KONYA HABER
Konya
Parçalı az bulutlu
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3649 %0,38
48,7609 %0,60
4.848,61 % 0,21
Ara

Eğitim ve öğretimde sınıfta mı kaldık?

YAYINLAMA:

Tüm eğitimcilere soruyorum, Sınav odaklı sistemde eğitim olur mu?

Alacağım cevabında biliyorum; Olmaaz…

Ama biz oldurmaya çalıştık. Bugünkü sistemle, öğretimde de çağı yakalamak bir tarafa çağın gerisinde kaldık.

Lütfen şapkamızı önümüze alalım ve düşünelim.

Bugünkü eğitim sistemi, Z kuşağına yetiyor mu yoksa hantal mı geliyor?

Bugünkü öğretmenler Z kuşağına yeterli mi, yetersiz mi?

Daha da önemlisi okullar öğrenmeye yönelik önceliğini kaybetmek üzere.

Ansiklopedilerin kapağı açan kaç öğrencimiz kaldı acaba?

Her yere kütüphane açmakla işi halledeceğiz zannettik gençler ve öğretmenler kütüphanelerin yolunu neredeyse unuttu. Kütüphane buluşma yeri oldu.

Okullarda kütüphaneler bozuluyor sınıfa ya da bilgisayar odalarına dönüştürülüyor.

Okuyan, yazan sayısı her geçen gün azalıyor…

Öğretmen dijital platformlarda ve sosyal medyada, gençler öyle, sadece gençlerin değil hepimizin öğrenme alışkanlıkları değişti.

İlk başvuru kaynağımız olan kitapları ve öğretmenleri unuttuk arama motorlarına koştuk.

Çok yakında arama motorlarını da bırakacağız. O boşluğu yapay zeka dolduracak ya da çok pratik olan yeni mecralar gelirse oraya gideceğiz.

Arkadaşlar eğitim ve öğretim, iki ayaklı bir süreç. İnsanlar öğretimle bilgilenir, eğitimle de sosyalleşir.

Sınav odaklı sistem yüzünden eğitim ayağı ihmal edildi. Öğretim de çağın gerisinde kaldı. Sonuçta okullarımız cazibelerini kaybetti.

Bir başka yanlış; Bu dönemde Cumhuriyet tarihinin en büyük hatası yapıldı.

- Tüm Liselerin Anadolu Lisesi haline getirilmesi yanlıştı. Alt yapı uygun değil öğretmen uygun değil öğrenci uygun değil.

- İmam Hatip Ortaokul ve Liselerinin sayılarının artırılması yanlıştı. Altın neden değerli bunu anlarsak bu sorunun cevabı da anlaşılır.

- Öğretmen ve öğrencinin kılık kıyafetinin serbest olması yanlıştı. Gelinen nokta ortada çok şükür sayın bakan geri adım attı önlük devri başladı.

- 4+4+4 sistemi en büyük yanlıştı. Çünkü sanayide ara eleman kalmadı sanayicimiz Suriyeli çalışanlara mahkum edildi.

- Üniversite sayısının artması yanlıştı; çünkü her mezun masa başı iş arar hale geldi.

İşte bu yüzden yapılan hatalardan ders alarak eğitimi günümüzün ve geleceğin ihtiyaçları ve öğrencilerin beklentileri doğrultusunda sil baştan dizayn etmek zorundayız.

Yoksa bugünleri de arar hâle geliriz!..

Bu konuda hep birlikte sesli düşünmeye başlasak iyi olur.

Eğitim ve öğretimde sınıfta mı kaldık? Maalesef öyle oldu.

Öğretmen yetiştirebiliyor muyuz? Köy Enstitüsü, öğretmen okulları ve Eğitim Enstitülerinden sonra maalesef yetiştiremiyoruz.

4+4+4 aynen devam etmeli mi? Kesinlikle devam etmemeli. 5 yıllık zorunlu eğitimden sonra isteyen okula devam etsin isteyen sanayide çırak olsun. Bu ülkede herkes üniversite bitirmek zorunda değildir bununda anlamamız gerekir.

Yanlış, yanlışla düzeltilmez. Doğrular ise kolay bulunmaz. Hele ki eğitimde.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *