapıyormuş gibi görünmek için yapılmış bir çalışma. Belki de kamplaşmalara sebep olacak bilinçli bir çalışma. Esas önemli olan ortaokuldan itibaren yeteneklere göre meslek ortaokul ve liselere yönlendirme yapılmalıdır. Müfredat her meslek okuluna göre belirlenmelidir.
BEĞENME
0
CEVAPLA
Ömer 1 yıl önce
Eğitimi bugünkü çıkmaza sokan 4+4+4 uygulamasına son verecek miyiz??? Bu sistemi getirmelerinin ana amacı bügünkü noktaya gelmekti. El birliğiyle getirdiler. Sonuçlarını görüpte bu bariz hatadan dönmeyenler en hafif tanımıyla farklı en ağır tanımıyla da farklı ifade edilebilir de o ifadeler bile bu vurdumduymaz zihniyete az gelir... Duyarlılığınız ve hassasiyetiniz için teşekkürler
BEĞENME
0
CEVAPLA