Öğretmen Gözüyle Öğrenci Durumu
Ölçtüğünüz zaman ölçüyü tam tutun ve dosdoğru bir tartıyla tartın; bu, daha hayırlıdır ve sonuç bakımından daha güzeldir…İlahi uyarısı eğitim konusunda da 40 ölçüp bir biçmeyi gerektiriyor…
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğretmenlerin öğrencileri akademik başarı yönünden de ortak bir değerlendirme sürecine tabi tutmasını öngörmektedir. Bu yaklaşım, her bir öğrencinin akademik yönden bireysel performansını dikkate almakla birlikte, öğrencilerin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini ve bilgi paylaşımını nasıl yaptığını da değerlendirme imkânı sunacaktır.
Bu modele uygun izleme ve değerlendirme anlayışı geliştiren öğretmenler aynı sınıfta veya branşta çalışan diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencilerin akademik gelişimini bütüncül bir yaklaşımla izlemiş olacaklardır. Her bir öğretmen, öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerini kendi branşı çerçevesinde değerlendirirken, diğer öğretmenlerle bilgi paylaşımı yapacak, böylece öğrencinin akademik başarısı, yalnızca tek bir ders değil, tüm derslerdeki performansını göz önünde bulunduran ortak bir değerlendirme ile belirlenecektir.
Bu yaklaşım, öğrencilerin sadece ders başarılarını değil, aynı zamanda eleştirel düşünme, analitik beceriler ve farklı disiplinlerdeki bağlantı kurma yeteneklerini de geliştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, öğretmenler arası iş birliğini artırarak değerlendirmelerde nesnelliği ve çeşitliliği sağlamayı da amaçlamaktadır.
Farklı yöntemlerle yapılacak olan bu gözlemler, bireysel performansla birlikte öğrencilerin topluluk içindeki uyumunu da dikkate alan çok boyutlu bir değerlendirme süreci de sunacaktır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, velilerinde eğitime daha aktif ve bilinçli katılımını teşvik eden bir yaklaşım olarak sunulmaktadır. Velilerin öğrencinin eğitim süreci boyunca sürekli olarak bilgilendirilmesi ve okul ile iş birliği yapması, öğrencinin gelişiminde kritik bir role sahip olduğu bilinen bir gerçektir. Öğrencinin bireysel başarılarını artırırken ailesiyle birlikte gelişimini desteklemek ve eğitim sürecinde tüm paydaşları etkin kılmak öğretmenlerin işlerini kolaylaştıracak unsurlar arasında yer alacaktır.
Düzenli olarak yapılan veli toplantılarında öğrencinin süreç odaklı performansı hakkında velilerin bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Velilerin gerek toplantılar gerekse değişik dijital platformlar aracılığıyla bilgilendirilmesi, öğrencinin notları veya sınav sonuçları gibi geleneksel bilgiler yanında aynı zamanda öğrencinin sosyal gelişimi, ilgi alanları, güçlü ve gelişime açık yönleri gibi geniş bir yelpazede bilgi paylaşımına da imkân sunacaktır.
Özelde çocuklarının akademik başarılarıyla ilgili olarak sadece bir öğretmen tarafından değil, diğer öğretmenlerinde ortak değerlendirmesini hazırlanacak bir ölçekle çıktı üzerinde görmesi velinin daha sağlıklı değerlendirme yapmasına imkan sunacaktır.
Sınıf öğretmeni tarafından hazırlığı önceden yapılan bir ölçekle toplantıların verimi de arttırılabilir. Aşağıda bu konuyla ilgili iki ölçek sizlerle paylaşılmıştır.
Bunlardan birincisi branş öğretmenleri için hazırlanmıştır. Bu ölçek branş öğretmenleri tarafından öncelikli olarak uygulandıktan sonra sınıf öğretmenlerine teslim edilecektir.
Sınıf Öğretmenleri tarafından da öğrenciye özel ikinci ölçek hazırlanarak bir örneği öğretmenin dosyasında bulundurulacak, diğer örneği de toplantıda öğrenciye özel velilerine sunulacaktır.
1nolu ölçek (Branş öğretmenleri içindir.)
…………………. LİSESİ …………SINIFI ÖĞRETMEN GÖZLEM FORMU
Sayın Öğretmenimiz!
Öğrencinize ait ders gözlemleri aşağıdaki kriterlere göre ele alınacaktır.
Verilen sayısal ölçütlere göre değerlendirme yapmanızı rica eder, teşekkür ederim.
……./……./2025
…………………………
Okul Müdürü
2 nolu ölçek (Sınıf öğretmenleri içindir. )
……… LİSESİ …………SINIFI ÖĞRETMEN GÖZLEM FORMU
Sayın Velimiz!
Öğrencimizin Derslerine giren öğretmenlerimize ait değerlendirmelerle ilgili olarak, çocuğunuza ait ders gözlemleri aşağıdaki kriterlere göre ele alınmıştır.
Verilen sayısal ölçütlere göre değerlendirme yapmanızı rica eder, toplantıya katılımınızdan dolayı ilginize teşekkür ederim.
……./……./2025
………………………
…… SINIF REHBER ÖĞRETMENİ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.