KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,6325 %0.12
53,2049 %0.25
9.928,79 % 0,72
BBN Haber Yaşam Çilek tarlasında yeni konsept: Ye doyana kadar, topladığını öde

Çilek tarlasında yeni konsept: Ye doyana kadar, topladığını öde

Erzincan'ın Üzümlü ilçesinde çilek bahçesi yazın gözde adresi oldu. Çilek üreticisi Uğur Yunus Karatepe tarafından hayata geçirilen "Yediğin senin, topladığın benim" uygulaması vatandaşlardan ilgi görüyor.

Çilek tarlasında yeni konsept: Ye doyana kadar, topladığını öde
KAYNAK: İHA
Okunma Süresi: 2 dk

Üzümlü ilçesinde çilek üretimi yapan Karatepe, bu yıl başlattığı uygulama kapsamında vatandaşları çilek bahçesinde ağırlıyor. Ziyaretçiler, dalından ücretsiz çilek tüketebilirken, yalnızca topladıkları ürünlerin ücretini ödüyor.

Yaklaşık 3,5-4 dönümlük alanda 20 bin çilek fidesiyle üretim yaptıklarını belirten Karatepe, aile işletmesi olarak 2009 yılından bu yana çilek yetiştiriciliğiyle uğraştıklarını söyledi.

Geçen yıl yaklaşık 4 ton ürün elde ettiklerini ifade eden Karatepe, bu yılki hedeflerinin 10 ton üretime ulaşmak olduğunu kaydetti.
Mart ayında başlayan üretim sezonunun hava şartlarına bağlı olarak aralık ayına kadar sürdüğünü aktaran Karatepe, vatandaşların aileleri ve çocuklarıyla birlikte bahçeye gelerek çilek topladığını dile getirdi.

Uygulamayı iki gün önce başlattıklarını belirten Karatepe, "Bahçemize gelen misafirlerimiz istedikleri kadar çileği yerinde tüketebiliyor. Sadece eve götürmek için topladıkları ürünlerin ücretini ödüyorlar. Uygulamaya yoğun ilgi var." dedi.

Çilek bahçesini ziyaret eden vatandaşlar ise uygulamadan memnun olduklarını belirterek, doğal ortamda yetişen çilekleri dalından toplamanın keyifli bir deneyim sunduğunu ifade etti.

Bahçeye gelen çocuklar da uygulama sayesinde eğlenceli vakit geçirdiklerini, istedikleri kadar çilek yiyebildiklerini ve kendi topladıkları çilekleri eve götürdüklerini söyledi.

Doğal tarım deneyimi sunan çilek bahçesi, üreticiye ekonomik katkı sağlarken vatandaşlara da dalından taze meyve toplama imkanı sunuyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız