Üniversitelerin yarısını KAPATIN
Geçen hafta ne yazmıştık;
"Ülkemizin diğer önemli konusu, 20 yıl boyunca iktidarın açtığı sayıları 210 olan üniversiteleri.
Bu konuda bir eğitimci den beklenmeyen aykırı bir ifade kullanmak istiyorum.
Lütfen 20 yıl boyunca açtığınız Üniversitelerin yarısını KAPATIN.
Kapatılan okulların binalarını hemen MESLEK OKULLARINA dönüştürün ara elamanı yetiştirin.
Sadece bunun yapılması bile işsizlik oranını yüzde seksen azaltacak kalkınmayı hızlandıracaktır."
******
Bu yazımızla ilgili yüzlerce yorum aldım.
Geçen haftaki yazımı yazmama vesile olan, hayatını eğitim, vakıf ve dernek faaliyetlerine vakfetmiş sayın Bahri Kırışık hocama minnet ve saygılarımı sunuyorum.
İyi ki varsın hocam, iyi ki sizi tanıdım.
Geçen haftaki yazımıza yapılan yorumlardan bir tanesi de Antalya'dan.
Yıllarını eğitime adamış milli eğitimin her kademesinde çalışmış Selahattin Bozdağ hocamdan geldi.
Sayın hocamın eğitimde yapılması gerekenler ile ilgili yazdıklarını burada yazmak istedim çünkü hislerime tercüman olmuş.
"Sevgili Kemandi; Çok güzel harika, sizi tebrik ediyorum. Bu konudaki düşüncelerimi sizinle paylaşmak istedim.
"Bundan sonra her düzeydeki okulların kendi yönetmeliklerin olması, (MEB Ortaöğretim kurumları yön. tek yönetmelik)
Bütün öğretmenlerin kadrolu olarak atanması, unvan çeşitliliği ayrışmaya neden olduğu yönetici atamalarında üst düzeyde dahil liyakata dayanması ve branşında etkili olması,
Müfredat programları ve ders kitapları o dersi okutan tecrübeli branş öğretmenlerine hazırlatılmalı.
Liselerin 3 yıl olması ve zorunlu olmaktan çıkarılması, 4+4+4 uygulamasından vazgeçilmeli, Sınıf Geçme zorlaştırılmalı ve mezuniyet sınavları getirilmeli, Öğretmen yetiştiren üniversitelerin belirlenmesi, ihtiyaç kadar ve kaliteli öğretmen yetiştiren kurumlar haline getirilmeli, Özel sınav yapılarak seçkin öğrenciler için Anadolu, Fen, Sosyal, Spor ve diğer etkinlik (Müzik, Resim gibi) Liseleri sayısal olarak belirlenmeli,
Özelliği kaybolan İHL'ler amacına uygun hale getirilmeli, sayıları azaltılmalı. Performans adı altında yapılan etkinliklerin başarısız öğrencileri başarılı yaptığının farkına varılmalı ve kaldırılmalıdır.
Sözlü notu yeniden getirilerek sınıfta öğrencilerin daha aktif hale getirilmesi sağlanmalı, Bakanlıkça verilen ders kitapları her öğrenciye zimmetlenerek yıl sonu toplatılmalı, israfın önlenmesi, vs gibi aklıma hemen gelenler.
Bu konuların ayrıntılarıyla işlenmesinde yarar olacağı düşüncesindeyim..."
Hocam kısaca eğitimde ve öğretmen yetiştirmede 1970'li yıllara dönülmeli diyor.
Ayrıca bir ilahiyatçı olarak İHL sayılarının çoğaltılmasından rahatsız olduğunu söylüyor.
Sayın hocam, çok teşekkür ediyor tüm yazdıklarınızı altına imzamı atıyorum.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.