KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,5339 %0.01
53,0516 %0.01
10.043,67 % 0,00

Eğitim sisteminin karnesi çok ama çok zayıf

YAYINLAMA: | GÜNCELLEME:

Karne… Evet bir karne günü daha geliyor. Milyonlarca öğrenci ve eğitimci karne sevinci ve tatil heyecanının bir arada yaşıyor. Aylardır okul maratonuna dahil olan, ödevler, sınavlar, dershaneler, denemeler, yarışmalar, okul içi etkinlikler, ilçe geneli yarışmalar, il geneli katılımlar derken bir eğitim öğretim yılının daha sonuna gelmiş bulunmaktayız.

Malum olduğu üzere ülkemizin en sıkıntılı konularının başında eğitim geliyor. Maalesef tam bir kanayan yara… Her bakan eğitim sistemini değiştirdi he iktidar kendi felsefesini dayatmaya kalktı, yap bozlar falan derken bir arpa boyu yol gidemedik.

Siyasi açıdan ülke tarihinin en istikrarlı hükümeti olan AK Parti de ne yazık ki eğitimde bir sistem oluşturamadı. Onlarca denemelere rağmen maalesef ki eğitimiz sistemimiz daha da kötüye gitti. Her geçen gün bir önceki eğitim sistemi aranır hale geldi. Şimdi de Maarif Eğitim Sistemi deneniyor. İnşallah bu kez olur diyeceğiz ama sanırım kimsenin de bir ümidi yok. Aslında daha önce denenmiş, kısmen veya daha net başarılı olmuş sistemler üzerinde ısrar edilmesi gerekiyor.  Ama “ben yaptım oldu” mantığı olunca maalesef  bir şey olmuyor, bir arpa boyu yol alınamıyor. 

Günümüzde okullar bir acayip oldu. Her şey bozulmuş durumda. Ne düzen var ne disiplin. En başta kılık kıyafet düzensizliği gözümüze çarpıyor. Yıllar önce adına sivil itaatsizlik dedikleri bir eylem ile öğretmenler kılık kıyafet disiplininin alt üst etmişti Şimdi kim öğretmen kim değil onu bile kestirmek zor. Kot pantolonla, saç sakal birbirine karışmış bir vaziyette kafada güneş gözlüğü okula gidiyor öğretmenlerimiz. 

Ve ne yazık ki o öğretmenler; öğrencilere kılık kıyafet nizamı öğretmeye kalkıyorlar. Tırnağını kes, saçını bağla, tıraş ol, o kıyafeti giyme bunu giy. Makyaj yapma, kot pantolon giyme vs…

Ee sen niye giyiyorsun sayın hocam! Senin yapmadığını öğrencin niye yapsın ki! Senin uymadığın kurala 13, 15 ya da 17 yaşındaki bir gencin uymasını neden bekliyorsun? Maalesef gücü yeten yetene! Güçlü daima zayıfı eziyor. Eğitimde de bu değişmiyor. Eğitimle de değişecek gibi durmuyor. 

Sistemin her tarafı yanlış. Eğitim takvimi bile saçma. Çevremde görüyorum ortaokul lise öğrencileri iki haftadır okula gitmiyor. Gidiyorsa da çok afedersiniz lay lay loma gidiyor….

Okullarımızdaki düzensizlik ve disiplinsizlik taa ilkokul anaokulu sıralarından başlıyor ve en üst düzeye kadar devam ediyor. Facebook sayfalarımız öğretmenlerin mezuniyet şovlarıyla doldu taştı. Renkli kıyafetler, pahalı eğlence ortamları ne ararsanız var. Yazık! gerçekten çok yazık!   Burada amacımız kesinlikle eli öpülesice öğretmenlerimizi eleştirmek değil. Ne yazık ki sistem bu. Kızdığımız husus ise bazı öğretmenlerimizin maalesef olayı rekabete döküp ipin ucunu kaçırmış olmaları. Değilse beslenme bile yapamayan, okula aç giden öğrencilerin mezuniyet balolarına sürüklenmesi ya da o tçür eğlencelerden mahrum kalmalarını kast etmiyoruz bile. 

Bir de olayın veli boyutu var. Sonradan görme velilerimiz çocuklarının “mükemmel” olması için korkunç bir çaba içerisinde. Ömründe 100 almamış bir veli 99 alan çocuğuna dünyayı dar ediyor. “Başkasının çocuğu yaptıysa benim çocuğum daha iyisini yapar/yapacak/yapmalı” hırsıyla eğitim sistemindeki korkunç bozulmaya tuz biber ekliyorlar. 

Zülfi yâre dokunduk, affedin…  Daha çocuklarımızı yarış atına çevirmemizi, okul müdürüne omuz atan çocuklarımızı, öğretmen katleden öğrenci(!)lerimize sıra bile gelmedi de neyse..

Bir eğitim yılının daha sonuna geldik. Maalesef eğitim sistemimizin karnesi zayıflarla dolu. Ülkece muzdaribiz ama elden bir şey gelmiyor. Bel ki bir gün düzelir umuduyla yaşamaya devam. Kalın sağlıcakla… 

 

 

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız