Yılmaz TAŞÇI

Yılmaz TAŞÇI

İletişim, Motivasyon ve Eğitim

İletişim, Motivasyon ve Eğitim

2022/2023 Eğitim Öğretim Yılında Tüm kademelerde okullar 12 Eylül 2022 Pazartesi günü itibariyle başlıyor.

Yeniliğe, değişime, zamana, kaynağa, motivasyona sürekli ihtiyaç duyulan alanlardan biriside eğitim sektörüdür. Bu sektörün en önemli liderlerinden biriside öğretmenlerdir.

Merhum Nurettin Topçu her muallimin öğretmen olduğunu fakat her öğretmenin muallim kabul edilemeyeceğini söyler. Ona göre muallim; insanlığı içinde bunaldığı büyük ruhi bunalımdan kurtaracak eğitimcidir. Muallim kültürlü adamdır, yürekleri ve zihinleri inşa eder. Muallimlik ruh işidir para değil. Muallim; bilen, öğreten, mürşit, yol gösterici, terbiye eden, veli, mürebbi ve emin insandır.

Öğrencilerin yaşanan dijital değişimle birlikte okula karşı ilgileri, beklentileri ve motivasyonlarında da büyük değişimlerin yaşandığı dönemlerdeyiz.

Alanında uzman, rehberlik yönü güçlü, yöneticilik becerileri gelişmiş öğretmenlere duyulan ihtiyaç geçmiş dönemlerde olduğundan daha fazla gibi görünüyor. Zor olan bir iş yoktur, önemli olan işi severek istekli şekilde yapmaktır. Çözüm önerileri elbette olacaktır.

Eğitimciler olarak öncelikli görevimiz sadece akademik başarıyla sınırlı değildir. Öğrencilerimizi çok yönlü bilgilendirme, okulu ve öğretmenlerini sevdirme, başarılı olacağına inandırma, ahlaki yönlerden şuurlandırma, onların sıkılmayacağı uygulamaları hayat geçirme gibi görevlerimizde vardır. Bütün bunlar için sağlıklı iletişim önceliklidir.

Muhataba saygı-doğal davranış-empati becerileriyle işe başlamak gerekir.

Şefkat, Sevgi, Bilgi, İlgi 4 ana sütunumuz olmalı ki öğrencilerimiz okula aidiyet duygusu kazanabilsinler.

Varlığın tanınan, değer duygusu gören, emniyet duygusu hisseden, sorumluluk duygusu gelişen, paylaşma ve dayanışma duygusuna sahip, mücadele duygusu, mutluluk duygusu, ahlaki davranış ve adalet duygusu geliştirilen/gelişmiş öğrenciler okullarına severek geleceklerdir.

Peki okullar bunları başarmak için neler yapabilir?

1-Küçük Adımlarla İlerleme

2-Önceliği Öğrencilere Verme

3-Eğitim İçin Daha Fazla Zaman Ayırma

4-Öğrenci Sorumluluğunu Bildirme

5-Sorumluluklarını Paylaştırma

6-Eğitim Liderliği Yapma

7-Uzlaşmayla Standart Koyma

8-Kaynak ve Eğitim Politikası Oluşturma

9-İş birliği İçin Daha Fazla Zaman Ayırma

10-Öğrenci Velilerini Süreçlere Katma ve Süreklilik Oluşturma.

11-Uyumlu Olma ya da Değişen Durumlara Karşı Tepki Verme.

Okulla İlgisi Olan Tüm Paydaşlar, Öğretmenler-Veliler-Öğrenciler ve Toplum Olarak Öğrenme Ortamı İçin Sorumluluk Almalı ve Paylaşmalıdır…

Öğrencinin gelişiminden ve eğitiminden sorumlu olan herkesin birbirini yakınlık göstermesi, araya mesafeler koymaması, İletişim ve motivasyon için eğitim paydaşlarının birbirine yakın olması, uzak kalmaması gerekir.

Böyle bir durum aşağıda verilen örnekte ki gibi durumlara yol açacaktır.

Albay binbaşıya şöyle dedi: Yarın saat dokuzda güneş tutulması olacak. Bu her zaman olan bir şey değildir. Askerleri eğitim elbiseleri ile birlikte Company Caddesine topla da bu nadiren meydana gelen olayı görsünler. Bende gelip olayı onlara izah edeceğim. Yağmur yağarsa bir şey göremeyeceğimiz için, askerleri spor salonuna götürürsün.

Binbaşıda yüzbaşıya emir verdi: Albayın emridir; yarın saat dokuzda güneş tutulması olacak. Yağmur yağarsa bu olayı Company Caddesinden göremeyeceğimiz için eğitim elbiseleri içinde güneş tutulması spor salonunda olacaktır. Bu her zaman olan bir olay değildir.

Yüzbaşı bu emri teğmene şöyle anlattı. Eğitim elbiseleri içindeki albayın emri ile yarın sabah saat dokuzda spor salonunda güneş tutulması töreni yapılacaktır. Company Caddesinde yağmur yağarsa, ki bu her gün vuku bulan bir şeydir, albay gerekli emirleri verecektir.

Teğmende çavuşa şöyle emretti: Yarın saat dokuzda, havanın güzel olduğu her günde olduğu gibi eğitim elbiseleri içindeki albay spor salonunda güneş tutulmasını gerçekleştirecektir. Eğer yağmur yağarsa, bu işlem Company Caddesinde gerçekleştirilecektir.

Çavuş emri onbaşıya şöyle aktardı: Yarın dokuzda eğitim elbiseleri içindeki albayın güneş tarafından tutulması gerçekleşecektir. Eğer spor salonunda yağmur yağarsa -ki bu her gün olan bir şey değildir- Company Caddesine gideceksiniz.

Erlerin anladığı ise şuydu: Yarın yağmur yağarsa, güneş spor salonunda albayı tutuyor gibi görünecektir. Ne yazık ki bu her gün olan bir şey değildir…

Sonuç olarak; kadim kültürümüzden gelen değerlerin kazanılmasında etkili olan süreçlere dahil olabilmek, bunlara yönelik yetenek ve becerilerin bireysel olarak geliştirilmesini sağlamak, öğrencilerimizin sadece akademik yönden değil; duygu, düşünce, değer ve davranış yönlerinden de gelişmesi adına tüm eğitim paydaşlarının karşılıklı güvene ve sağlıklı iletişime dayalı bir eğitim dönemi bizleri bekliyor.

Bu vesileyle yeni eğitim öğretim yılımızın ülkemize ve tüm paydaşlarımıza hayırlı olmasını dileriz.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yılmaz TAŞÇI Arşivi