KONYA HABER
Konya
Açık
21°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,0350 %0,80
48,0868 %0,92
4.443,92 % 1,11
Ara

Ucuz market maratonu hepimizi atlet yaptı

YAYINLAMA:

Sabah şekeri ucuz olan marketle başlayan yolculuk, öğleden sonra deterjan indirimiyle başka bir semte uzanıyor. Sepet dolmadan gün bitmiyor; para da, enerji de… Tüm Türkiye, gıda haritasında en uygun rotayı çizmeye çalışan ekonomi atleti gibi.

Ama işin esprisi bir yana… İnsanlar artık temel ihtiyaçlarını karşılamak için zamanını, enerjisini ve dost sohbetlerini feda ediyor. Alışveriş bir ihtiyaçtan çok, tam zamanlı bir işe dönüşmüş durumda.

Artık bir meyve-sebze gezegeninde yaşıyoruz sanki. Dünyamız değil, domatesin fiyatı dönüyor etrafımızda. Her sabah yeni bir görev: Bugün nerede ne ucuz?

Vatandaşın yaşamı artık “ekonomi yapma” sanatı üzerine kurulu. Sanat diyorum çünkü bu gerçekten incelik ister. Sabah kahvaltıdan önce WhatsApp grubunda ilk mesaj düşer:

"Yağ şu markette 320 lira!"

Hemen ardından bir başkası:

"Şeker orada ucuz ama süt çok pahalı, dikkat!"
İşte gün başlar...

Vatandaş önce şekeri ucuz olan markete uğrar. “Madem buraya geldik, şu indirimdeki makarnalardan da alayım,” der. Sonra ekmeği ucuza satan fırına geçer. Oradan ucuz peynirin peşine başka bir semte… Tam eve dönecekken telefona bir mesaj:

"Deterjan %40 indirimde, sınırlı stok!"

Hemen rota değişir, yeni görev yüklenir.

Günün sonunda pek torbalar dolmasa da, ihtiyaçların belli kısmı alınmış olur. Cepler boşalır, saat akşam olur. Yorulmuş, terlemiş, bazen de "kalmamış!" diyerek dönüşe geçer.

Vatandaş, kendisini yarışa sokmuş. Kim demiş spora zaman yok diye? Bugünün en yaygın kardiyosu: marketler arası en ucuz ürün maratonu.

Bir zamanlar pazar günleri pikniğe gidilirdi, şimdi pazar günleri "büyük alışveriş turu" yapılır.

Reklam panoları mı? 5’li kağıt havlu ya da hıyarın fiyatı ve resmiyle doludur.

Market alışverişi artık bir bilim dalı oldu: "İndirim Takibi ve Alışveriş Stratejileri."

Üniversitelerde okutulması an meselesi.

Ama işin esprisi bir yana… İnsanlar artık temel ihtiyaçlarını karşılamak için zamanını, enerjisini ve dost sohbetlerini feda ediyor. Alışveriş bir ihtiyaçtan çok, tam zamanlı bir işe dönüşmüş durumda.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *