KONYA HABER
Konya
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3240 %0,25
48,8367 %0,46
4.864,08 % 0,15
Ara

Üniversitelerin yarısını KAPATIN

YAYINLAMA:

Geçen hafta ne yazmıştık;

"Ülkemizin diğer önemli konusu, 20 yıl boyunca iktidarın açtığı sayıları 210 olan üniversiteleri.

Bu konuda bir eğitimci den beklenmeyen aykırı bir ifade kullanmak istiyorum.

Lütfen 20 yıl boyunca açtığınız Üniversitelerin yarısını KAPATIN.

Kapatılan okulların binalarını hemen MESLEK OKULLARINA dönüştürün ara elamanı yetiştirin.

Sadece bunun yapılması bile işsizlik oranını yüzde seksen azaltacak kalkınmayı hızlandıracaktır."

******

Bu yazımızla ilgili yüzlerce yorum aldım.

Geçen haftaki yazımı yazmama vesile olan, hayatını eğitim, vakıf ve dernek faaliyetlerine vakfetmiş sayın Bahri Kırışık hocama minnet ve saygılarımı sunuyorum.

İyi ki varsın hocam, iyi ki sizi tanıdım.

Geçen haftaki yazımıza yapılan yorumlardan bir tanesi de Antalya'dan.

Yıllarını eğitime adamış milli eğitimin her kademesinde çalışmış Selahattin Bozdağ hocamdan geldi.

Sayın hocamın eğitimde yapılması gerekenler ile ilgili yazdıklarını burada yazmak istedim çünkü hislerime tercüman olmuş.

"Sevgili Kemandi; Çok güzel harika, sizi tebrik ediyorum. Bu konudaki düşüncelerimi sizinle paylaşmak istedim.

"Bundan sonra her düzeydeki okulların kendi yönetmeliklerin olması, (MEB Ortaöğretim kurumları yön. tek yönetmelik)

Bütün öğretmenlerin kadrolu olarak atanması, unvan çeşitliliği ayrışmaya neden olduğu yönetici atamalarında üst düzeyde dahil liyakata dayanması ve branşında etkili olması,

Müfredat programları ve ders kitapları o dersi okutan tecrübeli branş öğretmenlerine hazırlatılmalı.

Liselerin 3 yıl olması ve zorunlu olmaktan çıkarılması, 4+4+4 uygulamasından vazgeçilmeli, Sınıf Geçme zorlaştırılmalı ve mezuniyet sınavları getirilmeli, Öğretmen yetiştiren üniversitelerin belirlenmesi, ihtiyaç kadar ve kaliteli öğretmen yetiştiren kurumlar haline getirilmeli, Özel sınav yapılarak seçkin öğrenciler için Anadolu, Fen, Sosyal, Spor ve diğer etkinlik (Müzik, Resim gibi) Liseleri sayısal olarak belirlenmeli,

Özelliği kaybolan İHL'ler amacına uygun hale getirilmeli, sayıları azaltılmalı. Performans adı altında yapılan etkinliklerin başarısız öğrencileri başarılı yaptığının farkına varılmalı ve kaldırılmalıdır.

Sözlü notu yeniden getirilerek sınıfta öğrencilerin daha aktif hale getirilmesi sağlanmalı, Bakanlıkça verilen ders kitapları her öğrenciye zimmetlenerek yıl sonu toplatılmalı, israfın önlenmesi, vs gibi aklıma hemen gelenler.

Bu konuların ayrıntılarıyla işlenmesinde yarar olacağı düşüncesindeyim..."

Hocam kısaca eğitimde ve öğretmen yetiştirmede 1970'li yıllara dönülmeli diyor.

Ayrıca bir ilahiyatçı olarak İHL sayılarının çoğaltılmasından rahatsız olduğunu söylüyor.

Sayın hocam, çok teşekkür ediyor tüm yazdıklarınızı altına imzamı atıyorum.

Yorumlar
M
Mustafa Koç 5 ay önce
Deneyim ve tecrübe her konuda önemli olduğu kadar eğitimde de en az o kadar önemlidir. İnşallah öneri ve tekliflerinizi kabul edilir. Çunku çokluktan ziyade kalite önemlidir.
BEĞENME
0
CEVAPLA
A
Abdurrahman 5 ay önce
Cennetlik olasınız muhterem hocam güzel bir ikaz olmuş yetkili ve etkililer bu yazıdan ders çıkarırlar inşallah selamlar
BEĞENME
0
CEVAPLA
D
Dogan 5 ay önce
Bir ülkede üniversite ve üniversitelere bağlı fakülteler açılırken. O ülkenin hangi alanlarda ihtiyacı varsa ona göre proğram yapılır. Şu an 208 üniversite ve bunlara bağlı ülkenin ihtiyacı olmayan onlarca fakülteler. Her yıl binlerce kaldırım mühendisi mezunlar. Ülkeye en büyük zararı veren popilist yaklaşımlarla zorunlu temel eğitimi4+4+4 çıkaran. Bu eğitimin sonunda mecburen kaldırım mühendisi olmak için üniversitelerden herhangi bir bölümü bitiren
BEĞENME
0
CEVAPLA
D
Doğan 2 5 ay önce
işsiz gençlerin ülke için en büyük tehlike olacağını. Olmaya başladığını görüp. Önce 4+4+4 ü1+4 e düşürüp bitmek üzere olan sanayi tarım inşaat esnaflık vb alanlara ön ve ara eleman gitmesini sağlamassanız. Sizin amacınızın ülkeyi bitirmek olduğu kesinleşecektir.
BEĞENME
0
CEVAPLA
M
Memet 5 ay önce
Kaliteyi artırın bari…
BEĞENME
0
CEVAPLA