Yokuş: Öğretmenler mesleklerinin itibarsızlaştığını düşünüyor.

Yokuş: Öğretmenler mesleklerinin itibarsızlaştığını düşünüyor.

​​​​​​​İYİ Parti Konya Milletvekili Fahrettin Yokuş, Türk Eğitim-Sen’in 15 bin öğretmenle yaptığı anket sonuçlarını değerlendirdi

İYİ Parti Konya Milletvekili Fahrettin Yokuş TBMM’de öğretmenlerin sorunlarına ilişkin açıklamalarda bulundu.  Türk Eğitim-Sen’in 15 bin öğretmenle yaptığı anket sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Fahrettin Yokuş, şunları söyledi:

“Öğretmenler mesleklerinin itibarsızlaştığını düşünüyor. Türk Eğitim-Sen’in öğretmenlerle yaptığı ankete göre; Her 10 öğretmenden yedisi aldıkları maaşın yaptıkları işi karşılığı olmadığını düşünüyor. Yani ücretlerin yetersizliğinden yakınıyor. Her iki öğretmenden biriyse daha iyi bir iş bulursa mesleği bırakacağını söylüyor. Ankette öğretmenlerin yüzde 14’ü geçimini sağlamak için ek iş yapıyor. Öğretmenlerin bütçesinden en çok pay ise gıda harcamalarına ayrılıyor. Katılımcıların yüzde 83’ü salgında mutfak harcamalarının arttığını belirtti. Emekliliği gelen her 10 öğretmenden 6'sı, emekli olmayı istemediğini söyledi. Bu öğretmenler gerekçe olarak emekli maaşlarının yarıya yakın düşeceğinden endişeli. Emekli olmak isteyenlerin bir numaralı gerekçesi ise mesleğin kendilerini yıpratması”

“ÖĞRETMENLER MESLEK KANUNU BEKLİYOR”

Öğretmenlerin mesleğin toplumda yeteri kadar saygınlık görmemesinden de şikâyetçi olduğunu ifade eden Yokuş, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

“Ankete katılanların yüzde 69,8'i, öğretmenliğin toplum tarafından saygın bir meslek olarak görülmediğini düşünüyor. Öğretmenlerin yüzde 69, 3 bin 600 ek gösterge isterken,  yüzde 35’i Öğretmenlik Meslek Kanunu'nu beklediklerini belirtti.Umuyoruz ki öğretmenlerimiz hak ettiği değeri görsün ve kutsal olan öğretmenlik mesleği itibarına kavuşsun”

“SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLER KADROYA ALINMALI”

Yokuş konuşmasında öğretmenlerin sorunlarına ilişkin çözüm önerilerini ise şu şekilde sıraladı:

“Öğretmenlik meslek kanunun beklentileri karşılayacak hüviyette bir an önce çıkarılması. Sözleşmeli öğretmenlerin kadroya alınması. Eğitim sistemi içinde mülakatın kaldırılması. Liyakati esas alan adaletli bir yönetici atama sisteminin geliştirilmesi. Hazırlanan yönetmeliklerin iyi niyetli önerilerin dikkate alınarak bir an evvel hayata geçirilmesi. Yardımcı hizmetler sınıfında çalışanlara eğitim öğretimde hazırlık ödeneği verilmesi. Maaş karşılığında ders yükünün tüm öğretmenler için 15 saat olarak belirlenmesi. Rehberlik öğretmenlerinin başta nöbet konusu olmak üzere sorunlarının çözülmesi. Eğitim ve öğretimin; sendika, vakıf ve cemiyet gibi çetelerin tahakkümünden kurtarılması.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.